Biter alle unger negler??

3småstjerner

Glad i forumet
Ja, jeg lurer på om alle unger gjør dette... Har en datter på 3,5 år som har begynt å bite på neglene.. Og jeg klipper de ofte og heeelt ned. Allikevel driver hun og biter på de.. Hvordan få henne til å slutte?? Og en venninne av meg sa.. ALLE unger biter negler...???!! Gjør flertallet det??

Ikke min. Ingen av ungene til de jeg kjenner heller.

kopiert fra apotek 1 sin side:

Neglebiting

Illustrasjonsbilde neglebiting

Neglebiting er en nervøs uvane som kan være vanskelig å bli kvitt. Det er flest barn som biter negler, men det er også mange voksne som sliter med denne uvanen. Mange skammer seg over å vise frem hendene sine fordi neglene er kraftig nedbitt, og dette oppfattes som "stygt".

Når bør du kontakte lege?

• Dersom du biter slik at det blir infiserte sår av det
  • Hvis neglebitingen plager deg så mye at du blir sosialt hemmet av det.

Hva kan du gjøre for stoppe neglbiting?

For mange, kanskje særlig for barn, hjelper det å bruke produktet Mentholatum Go`Negl i en periode. Dette er et produkt som smaker bittert. Når det smøres på neglene vil du oppleve ubehag ved neglbitingen og forhåpentligvis slutte. Merkbart resultat av bruk av Go`Negl vil sees etter 3 uker. Go`Negl er luktfri og fargeløs, og kan dermed brukes alene på neglen eller over annen neglelakk.

Mange voksne har så inngrodde vaner at de fortsetter å bite til tross for den vonde smaken. I så fall kan du bare greie å slutte ved fast vilje og god motivasjon. Det kan være nyttig å kartlegge i hvilke situasjoner du biter negler, og prøve å finne andre alternativ til adferd i situasjonen. Dette kan for eksempel være å knytte nevene eller å ta et fast grep om noe. Det kan også være nyttig å alliere seg med venner eller kolleger som kan kommentere framgang eller minne deg på uvanen hvis du får tilbakefall.

Slik brukes Go`Negl

• Go`Negl smøres på neglene og neglebåndene morgen og kveld. Husk å påføre middelet igjen etter hver håndvask og etter måltider.
  • Unngå kontakt med øyne, lepper og rifter i huden, da det kan gi irritasjon og svie. Skyll eventuelt med rent vann.
  • Go`Negl kan brukes både til voksne og barn, men anbefales ikke til barn under 3 år, da de ikke vil skjønne sammenhengen mellom den vonde smaken i munnen og neglebitingen.

Min på 4 gjør ikke det..

Ingen av mine gjør det, men en jente i nabolaget gjør det vet jeg.

Labambie skrev:
Ikke min. Ingen av ungene til de jeg kjenner heller.

Min eldste gjorde det. Vi kjøpte Go'Negl og det fungerte veldig godt! Hender han glemmer seg,men det er sjelden.

Back
Topp