Bitt til blods. Hvordan lære babyen at det ikke er greit ?

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Babyen min har nettopp fått tenner nede. Noe som var søtt og nusselig frem til han begynte å bite puppen :(
I ste beit han tak, og dro i puppen samtidig. Han fikk revet av en bit. Helt sinnsykt vondt og blør masse. Hva kan jeg smøre på for å lindre smertene og såret? Hvordan ammer man med kjøttsår?

Og hvordan lærer man en på 7 mnd at å bite ikke er greit:oops:?
 
Babyen min har nettopp fått tenner nede. Noe som var søtt og nusselig frem til han begynte å bite puppen :(
I ste beit han tak, og dro i puppen samtidig. Han fikk revet av en bit. Helt sinnsykt vondt og blør masse. Hva kan jeg smøre på for å lindre smertene og såret? Hvordan ammer man med kjøttsår?

Og hvordan lærer man en på 7 mnd at å bite ikke er greit:oops:?

Fikk ikke ammet min. Men kanskje prøve å amme med skjold til såret har blitt bedre?
Min beit selv om vi ikke ammet, beit meg på armene, beina osv. Konstant. Han fikk et «nei! Sånn gjør vi ikke fordi der gjør vondt!» også tok jeg han unna meg. Det tok litt tid men Nå biter han ikke lenger
 
Avslutt ammingen hver gang babyen biter, da forstår babyen at biting fører til at det han helst vil ha blir borte. Tilby igjen etter noen minutter. Det funket her. Vært litt biting her også.
På såre brystvorter funker mulitimam kompresser og purelan. Kan nok også funke med skjold om du får vondt under amming på det såre brystet. God bedring!
 
Var ei som sa til meg st man burde knipse babyen lett i ansiktet når det skjedde. Håper ingen gjør det da.
 
Gi kald biteleke rett før amming. Vent til baby er ordentlig sulten. Koble fra med en finger i mellom når han biter
 
Jeg tok han av puppen hver gang han bet og sa nei (mest spontant, i og med at det gjorde så vondt!). Han har slutta med å bite nå [emoji4]
 
Back
Topp