Bivirkning angrepille

Silja89

Flørter med forumet
Hei! Hvor lenge har man bivirkninger/hormoner når man tar en angrepille? Tok en for 6 dager siden, og er et emosjonelt wreck. Håper det snart går ut

Angrepillen virker ved å utsette eggløsning. Hormonkluss kan påvirke litt; ikke bare pga hormonene i pillene, men fordi kroppen prøver rette seg opp igjen etterpå, så sånn sett kan kroppen fort bli litt rar frem til mens kommer. (Sier jeg med erfaring på sykluskluss, ikke erfaring med spesifikt angrepille). Selve bivirkningene av PILLEN skal være ute på noen få dager, dog, leser jeg.

Hei! Hvor lenge har man bivirkninger/hormoner når man tar en angrepille? Tok en for 6 dager siden, og er et emosjonelt wreck. Håper det snart går ut
Kan også legge til at angrepillen sånn sett kun vil ha effekt om ikke eggløsning allerede har skjedd. Så hvis du ikke er helt sikker på at du rakk det, så kan det være lurt å ta en graviditetstest etter hvert.

Kan også legge til at angrepillen sånn sett kun vil ha effekt om ikke eggløsning allerede har skjedd. Så hvis du ikke er helt sikker på at du rakk det, så kan det være lurt å ta en graviditetstest etter hvert.
Lest litt om dette nå. Ifølge mensturajsonapp tok jeg angrepille alt fra 1-3 dager etter eggløsning. Vil den ikke ha effekt da? Kan disse humørsvingningene være gravidsymptom?? Ikke så tidlig vel. Bare rundt 1 uke siden

Lest litt om dette nå. Ifølge mensturajsonapp tok jeg angrepille alt fra 1-3 dager etter eggløsning. Vil den ikke ha effekt da? Kan disse humørsvingningene være gravidsymptom?? Ikke så tidlig vel. Bare rundt 1 uke siden
Når var sist samleie da?

Hvis eggløsningen allerede har skjedd så gjør ikke angrepillen noe som helst dessverre. Hvis det er rundt 7 dager siden eggløsning så er det nok litt tidlig å få symptomer for det er jo hcg hormonet som gir symptomer og du har ikke nok en gang til en positiv test mest sannsynlig, men det er nok ikke umulig. Jeg har fått positiv test 8 dpo (dager etter eggløsning) men da er det så svak strek at det nesten er umulig å se. Så hvis det er 7 dager siden eggløsning så ville jeg ha ventet noen dager til med å teste. Eller bare vente å se om mensen kommer, så ta en test om den ikke gjør det.

Når var sist samleie da?

Hvis eggløsningen allerede har skjedd så gjør ikke angrepillen noe som helst dessverre. Hvis det er rundt 7 dager siden eggløsning så er det nok litt tidlig å få symptomer for det er jo hcg hormonet som gir symptomer og du har ikke nok en gang til en positiv test mest sannsynlig, men det er nok ikke umulig. Jeg har fått positiv test 8 dpo (dager etter eggløsning) men da er det så svak strek at det nesten er umulig å se. Så hvis det er 7 dager siden eggløsning så ville jeg ha ventet noen dager til med å teste. Eller bare vente å se om mensen kommer, så ta en test om den ikke gjør det.
Søndag.

Ifølge appen hadde jeg eggløsning søndag, men jeg tror jeg hadde det fredag eller lørdag. Tok angrepillen mandag ettermiddag. Får vente noen dager å teste! Men greit å høre litt erfaringer i ventetiden

Så du kan være både 7,8 eller 9 dpo da. Hadde det vært meg så hadde jeg nok kjøpt en pakke med flere tester og testet hver dag :hilarious: men jeg må være en av verdens mest utålmodige personer tror jeg.

Håper ikke du er gravid da selv om angrepillen ble tatt forseint. Det er jo ikke alltid man blir gravid på første forsøk.

Ja, nå har du jo fått svar, men det stemmer. Appene tar som regel utgangspunkt i 28 dagers syklus, med 14 dager mellom eggløsning og mensen. Det stemmer ikke for alle, noen har kortere og lengre. Likevel, selv om du skulle ha tatt den for sent, så er det ikke sånn at man uansett blir gravid. Men er jo greit å vite at pillen muligens ikke har hatt effekt og at det kan være lurt å teste. Lykke til! :)

Det jeg har merket til nå utenom veldig emosjonell er at jeg har hatt litt hjertebank, og blir fort skjelven av koffein (som jeg ikke pleier). Kan være helt tilfeldig også!

Det jeg har merket til nå utenom veldig emosjonell er at jeg har hatt litt hjertebank, og blir fort skjelven av koffein (som jeg ikke pleier). Kan være helt tilfeldig også!
Jeg har ikke hatt hjertebank som symptom tidlig i mine graviditeter. Det første symptomet jeg merket det på var at jeg fikk mensenmurringer før jeg skulle hatt, ømheten fra puppene gikk ikke over etter eggløsning og veldig synlige blodårer på puppene, det var vel det aller tydeligste tegnet. Men det kan jo være veldig forskjellig. Etter å ha ammet et barn ble jeg ikke øm i puppene mer, da fikk jeg ikke noen andre symptomer i starten enn bare litt mensmurringer.

Ta en test, har en kar på 10 mnd etter angrepille tatt på feil tidspunkt i syklusen ;p

Back
Topp