Biter hull på fingrene

Shadow

Juni12s aktive
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Oktoberbarna 2021♡
Noen som har prøvd type stop & grow for å få barn til å slutte å bite negler/toppen av fingrene?

Kjøpte denne idag 1473794596698.jpg

På grunn av dette! Hun har begynt nå i det siste og vi har prøvd å holde fingrene langt unna munnen men hun er 4 år så ikke lett.

1473794655855.jpg

Har smurt der det er hel hud og på negler så langt men hadde hvert fint å høre om noen har hatt lignende problem og hvordan det gikk

oij.
Hadde ei venninne som bet på huden RUNDT neglene og ikke på selve neglen.
Men hun brukte sånn som du har kjøpt. Å det funket.

oij.
Hadde ei venninne som bet på huden RUNDT neglene og ikke på selve neglen.
Men hun brukte sånn som du har kjøpt. Å det funket.
Snuppa her gjør jo begge deler, og må få slutt på den vanen.

Men godt det funket! Hjelper på siden den skal taes på en del ganger i løpet av døgnet!

Snuppa her gjør jo begge deler, og må få slutt på den vanen.

Men godt det funket! Hjelper på siden den skal taes på en del ganger i løpet av døgnet!
det er en vanesak. Etterhvert legger du på ett lag uten å tenke på det ;)

Den funker ja! Men vær obs på at mat som må holdes med hendene kan få en litt spesiell smak :P

det er en vanesak. Etterhvert legger du på ett lag uten å tenke på det ;)
Vil ikke hun skal måtte bruke det så lenge at det blir vanesak da :p hun kan godt venne seg at å spise fingrene sine fort :p

Jeg bet negler som liten. Mamma kjøpte go'negl og smurte på, syns det smakte forferdelig de første gangene, men skjønte etterhvert at jeg bare kunne skrape det vekk..

Jeg bet negler som liten. Mamma kjøpte go'negl og smurte på, syns det smakte forferdelig de første gangene, men skjønte etterhvert at jeg bare kunne skrape det vekk..
Sjefen viste snuppa bilde av oppspiste negler og et bilde av lange fine fargerike negler som motivasjon så merker hun ikke vil men at fingrene kommer opp ganske ubevisst, så hun tar det med glede på og prøver ikke enda å ta det at selvom hun skjønte tidlig at det må på hver gang hun har vasket hender

9-åringen her gjør det samme. Den fungerer på ham, begynte å bruke den for en uke siden! God effekt så langt:)

Min 5-åring har også begynt å bite negler i det siste, så vi har prøvd det samme middelet som deg de siste par ukene, men dessverre har det ikke funket. Det forsvinner vel litt når man vasker hendene, så mistenker at det er derfor det ikke har hatt effekt... Føler liksom ikke at jeg kan be barnehagen om å ta det på hver gang han har vasket hendene der.

Nå skal jeg prøve å få tak i denne: https://www.apotek1.no/produkter/raylex-penn-slutt-aa-bite-negler-1stk-961753p, for ut fra det jeg har lest på utenlandske sider er den litt sterkere sånn at man ikke trenger å ta det på igjen hver gang man har vasket hendene... Håper det hjelper, sammen med oppmuntring og kanskje lovnad om en liten belønning hvis han klarer å ikke bite.

Kom på et tips jeg leste som kanskje kan hjelpe, nemlig å gi barnet tyggis i situasjoner hvor det lett biter negler, f.eks. ved tv-titting, i bilen, osv. Når de har en tyggis å tygge på er det ikke så lett å bite negler...

Back
Topp