Bivirkninger av ammeslutt piller

Thinkerbell82

Glad i forumet
Hei jeg skal da slutte å amme min lille/store gutt [:D].

Las et innlegg av ei som sliter like mye som meg med å slutte pga for mye melk, ergo melkespreng og au auau.

Var mange som nevnte at en burde prøve å holde seg unna de pillene som får deg til å slutte å produsere melk pga alle bivirkningene. Jeg lurer da på hvilken bivirkninger er det vanlig å få. Har lite peiling på akkurat dette og har vært inne på tanken å be om de pillene.

trenger sikkert ikke det du, som har en så stor gutt.. Regner med du ammer han ganske lite og ikke har så mye melk. Rett meg om jeg tar feil[:D]

Jeg var innlagt på sykehus grunnet avlorlig sykdom og måtte slutte og amme pga medisiner.Jeg hadde masse melk (fullammet) og slet veldig,men de ville fortsatt ikke sette meg på de medisinene.

ORIGINAL: Lillesnille

trenger sikkert ikke det du, som har en så stor gutt.. Regner med du ammer han ganske lite og ikke har så mye melk. Rett meg om jeg tar feil[:D]

Ammer ikke så mye men tro meg jeg har mye melk. Når han er borte overnatta, må jeg opp tidlig for å bli kvitt værste sprengen. skulle ønske jeg ikke hadde så mye melk[:D].

Takk for svar, jeg skal nok klare det selv, var en del bra tips i den andre tråden. Noen andre som har bra tips til å overleve sprengen første tiden`?

ORIGINAL: Nickløs

Fikk ingen bivirkninger,å ingen på føden sa noe om bivirkninger heller[8|]

Hvis du får tabletter rett etter fødsel så er det som regel noen andre enn de man får hvis man skal slutte etter å ha ammet.

Det jeg har hørt er at: Dostinex må tas innen 24 timer etter fødselen, mens Parlodel kan tas etter at man har ammet en periode.

Tviler på at du får de pillene.. Jeg fikk dem kun pga jordmora mi kjente meg så godt, og viste at dette med melka gjorde sorgen større.. Jeg fikk ingen bivirkninger som jeg husker, men husker ikke stort fra den tiden.

Jeg brukte stramme bandasjer rundt puppene de første døgnene.. Melken forsvant etterhvert..

Ja nei kommer nok ikke til å spørr etter dem heller. Som sagt så viste jeg lite om dem når legen nevnte noe om dem for meg. Heldigvis vet jeg bedre nå, så takk for supre svar[:D]

Back
Topp