Bittesmå rier...?

Mammaheks

Forelsket i forumet
Jeg kjenner de "sprenger og røsker" der inne, samtidig som magen strammer seg og slapper av med ca 10 min mellomrom. Har vondt over hele meg, så vet ikke helt hvor vondt dette gjør... har liksom vondt i ryggen, låra, hendene, magen osv, så kan ikke si om jeg har mer vondt "der nede"... lykkelig er jeg uansett. Hva enn som skjer må jo dette være modningstegn :D? Vi skal få sjekket modningen på mandag. Er jeg moden nok innen torsdag skal vi settes i gang :) *så glad*, men det gjør ingenting om tulla kommer nå eller straks!

Noen som vet hvordan modning kjennes? Kjenner man det egentlig? 

har det akkurat samme! sitter her og faktisk puster meg gjennom kynnere nå! har ikke tatt noe tid på de da men kjenner de røsker skikklig i ryggen/lår og nedi der!! men kjenner det verker skam masse i skambeinet under kynnerene! skikklig press der!! men jeg er bare 36 uker, men fødte i uke 37 sist.. og mange sier 2 mann kommer før.. men 36? er de ferdig da?

nei, de er vel ikke hel5t ferdige i uke 36, selv om det ikke anses som noen krise om de blir født nå. 

og hvem vet, ulterminer kan ta feil. de sier jo at babyen kommer når den skal som regel. Var den første babyen din frisk da? 

Tantebarnet mitt er født i uke 36 og hun er helt frisk å ferdig :) det eneste var at hun hadde lav vekt :) hun var bare 3 dager på sykehuset i tillegg :)

han var helt frisk ja:) fikk gulsot da, og hadde litt lav vekt, eller vet ikke om det er så lavt, han var 2910 gram og 50 cm.. så det er vel kansje helt normalt?
begynner faktisk og gjøre skikklig ondt her nå, magen er faktisk helt deformert, ser skikklig at formen er endret. den buler ut oppe, og nesten flat nederst.. er liksom ikke rund mer.. lurer faktisk på å snart ta en tlf til føden. men tenkte meg og ta tiden mellom kynnerene og mens smertene..

Spennende ! :-)

så spennende. Masse lykke til!!

Hmm, for mitt tilfelle var det bare maserier :( de gav seg ikke før femtiden til morran i dag, og begynte å bli veldig vonde etterhvert, men aldri så vonde at jeg ufrivillig lagde smertegrimaser, så da ville jeg ikke ringe føden... og det hadde jo ikke vært noe vitsi, for nå er det over. Sitter nå med svake mensmurringer... krysser fingrene for at noe skjer snart... jeg kan jo ikke gå rundt som dette i to uker til :o? 

Hvordan gikk det med deg, smorfen? 

Fucoc skrev:
Hmm, for mitt tilfelle var det bare maserier :( de gav seg ikke før femtiden til morran i dag, og begynte å bli veldig vonde etterhvert, men aldri så vonde at jeg ufrivillig lagde smertegrimaser, så da ville jeg ikke ringe føden... og det hadde jo ikke vært noe vitsi, for nå er det over. Sitter nå med svake mensmurringer... krysser fingrene for at noe skjer snart... jeg kan jo ikke gå rundt som dette i to uker til :o? 

Hvordan gikk det med deg, smorfen? 

Kjipern... Får håpe du slipper å gå med maserier i to uker til...
Jeg hadde maserier for lenge siden + andre modningstegn. Men nå er det kun litt mensmurringer, så tror dette kan ta tid. 13dager til termin.

Ja, jeg lurer også på smorfen! Ble det sykehus og baby tro?

ble ingenting her heller nei! er jo egentlig ok, siden jeg bare er 36 uker, men når jeg ringte føden i 5 tiden inatt, for da hadde jeg så vondt, og sa det var 5-7 min mellom vær, så fikk jeg beskjed om å komme inn når det tok seg opp, men klokken halv 10 så ga det seg, da har jeg hatt regemessige kynnnere/smårier i over 12 timer!!!!! de varte på det lengte 56 sekunder, og det brant i både bekken og rygg, og ila ned over låra, hang faktisk over vasken og gråt og husket at jeg med engang angra på jeg ble gravid med tanke på fødsel;) hehehehehe.. banna til meg selv hvorfor jeg var så tjukk i haudet og bla bla bla.. hehe..

meen, nå starter det igjen, har i heile dag hatt litt sann ujevene, men nå tar det seg opp igjen, og jeg vil faktisk heller føde i uke 36+++ enn å ha det slik fram til den vil ut! så likefør jeg tar meg litt sengekos! hehe!

litt sengekos må være lov ;)

Jeg sitter enda her med de puslete jukseriene mine... de er ikke vonde, så er bare for å plage meg tror jeg :P

sitter her med de jeg og, men mine er vonde:( er så lei av dem nå!!! kunne håpt de egentlig ga seg eller starta skikklig, for med meg gjør det faktisk så vondt enkelte av de at jeg faktisk gråter!! kjenner det iler nedover lårene:(

nå har de flytta seg til ryggen. Sitter å håper og ber om at de snart tar seg opp. Jeg kan godt ha det vondt, så lenge det ikke er forgjeves... :P 

sant det, så lenge det ikke er forgjeves! men du er 38 uker og, jeg er i uke 36.. men jordmora sa når jeg ringte at skjer det nå, ja da skjer det! og jeg vil heller det skal skje enn å holde på slik! litt ego må en få være!

Er ikke lettå bedømme det der... Jeg holdt på veldig lenge med førstemann, med rier som kom og gikk i ryggen, det strakk og stakk nedentil og ilte nedover lårene, som lik har jeg det nå også i uke 35... Var litt skuffet hver gang de forsvant igjen husker jeg, men samtidig er jeg veldig opptatt av at babyen skal være helt ferdig! vet at de som er litt tidlig fødte kan ha problemer med mage og tarm osv.

Hvordan går det med deg Fucc? Har riene tatt seg opp, eller er det rolig igjen? Spennende... Har sykehusbaggen klar for sikkerthets skyld, men husk å hvile masse uansett fremover- du trenger kreftene til fødselen:)

Husker jeg var veldig øm og sår i ryggen da jeg kom på føden, fordi jeg hadde hatt masse slike maserier i lang tid før.... Og da begynte de virkelige fødselsriene og et døgn med tiltagende - ganske sliten og sår da -  men verdt det alt sammen ;)

Back
Topp