Bitt i barnehagen

Dyvna81

Forelsket i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Gutten min på snart 3 år blir ofte bitt/klort av en annen gutt i barnehagen og dette til tross for at de er gode venner og liker godt hverandre. Er veldig sårt å hente ham og få beskjeden eller merke kloremerker/bitemerker når jeg kler av ham hjemme. Han ble flyttet til storavdelling nå i august. Den andre gutten er ca. 6mndr eldre. Min sønn vil ikke i barnehagen i det siste etter at det begynte å skje nå igjen. (Vi hadde gått gjennom det samme tidligere mens de to guttene var på småbarnsavdelingen sammen). Jeg spurte i dag om de kunne dele de to guttene men vet ikke hva mer kan ansatte i barnehagen gjøre? Jeg vil ta en prat med pedagogisk leder/daglig leder så snart som mulig, men lurer på om noen av dere har erfaringer å dele med slikt? Hva bør ansatte gjøre for at dette skal ta slutt?

Så leit å høre. Du gjør lurt i å ta det opp med leder, for å forsikre deg om at de er bevisst det og jobber med dette, det gjør jo noe med barnets trivsel når det til stadighet blir bitt. Jeg tenker at barnehagen har sikkert (skal iallefall ha) tett dialog med foreldrene til barnet som biter. Jeg håper det. De har nok satt seg mål, tiltak og arbeidsmetoder som de jobber med, som ikke kan deles med deg pga. personvern og taushetsplikt.

Det er aldri gøy å vite at barnet blir bitt mens det er i barnehagen, men det er heller ikke gøy å være foreldre til barn som biter.

Håper det løser seg for dere alle:Heartred

Så leit å høre. Du gjør lurt i å ta det opp med leder, for å forsikre deg om at de er bevisst det og jobber med dette, det gjør jo noe med barnets trivsel når det til stadighet blir bitt. Jeg tenker at barnehagen har sikkert (skal iallefall ha) tett dialog med foreldrene til barnet som biter. Jeg håper det. De har nok satt seg mål, tiltak og arbeidsmetoder som de jobber med, som ikke kan deles med deg pga. personvern og taushetsplikt.

Det er aldri gøy å vite at barnet blir bitt mens det er i barnehagen, men det er heller ikke gøy å være foreldre til barn som biter.

Håper det løser seg for dere alle:Heartred
Ja, det er akkurat dette, at jeg ikke har spurt om at min sønn biter/slår andre barn i barnehagen, men har heller ikke fått noen kommentar om dette. Men han er blitt mer aggressiv hjemme og det hender at han slår/drar i håret meg og storesøster. Da snakker jeg til ham strengt at det ikke er lov og at han skal være en snill gutt og ikke slå/bite.
Håper at det ordner seg og vi går gjennom denne fasen på en smooth måte. Han trives egentlig i barnehagen og er veldig sosial. Takk for svar!

En gutt i barnehagen vår bet og slo, og sånn jeg forsto det ba nesten alle om å skille ham fra deres barn fordi barna ville ikke i Bhg, flere gråt i garderoben hvis han var der før dem og de ville bli bært om de så barnet ute utenom barnehagen. Min sønn ble bitt og kloret flere ganger, men ville stort sett leke med det andre barnet likevel. Han slo tilbake, men ifølge Bhg slo han ikke først (de sa dette generelt, altså, og ikke om konflikt med det enkelte andre barnet). Jeg var i møte og skrev Mail med ped.leder, og etterspurte veldig positive ting vi kunne snakke om og hvordan hjelpe sønnen min bearbeide ting som skjedde, fordi han hadde mye mareritt og ropte at dette andre barnet skulle slutte å slå ham i søvnet. Fikk tilbakemelding om at de kunne skille guttene. Han flyttet vekk, men sønnen min snakker om disse opplevelsene enda.

Jeg var i kontakt med foreldrene til det andre barnet, og vi hadde noen playdates for å jobbe med hvordan de lekte sammen. Det gikk bedre hjemme enn i Bhg, sånn jeg forsto det. Foreldrene fortalte da at Bhg jobbet med det andre barnets oppførsel og at de til og med hadde kontaktet bv, så det kan være mye som skjer uten at du får vite det.

Uansett syns jeg det er lurt som du sier å ta det opp med ped.leder. Jeg syns også det var fint og møte barnet privat og være veldig til stede i leken :)

Barnet mitt var 3 år da dette skjedde, det andre barnet var ca fire mnd yngre.

Back
Topp