bitt av endel av tunga?

liten prins juni 17♥♥

Gift med forumet
Hei lurte på noe sønnen min på 9 var hos tannlegen idag og fikk bedøvelse vi kom hjem og gan ville ut en tur. Så kom han hjem da hadde han greid å bite av en bit av leppa innsiden av leppa han hadde stort hull. Ringte legevakta de sa bare at man må skylle med vann innimellom.

Nå er han kjempe hoven og helt hvit i såret. Er det sånn det gror at det blir hvit ?? Har aldri vært borti dette så vet ikke helt hva man skal gjøre :)

Hei!

Er det leppa eller tunga han har bitt seg i?

Det gror fort i munnen, så det vil nok komme seg fort. Og ja, man blir hvit på sår i munnen. Det blir jeg iallefall.

Leppa :).. Åå ja ok

Ble litt skremt når jeg så at det mangla en bit hihi

Det kan skje når som helst at man biter seg i leppa og hvitt sår er et godt tegn, det er munnens måte å lage skorpe på. (Noen får sår uten utvendig "traume" også, de bare oppstår.)
Du kan smøre Xylocain på om han synes det er vondt å spise, det bedøver såret i noen minutter av gangen, og er ikke farlig å få i munnen. :)

Så bra takk for svar nå ble jeg roligere :)

Sorry skrev TUNGA men nente LEPPA..
er i ammetåke beklager :)

Det gjorde jeg titt og ofte før uten å være bedøvd i munnen(ble bedre etter jeg fikk pusset ned de skarpe tannkantene). Blir hvit sårskorpe som blir normalfarget når den er helet.
Så tannlegen pakket inn tamponger mellom kinn og tenner under og etter en tannbehandling for å unngå at jeg bet meg skikkelig.

Back
Topp