Hei!
Det kan godt hende han ikke har tenkt så nøye gjennom dette, og blindes litt av tanken på at det ville vært opphissende om du eksperimenterte seksuelt med kvinner.
Det er nok en vanlig "misforståelse" at man ikke blir like emosjonelt tilknyttet det samme kjønn når man er bifil, og at det derfor ikke vil føles som utroskap i like stor grad som om man faktisk ble forelsket og ga næring til de følelsene.
Han har vel ikke sagt at han ønsker at du skal være utro? Og du trenger jo ikke gjøre noe som helst bare fordi han hadde syntes at det var greit.
Det er helt naturlig å tiltrekkes av andre selv om man er i et forhold, det er sånn vi er laget.
Vi kan ikke styre hva vi føler, men vi kan styre hva vi gjør, og så lenge du ikke gjør noe du føler er galt, er det jo ingenting som endres i deres forhold bare fordi han vet at du er bifil, eller "velsigner" eventuelle "utskeielser" du måtte ønske å ha med kvinner.
Du kan jo bare fortelle ham at det ikke kommer til å skje, hvis du føler det er nødvendig.
Jeg er også bifil, og det har mannen min visst fra begynnelsen av.
Jeg ser på det som utroskap uavhengig av kjønn, fordi jeg blir tiltrukket av mennesker uavhengig av kjønn.
Det spiller ingen rolle om jeg kysser en annen mann, eller en kvinne, for det er fremdeles et annet menneske enn mannen min, og det gjør det til utroskap. (For meg.)
Men, å anerkjenne at man finner andre tiltrekkende er jo bare å si sannheten, for alle gjør det.
Mannen min og jeg har mye morro med at vi liker de samme damene.