Biting i barnehagen??

• Trådstarter Trådstarter malien
  • Opprettet Opprettet
M

malien

Guest
Noen av dere som har erfaring med unger som biter i barnehagen? Hvor lenge er det vanlig at det pågår? Hvilke tiltak settes i gang for å begrense dette?

Min gutt på to år går i barnehage hvor de har problemer med en annen unge som biter (har gjort det i flere mnd nå..), og kom senest hjem i går med to bitemerker (kan telle tennene på bitemerkene lang tid etter [:o]). Dette har skjedd flere ganger og jeg synes det er utrolig vondt å tenke på at mitt lille gull blir utsatt for dette[&:] Tenk så smertefult å bli bitt til det nesten er hull!![:o]

Skjønner at det er vanskelig å avverge også, siden det skjer så kjapt... Håper bare at den fasen snart er over og at dette barnet snart finner en ny "aktivitet" å gjøre heller[8|]

Noen små biter fordi de rett og slett mangler språket for å gjøre seg forstått, blir frustrert etc. I en barnehageavdeling vil det alltid være noen som "kommuniserer" på denne måten. Er vondt for oss som får hjem små med bitemerker i kinn eller på armer etc. Tror det er ille også for de foreldrene til de  små som biter.
I barnehagene jeg kjenner til prøver de voksne være litt obs, men det skjer så innmari fort.. Ellers snakker man jo alltid med foreldre til begge parter.

Det går heldigvis over!

kjenner ei med samme problem som deg.. bhg gjorde INGENTING [:@][:@][:@][:@][:@]. Hun måtte ta sønnen ut av bhg i lengre tid,og han fikk angst forandre unger stakkar!

Jenta mi ble bitt under øyet idag, heldigvis var det ikke værre en en blåveis og merke av et par tenner 

Når det har skjedd hos oss har vi bare passet ekstra godt på ungen, at h*n ikke var alene med andre barn. Men uhell skjedde jo såklart. Foreldrene visste om problemet og vi skulle bli enige om hva vi skulle gjøre vi i bhg og de hjemme, men så ble det plutselig bedre.

Back
Topp