Biting i bhg - hvordan reagerer du?

*Huldra*

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Blir du sint/opprørt eller slikt om barnet ditt blir bitt?

Fikk tlf idag fra bhg pga de lurte om minsten hadde fått stivkrampen, han hadde blitt bitt av et annet barn og det hadde gått hull på huden. Det gikk jo helt fint heldigvis. Jeg tenkte ikke noe mer over det egentlig etter tlf-samtalen, det er jo slikt som skjer. Men når jeg skulle hente han så hadde jeg en lengre samtale med to av de ansatte, de var veldig opptatt av å forklare hva som hadde skjedd. Det var visst flere foreldre som reagerte kraftig på slikt så derfor måtte vi snakke om det. Så da lurer jeg på om jeg undervurderer biting, om det er et "større problem" at det forekommer? Eller om noen foreldre bare "overreagerer"?

Eldste gutten min kom hjem med bitemerker flere ganger i uka en periode. Var bestekompisen hans som bet hvis han var uenig i noe.. Jeg synes jo selvfølgelig ikke det var noe stas, men jeg kumme jo ikke bli sur. Visste at de jonbet mye med det i barnehagen, og jeg forstår at ikke de kan følge med på barna hele tiden :)

Når eldste var lita ble hu bitt av en gutt. Ett par ganger. Lite gøy, men tenker det er nok ikke særlig gøy for foreldrene hans heller. Jeg ble ikke sur, og de ansatte holdt litt ekstra øye med han. Så de kunne unngå bitinga og prøve å finne andre løsninger.

Hadde nok ikke blitt sint nei. om det var første gangen. Men hadde det gjentatt seg opptil flere ganger fra samme barn til mitt barn hadde jeg nok nesten "krevd" å få barnet på en annen avd eller byttet avd på min.

Greit at de jobber med det, og det skjer fort. men hadde nok ikke blitt sinna eller sur, mer bekymret kanskje.

Er ikke noe morro for noen av foreldrene.

typisk med biting nåt de er mellom 1-2 år.
.Min ble eldste ble bitt endel av bestekompisen, og han var litt bitete selv en stund.
Fint lite man kan gjøre med det tenker eg ;)

Hadde nok ikke blitt sint nei. om det var første gangen. Men hadde det gjentatt seg opptil flere ganger fra samme barn til mitt barn hadde jeg nok nesten "krevd" å få barnet på en annen avd eller byttet avd på min.

Greit at de jobber med det, og det skjer fort. men hadde nok ikke blitt sinna eller sur, mer bekymret kanskje.

Bytte avd pga biting? Tviler på du kunne krevd det.
Vet ikke hvordan jeg hadde reagert jeg. Men om det hadde gjentatt seg, ville jeg nok ha tatt det opp. Men sånt skjer faktisk i alle barnehager og på alle avdelinger.

Jeg har to barn som begge har vært "biteren" i bhg fra 1-2 år. Det er IKKE noe gøy å være forelder til den som biter. Vi hadde godt samarbeid med bhg og ekstra samtaler, de gjorde det de kunne og det gikk over/roet seg. Har opplevd at mine har blitt bitt og stresser ikke noe av den grunn. Det er sånt som kan skje og jeg stoler på at bhg gjør det de kan for å unngå det.

Sent from my iPhone using BV Forum

Gutten min ble bitt. Han var da 4. Gjentok seg hver uke. Og bhg gjorde ikke så mye. Men fant ut at han ble mobber så tok han ut av bhg og byttet til en annen. Har blitt en helt annen gutt etter det. ☺

Hadde synes det var kjipt, men det er ikke gøy for foreldre til barnet som biter heller, hadde nok ikke gjort noe

Så ett barn på feks 2 år skal bytte avdeling pga biting? :o henger ikke på greip..
De er jo så små og de biter ikke fordi de vil bite og Være slemme. De biter fordi de er frustrerte eller uenige eller usikre osv.. blir helt feil å fjerne sånne små barn når de ikke er klar over hva de holder på med, dette kan jo ikke sammenlignes med mobbing..

Heelt normalt med biting. Veldig kjedelig for begge parter, og det blir jo litt mer dramatisk om bittet går gjennom, men det går stort sett veldig fint :) Er det noe som skjer veldig ofte er nok bhg veldig klar over problemet og gjør det de kan for å ta tak i det. Jenta mi har også blitt bitt en del ganger, og jeg vet jo hvilket barn det var (ho sladret), men hadde ikke noe mindre tanker om verken barnet eller foreldrene. Er slik som skjer.

Går jo nå ut i fra at dette er på liten avd, og ikke stor.

Bytte avd pga biting? Tviler på du kunne krevd det.
Vet ikke hvordan jeg hadde reagert jeg. Men om det hadde gjentatt seg, ville jeg nok ha tatt det opp. Men sånt skjer faktisk i alle barnehager og på alle avdelinger.

Hadde nok ikke kommet noen vei med det, men jeg hadde heller ikke sendt mitt barn som da til stadighet blir utsatt for biting ofte.

De får som regel bukt på biting i bhg før det kommer så langt. Sier nå hva jeg ville ha gjort, i alle fall spurt eller undersøkt om mulighet til overflytting, om mitt barn hadde blitt utsatt for biting mer enn 3-5 ganger.

Jeg har hatt en gutt som har blitt bitt flere ganger i uka i over et år, og jeg har hatt en gutt som har bitt andre ganske ofte...:(
Blir ikke sint, bare veldig lei meg...på begge guttas vegne!
Å være mamma til han som biter er like ille som å være mamma til han som blir bitt!:)

Hadde nok ikke kommet noen vei med det, men jeg hadde heller ikke sendt mitt barn som da til stadighet blir utsatt for biting ofte.

De får som regel bukt på biting i bhg før det kommer så langt. Sier nå hva jeg ville ha gjort, i alle fall spurt eller undersøkt om mulighet til overflytting, om mitt barn hadde blitt utsatt for biting mer enn 3-5 ganger.
Men dette er jo småbarn, 1-2 åringer. Hadde det vært 5-6 åringer hadde saken blitt en helt annen.

Så ett barn på feks 2 år skal bytte avdeling pga biting? :eek: henger ikke på greip..
De er jo så små og de biter ikke fordi de vil bite og Være slemme. De biter fordi de er frustrerte eller uenige eller usikre osv.. blir helt feil å fjerne sånne små barn når de ikke er klar over hva de holder på med, dette kan jo ikke sammenlignes med mobbing..

2 år er noe helt annet, tenker på eldre :) Men i en alder 2 år der de jo også "stor" nok til å vite at biting ikke er løsning. Er ikke snakk om mobbing fra et barn (eller som voksen, om noen skulle tro det) men jeg tenker da på over tid og samme barna.

Men som jeg også sa, så ordner det seg jo som oftest, før det eventuelt dette skjer, og jeg tenkte som sagt på mine da som er litt større enn 2 :)

Biting skjer i alle barnehager og de fleste barn gjør det. Det kan såklart være skummelt når det blir bitt gjennom huden og man kanskje må til med stivkrampesprøyte. Jeg syns likevel at det ikke er noe å bli sint for så lenge det blir tatt tak i og jobbet med av de ansatte og barnets foreldre.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg vil vite hvorfor det skjer. Årsaken til biting/sammenheng.
Hvilke forebyggende tiltak som brukes og hvordan mitt barn reagerte.

Hadde det vært et gjentagelse problem ville jeg stilt krav til oppfølging av barnet som biter og forlangt at de bryter inn før det eskalerer.

Back
Topp