Bivirkning vektøkning?

Krösa Maja

Forumet er livet
Jeg fikk sjokk når jeg gikk på vekten i dag, og den gikk jeg på fordi jeg ikke fikk på meg noen bukser til morgen i dag.
Jeg har gått opp 8 kilo på 3 uker:(
Og det er etter jeg startet på nye medisiner!!
Jeg tror matlysten har økt, men likevel jeg spiser ikke enormt. Derimot har jeg plutselig begynt å drikke brus, spise noe søtt/salt på kvelden. Regner med at det er medisinene som har «skylden», men dere som har hatt dette som bivirkning har det gått over, eller fortsatte det slik så lenge dere stod på medisinene.
8 kilo er mye, for en som pleier åvære undervektig [emoji57]

Jeg gikk opp ca 40 kg på 2 år etter at jeg begynte på medisiner. Sliter med den vekta enda, 8 år etter at jeg sluttet på den.

Jeg gikk opp ca 40 kg på 2 år etter at jeg begynte på medisiner. Sliter med den vekta enda, 8 år etter at jeg sluttet på den.

Skummelt, er som å velge mellom pest og kolera da[emoji20]Ha ett og vektøkning eller uten liv men ingen vektøkning. Har vært så god form i det siste, men jeg er redd kan fort dra på seg mange kilo som det hente med deg[emoji57]

Skummelt, er som å velge mellom pest og kolera da[emoji20]Ha ett og vektøkning eller uten liv men ingen vektøkning. Har vært så god form i det siste, men jeg er redd kan fort dra på seg mange kilo som det hente med deg[emoji57]

Jeg kunne jo ha sluttet på medisiner lenge før jeg gjorde det, men fikk ikke noe oppfølging. Litt bitter over det igrunn :(
Kan du prøve ut nye medisiner med samme virkning?

Jeg slet med det samme. Gikk på noen medisiner i et års tid, og hadde ikke annet valg. Jeg gikk fra 55kg til 90kg+ på noen måneder. Ble et bunnløst hull rett og slett :( Og de gjorde det vanskelig å gå ned. Desverre ga det seg ikke før jeg sluttet...

Jeg kunne jo ha sluttet på medisiner lenge før jeg gjorde det, men fikk ikke noe oppfølging. Litt bitter over det igrunn :(
Kan du prøve ut nye medisiner med samme virkning?

Oppfølging er viktig:(
Jeg tror ikke det finnes noe, de Jeg bruker i dag er ikke til det jeg bruker den mot om du skjønner?[emoji85]
Jeg skal få bestilt meg en time hos legen å høre med han [emoji4]

Jeg slet med det samme. Gikk på noen medisiner i et års tid, og hadde ikke annet valg. Jeg gikk fra 55kg til 90kg+ på noen måneder. Ble et bunnløst hull rett og slett :( Og de gjorde det vanskelig å gå ned. Desverre ga det seg ikke før jeg sluttet...

Nesten doblet vekten din? [emoji33]
Klarte du å gå de ned nr du sluttet?

Snakk med legen om det.... og bytt brus med te og brødskive...

Det er ingen fare enda, har vel bare kommet meg opp i normalvekt :)
Men jeg spiser ikke brødskiver eller drikker te, men bytter nok ut brusen med vann [emoji1]

Normalvektig er jo sånn sett fint. Kan bære medisinen hindrer opptak av ettellerannet man trenger og at man derfor føler at man har lyst på noe...?

Normalvektig er jo sånn sett fint. Kan bære medisinen hindrer opptak av ettellerannet man trenger og at man derfor føler at man har lyst på noe...?

Det kan jo være, men jeg går på vitaminer i tillegg for jeg mangler enn del der. Og ikke føler jeg at jeg er så mye mer sulten enn vanlig heller. Spurte min mann og han mente jeg spiste like dårlig og like usunt som vanlig. Så kanskje den har bremset forbrenningen min? [emoji57]

Nesten doblet vekten din? [emoji33]
Klarte du å gå de ned nr du sluttet?
Jeg raste ned, året etter jeg sluttet. Men så ble jeg gravid da [emoji14] Men det forsvant det også! Disse medisinene var i 2014/2015 - gravid 2016 og nå er jeg tilbake på 59 kg som er en bedre vekt for meg enn 55 uansett [emoji4]

Oppfølging er viktig:(
Jeg tror ikke det finnes noe, de Jeg bruker i dag er ikke til det jeg bruker den mot om du skjønner?[emoji85]
Jeg skal få bestilt meg en time hos legen å høre med han [emoji4]

Ser den. Det er skikkelig frustrerende :(

Back
Topp