Bittesmå fluer på kjøkken

AnneS

Forumet er livet
VIP
Vi som prøver :)
Desemberlykke2017
Vi er blitt invadert av noen bittesmå fluer (ikke bananfluer) på kjøkkenet.
Gode tips til hvordan å bli kvitt dem?

Aner ikke hvorfor de er kommet, men ekkelt er det :sorry:

De kommer med frukt og grønnsaker. Kan hjelpe å ikke la det stå vann og slikt fremme. Du kan fylle skåler med vann og zalo, evt litt sukker,så drukner de. De kan av og til trives godt i jord ved potteplanter. Det går over av seg selv etter en stund når kilden til dem er ute av hus. :-)

Jeg aner ikke hvordan det har seg, men jeg fulgte et kjerringråd om et glass med vann, zalo og eddik. Ha en sånn mix (ca 1 dl væske er nok) stående i en krok på kjøkkenet. Mulig det er lukta? Fluene forduftet ihvertfall fra kjøkkenet. Med en gang jeg helte ut mixen var fluene tilbake.

De kommer med maten og potteplanter og sikkert fra gresset utenfor vinduet (kjøkken i 1. etasje). Men med den mixen stående var problemet borte.

De kommer med frukt og grønnsaker. Kan hjelpe å ikke la det stå vann og slikt fremme. Du kan fylle skåler med vann og zalo, evt litt sukker,så drukner de. De kan av og til trives godt i jord ved potteplanter. Det går over av seg selv etter en stund når kilden til dem er ute av hus. :)
Jeg aner ikke hvordan det har seg, men jeg fulgte et kjerringråd om et glass med vann, zalo og eddik. Ha en sånn mix (ca 1 dl væske er nok) stående i en krok på kjøkkenet. Mulig det er lukta? Fluene forduftet ihvertfall fra kjøkkenet. Med en gang jeg helte ut mixen var fluene tilbake.

De kommer med maten og potteplanter og sikkert fra gresset utenfor vinduet (kjøkken i 1. etasje). Men med den mixen stående var problemet borte.
Jeg fant ut av kilden, nemlig plantene som samboer holder på med, han skal plante dem ut:sorry: (de stod inne på naborommet til kjøkken/stue)
Så nå røk de rett ut i pottene sine, og satt fram eddik og vann mens jeg har vært på jakt :p
Jeg haaater insekter inne, føler meg fryktelig ekkel da :nailbiting::hilarious:

Sikkert hærmygg som kommer med jorda i planter. De blir borte og eggene dør hvis planten får tørke helt opp mellom hver vanning. Overvanning eller konstant fuktig jord er synderen :)

Sikkert hærmygg som kommer med jorda i planter. De blir borte og eggene dør hvis planten får tørke helt opp mellom hver vanning. Overvanning eller konstant fuktig jord er synderen :)
Synderne var plantene som samboer holder på med, så da er det nok de myggene du nevner :shy:

Back
Topp