biting i barnehagen

Kristians mamma

Forelsket i forumet
Lurer på om noen av dere har opplevd at barn biter i barnehagen, og hva barnehagen isåfall har foretatt seg.
Er en gutt i barnehagen som har bitt en gang i blant en stund, men nå synes jeg det er flere ganger til dagen at han har bitt noen. I går kom Kristian hjem med et skikkelig bitemerke, og hadde blitt bitt i dag også. Er rett og slett fortvilet, barnehagen må vel kunne gjøre noe når situasjonen har blitt så ille?

Til nå har barnehagen snakket veldig vagt om saken, og unnskyldt seg litt med at det er vanskelig å følge med og unngå. Men når de ser det må de vel kunne reagere? Ta de ut av leken eller lignende? De er jo etterhvert blitt så gamle at de skjønner hva som er akseptabel atferd.
Tror jeg ringer pedagogisk leder i morgen og evt. styrer jeg. Rett og slett ikke kjekt å sende han i barnehagen lenger. Var nesten på gråten i dag når jeg snakket med den ene som jobbet der..

Her i barnehagen var det en ting som ble tatt ekstra opp, for der er et par barn som biter veldig. Og di følger ekstra med di barna, men det kan jo skje uansett, det vet man jo. Og di forteller jo ikke hvordan barn det er osv..

Her kom Sander hjem med DET bitemerket på kinnet idag, er første gang det skjer, så tok ikke SÅ på vei, og Sander hadde slådd vedkommende, så gikk vel begge veier, bare at det som ble gjort mot Sander laget et merke.

Men skjer det flere ganger, blir jeg å ta det opp.

Og Sander sladra jo med en gang om hvem det var som hadde bit vettu [8D]

Har heller ikke tatt så veldig på vei før, men føler liksom at det har sklidd litt ut. Er vel fire eller fem ganger han har kommet hjem med bitemerker nå.
Vi vet også hvem det er som biter, og dette barnet har bitt flere av de andre også nå i det siste.

Thea ble bitt 3 ganger på 1,5 uke.
Vi tok det opp med pedagogisk leder.
De fikk pratet med foreldrene slik at de kunne lære barna sine at sånt var ikke lov.
Etter vi sa ifra ble hun ikke bitt før vi skiftet bhg.

Ta det opp raskest mulig,så de får se hvem og hva årsaker er

Back
Topp