Biter under amming, Tips?

Junilykke2015

Forelsket i forumet
Jeg har fullammet helt siden fødselen å de siste dagene har hun begynt og bite når jeg ammer henne. Hun biter ikke bare en gang eller to men mange ganger på rad å synes at det er kjempe festlig, hun ler hver gang. Noen som har tips til å få henne til å slutte? Har begynt med grøt morgen å kveld, men vi ønsker ikke å begynne med middag helt enda.

Jeg synes det har funka å si bestemt nei, og sette henne boms ned på gulvet. Det er ikke så moro for henne, og hun har raskt skjønt poenget.

Hekter av med en gang lillemor bet. Hun sluttet forholdsvis kjapt med det da (heldigvis!!!)

Ville hun spise etter en stund igjen da?:)
Japp. Men jeg tror dette var før hun fikk tenner (men det er jo vondt når de biter med gommene også!), som hun fikk da hun var 8 måneder. Husker at hun bet meg så hardt en gang at jeg skvatt til og skrek høyt i smerte. Stakkaren ble skremt da gitt. Men jeg mener å huske at hun villig spiste mer etter det :-P

Japp. Men jeg tror dette var før hun fikk tenner (men det er jo vondt når de biter med gommene også!), som hun fikk da hun var 8 måneder. Husker at hun bet meg så hardt en gang at jeg skvatt til og skrek høyt i smerte. Stakkaren ble skremt da gitt. Men jeg mener å huske at hun villig spiste mer etter det :p
Hun har ikke fått tenner enda, heldigvis nå som hun biter sånn:) jeg vil ikke slutte å amme så vi får bare håpe at hun slutter snart å prøve å være bestemt. :) tusen takk for hjelpen:)

Æsj, dette gjør min tulle også. Gnafser til med gommene som en tannlaus piraja, kjempemoro. Nå fullammer ikke jeg, da, men jeg føler med deg :P håper du finner ut av det!

Japp. Men jeg tror dette var før hun fikk tenner (men det er jo vondt når de biter med gommene også!), som hun fikk da hun var 8 måneder. Husker at hun bet meg så hardt en gang at jeg skvatt til og skrek høyt i smerte. Stakkaren ble skremt da gitt. Men jeg mener å huske at hun villig spiste mer etter det :-P
Jeg har gjort akkurat det samme. Hun har ikke bitt etter det:D bare litt smånapping innimellom:p
Fikk litt vondt av henne da hun ble så skremt:(

Jeg har gjort akkurat det samme. Hun har ikke bitt etter det:D bare litt smånapping innimellom:p
Fikk litt vondt av henne da hun ble så skremt:(
Ja, man vil jo ikke skremme barna med vilje. Men hallo, puppen er faktisk følsom altså ^^

Hei!

Jeg slet med sammen problemet.. Han tok tak, og dro hodet bakover med brystknoppen mellom tennene.. :arghh:
Jeg brøt vakuumet med fingeren og la fingeren over munnen hans (som når man sier "hysj"), og sa bestemt: "Nei, ikke bite, det gjør vondt for mamma."
Etterhvert skjønte han at puppen forsvant når han bet, og sluttet. :)

Her har begge gjort dette ( og lillemor hadde 8 tenner når hun var 5 mnd) og her funka det å ikke si noen ting, bare ta vekk puppen, altså ikke gi mer mat... Tok ikke så lang tid før hun skjønte at biting betyr skutt på mat...

Tipsene på ammehjelpens side som er linket til lenger opp er gode. Men de funket ikke i praksis for oss. Jeg fikk så vondt og skvatt sånn hver gang poden satt tenna i brystvorten at jeg ropet høyt. Det var ikke så populært for poden som er av den følsom typen, han skrek dermed i flere minutter etterpå. Dette gjentok seg noen få ganger med samne utfall hver gang, men da sluttet han ganske kjapt.

Ikke noe å anbefale som bevist strategi :p men funket for oss. Men i verste fall kunne poden ha avvist brystet helt i frykt for nye utbrudd fra meg.

Hvis hun ler så bør du kanskje la være å gi henne den reaksjonen hun ler av...
Her latet jeg bare som ingenting og hun begynte å die.

Back
Topp