Biting i puppen

Kaffekanna

Glad i forumet
Junibollene 2023
Altså, skjønnasen har begynt å bite i puppen. Hvordan få han til å slutte med det? Skvetter litt til når jeg «roper» au, men så smiler han bare. Prøver å si «nei» osv, men hjelper ikke. Biter ikke hver gang, men har skjedd nok :(
 
//sniker fra juli.

Det gjør mi også. Drevet med det i flere måneder i en viss grad. Jeg pakker fingeren inn for å få lirket ut puppen, også får hun ikke pupp mer. For hun er ikke sulten mer når hun biter.. ><
 
Kjempe slitsomt! Min tidligere erfaring er å slutte å amme når barnet biter, si "nei" rolig men bestemt, og ikke tilby det igjen før det har gått en liten stund. Det går over!

Denne gangen må jeg ikke gjøre noe når barnet biter fordi han får jo flaske, så han får leve med uvanen, stakkars flaskersmokk. :hilarious:
 
Jeg delammer, så føler ikke jeg kan ta vekk puppen heller - må få de få gylne dråpene som er der. Men, fortsetter han å bite blir det bare å kutte ut ammingen. Han får jo ikke stort, så er vel mest for kosen sin del
 
Jeg delammer, så føler ikke jeg kan ta vekk puppen heller - må få de få gylne dråpene som er der. Men, fortsetter han å bite blir det bare å kutte ut ammingen. Han får jo ikke stort, så er vel mest for kosen sin del

Trenger ikke ta den vekk-vekk, bare for noen minutter, også tilby på nytt. Men om han fortsetter å bite, så er han jo ikke sulten uansett. Jeg "fullammer" (dvs, begynt litt med fast føde, men ammer enda like ofte). Og hun biter ikke når hun er sulten eller trøtt/søvnig. Det er mest om hun begynner å tulle, for hun smiler jo og tuller samtidig. Og da pakker jeg vekk puppen bittelitt. På dagtid så får hun ikke mer da. På kvelden til soving, så tilbyr jeg på nytt etter et par minutter.
 
Back
Topp