Bittelitt rosa på papiret

MilaS

Gift med forumet
Aprillykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Nå fikk jeg skikkelig hjertet i halsen når jeg gikk på do. Det var bittelitt rosa blod på papiret.
Jeg har mistet flere ganger før, senest i uke 11 i juni, så nå føler jeg veldig på at dette går galt dette også :( Jeg er 5+6 i dag så det er vel egentlig ikke vits i å ta ultralyd før neste uke. Jeg tok en graviditetstest og der ble teststreken knallmørk før jeg var ferdig å tisse på den, så jeg har heldigvis høye nivå av hcg.

Noen som har opplevd en bitteliten blødning som det har gått bra med?

Jeg har ikke personlig det :) Men kjenner så utrolig mange som har blødd i svangerskapet i mer eller mindre grad :)
Det du skal være obs på er 2 ting :)
Følg med om du får sterke smerter i tillegg
Følg med om det øker på og kommer som klumper :(

Bare litt rosa kan være så uskyldig som en slimhinne bare :) :)
Dette går nok helt fint :)

Jeg har ikke personlig det :) Men kjenner så utrolig mange som har blødd i svangerskapet i mer eller mindre grad :)
Det du skal være obs på er 2 ting :)
Følg med om du får sterke smerter i tillegg
Følg med om det øker på og kommer som klumper :(

Bare litt rosa kan være så uskyldig som en slimhinne bare :) :)
Dette går nok helt fint :)

Håper det :)
Jeg har mistet flere ganger, men det har aldri startet med blod. Bare en dårlig magefølelse også har det ikke vært liv på ultralyd.

Jeg håper virkelig at denne gangen er det bare en slimhinne. Jeg har hatt så god HCG økning at jeg hadde troa på at det ville gå bra denne gangen.

Håper det :)
Jeg har mistet flere ganger, men det har aldri startet med blod. Bare en dårlig magefølelse også har det ikke vært liv på ultralyd.

Jeg håper virkelig at denne gangen er det bare en slimhinne. Jeg har hatt så god HCG økning at jeg hadde troa på at det ville gå bra denne gangen.
Satser på at alt er fint nå :) :) :) :)
Ennå mulig litt tidlig med en UL og :)

Nå fikk jeg skikkelig hjertet i halsen når jeg gikk på do. Det var bittelitt rosa blod på papiret.
Jeg har mistet flere ganger før, senest i uke 11 i juni, så nå føler jeg veldig på at dette går galt dette også :( Jeg er 5+6 i dag så det er vel egentlig ikke vits i å ta ultralyd før neste uke. Jeg tok en graviditetstest og der ble teststreken knallmørk før jeg var ferdig å tisse på den, så jeg har heldigvis høye nivå av hcg.

Jeg har det samme , dette er helt normalt ,slimhinnene kan lett blø litt , så lenge du ikke har sterke smerter og det klumper seg , er dette helt normalt :Heartred

Blødde flere ganger når jeg var gravid første gang. Alt gikk fint. Helt normalt (så lenge det ikke er smerter som andre nevner) :)

Har ikke blødd selv, men har forstått det slik at det er helt normalt å spotte litt. Ei venninne hadde små blødninger gjennom hele svangerskapet og har nå en nydelig gutt. Føles nok mer stressende, spesielt siden du har mistet før, men som de over sier, så lenge det ikke er så mye og du ikke har smerter går det nok fint. Snakk med legen/jordmoren din hvis du er bekymret, så kanskje du kan få litt tettere oppfølging:)

Sniker
I forrige svangerskap blødde jeg litt hver dag (rødt eller brunt) fra uke 5 til uke 10. Det gikk bra ❤️

Småblødde mange ganger helt fra uke 4 til fødsel med jenta m :)

Opplevde en liten blødning forrige uke, men har ikke merket noe mer enn så lenge (6+5 i dag). :) Det var etter nr 2 med litt treg mage, og har hørt at man kan begynne å blø litt etter det pga skjøre slimhinner.

Tusen takk for mange beroligende svar :) Jeg har ikke fått noe mer i dag så da satser jeg på at det bare var en skjør slimhinne :)

Hadde litt rosa på papiret med nr 2 uten at det var noe farlig. Har også 2 venninner som har sagt at de blødde friskt blod under svangerskapet uten at det var noe problem. Håper det er helt uskyldig for din del og :)

Nå har jeg vært på ultralyd og det ser ikke bra ut :sorry:

Vi så hjertet banke, men jeg målte en uke bak. Jeg målte 5+5, og jeg burde vært 6+5. Vi vet nøyaktig når eggløsningen var for vi så det på ultralyd.
I tillegg var det store mengder blod og løst vev rundt fostersekken. Gynekologen sa at det ser ut som kroppen organiserer en spontanabort og at sjansen for at det går bra er svært liten :( så nå venter jeg på at det skal begynne å blø, og om det ikke gjør det denne uken skal jeg på ny ultralyd om 1 uke.

Vi så hjertet banke, men jeg målte en uke bak. Jeg målte 5+5, og jeg burde vært 6+5. Vi vet nøyaktig når eggløsningen var for vi så det på ultralyd.
I tillegg var det store mengder blod og løst vev rundt fostersekken. Gynekologen sa at det ser ut som kroppen organiserer en spontanabort og at sjansen for at det går bra er svært liten :( så nå venter jeg på at det skal begynne å blø, og om det ikke gjør det denne uken skal jeg på ny ultralyd om 1 uke.
Off, så utrolig trist.. Sender mange gode tanker og håper det snart blir sittende hvis ikke det går veien denne gang :Heartred

Uff for en fæl beskjed å få. Er så utrolig vondt å gå rundt i usikkerhet og må være helt forferdelig å vente på å blø.
Håper så inderlig blodet ikke kommer og at alt ser bra ut om en uke. Det må jo være positivt at det lille hjertet slo.

Sender en kjempe klem ♡

Så utrolig trist. Tenker på deg :Heartred

Så utrolig trist, det er en forferdelig følelse å stirre på den skjermen og høre de ordene. Du har min største medlidelse :Heartred

Tusen takk for gode tanker :Heartpink

Jeg klarer ikke helt å tro det er sant før det er 100% bekreftet på ny ultralyd neste uke.

Jeg leser forskningsartikkler om at hematom i livmoren på størrelsen med det jeg hadde fortsatt gir 54% positive utfall, men koblet med lavere størrelse på fosteret så forverres oddsen kraftig. Fosteret var ca 3mm stort og er akkurat på ytterkanten av 95% konfidensintervallet så det er ennå håp i forhold til størrelsen på fosteret også. Likevel er det vel begge faktorene kombinert som gjør at det ser dårlig ut. Jeg hadde ganske sen positiv test i forhold til hva jeg har hatt før (svak positiv 12 dpo, tilsvarende hva jeg har fått på 9 dpo før), så jeg klamrer meg til håpet om at fosteret festet seg sent og at det er derfor den måler bak.

Back
Topp