Biseksuell

ønskebarnet 81

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Jeg er i et forhold med verdens beste mann.Vi fikk en herlig liten skatt og alt går bra i forholdet vårt.Jeg har vært ærlig med sambo om at jeg tiltrekkes av både menn og kvinner,noe han har sagt at det synes han er greitt.Siden det bare er min samboer og to venner som vet om at jeg er biseksuell,så har jeg aldri turt og ta kontakt med kvinner på den måten.En kveld etter vi hadde kost oss med god vin og mat,fortalte min samboer at han ikke hadde noe i mot at jeg kunne eksperimentere med en kvinne.Ble helt satt ut av dette,da jeg mener at dette blir utroskap og det er jeg ikke ute etter....Hva mener dere?

Hei!

Det kan godt hende han ikke har tenkt så nøye gjennom dette, og blindes litt av tanken på at det ville vært opphissende om du eksperimenterte seksuelt med kvinner.
Det er nok en vanlig "misforståelse" at man ikke blir like emosjonelt tilknyttet det samme kjønn når man er bifil, og at det derfor ikke vil føles som utroskap i like stor grad som om man faktisk ble forelsket og ga næring til de følelsene.

Han har vel ikke sagt at han ønsker at du skal være utro? Og du trenger jo ikke gjøre noe som helst bare fordi han hadde syntes at det var greit. :)

Det er helt naturlig å tiltrekkes av andre selv om man er i et forhold, det er sånn vi er laget.
Vi kan ikke styre hva vi føler, men vi kan styre hva vi gjør, og så lenge du ikke gjør noe du føler er galt, er det jo ingenting som endres i deres forhold bare fordi han vet at du er bifil, eller "velsigner" eventuelle "utskeielser" du måtte ønske å ha med kvinner.
Du kan jo bare fortelle ham at det ikke kommer til å skje, hvis du føler det er nødvendig.

Jeg er også bifil, og det har mannen min visst fra begynnelsen av.
Jeg ser på det som utroskap uavhengig av kjønn, fordi jeg blir tiltrukket av mennesker uavhengig av kjønn.
Det spiller ingen rolle om jeg kysser en annen mann, eller en kvinne, for det er fremdeles et annet menneske enn mannen min, og det gjør det til utroskap. (For meg.)
Men, å anerkjenne at man finner andre tiltrekkende er jo bare å si sannheten, for alle gjør det.
Mannen min og jeg har mye morro med at vi liker de samme damene. :P

Tja, godt spørsmål.

Viss han vet du ikke har turt å kontakte jenter på den måten. Kan han kanskje funnet ut at du burde få sjansen, mens du er i et trygt forhold. For det vil jo la det få utvikle deg.

Men så kan det hende han ikke har tenkt på det så mye, dermed føler det som en opphisselse som 87 modell sier i sitt innlegg.

Du burde uansett snakke med han om det uten none stoffer i blodet :) viss du faktisk vurderer det.

Utroskap er et mer privat perspektiv. For noen vil det være ren utroskap med eller uten tillatelse. For andre er tillatelse det som trengs.

Jeg har et rart syn på det. For med exen var det ikke snakk om utroskap men om å utfolde seg. Mens i det forholde jeg er i nå ville det ha blitt utroskap. Så alt handler om perspektiv og de som er innblandet.

Men uansett må du selv være ærlig og være sikker på dine valg rundt emnet.

Mener han at du skal gjøre dette alene eller sammen med han? For min del hadde det hatt en del å si ihvertfall :) Hvis du ikke er komfortabel med det gjør du det ikke :) Men slenger meg på de over som sier at denne praten burde tas uten alkohol og få litt klarhet i hvorfor han gir deg tillatelse :)

Jeg hadde fortsatt samtalen med han, om hva han hadde syntes var ok, hva du syns er ok, og hva dere begge har lyst til.
Og litt alkohol, som et glass vin eller to, er ikke et problem når man snakker om slikt, spesielt i starten, om dette er noe som er vanskelig for en eller begge av dere å ta opp, så kan det hjelpe å ha senket barrièrene sine litt for å snakke om det.

Jeg mistenker, at litt av grunnen til at han syns det vil være ok at du eksperimenterer med en kvinne, er for at han håper at han på sikt får seg en trekant. De aller fleste mannfolk har det på lista si over ting de vil oppleve minst en gang, en trekant med to kvinner (vanligvis).
Men bare det at dere snakker om dette, selv om ingenting skjer, kan være veldig positivt for relasjonen deres, og muligens for sexlivet deres fremover. Om han feks fantaserer om deg sammen med en annen kvinne, er dette noe dere kan snakke om som en del av forspill eller lignende.

I min verden er det ikke utroskap om det er avtalt på forhånd, og man kommuniserer ærlig og åpent om det. Husk også å vær åpen om hva du gjør med en eventuell tredjeperson. Det vil si, ikke gå på en lesbisk datingside og presenter deg som et tilgjengelig kvinnfolk, men kanskje prøv å finn noen andre i en lignende situasjon.

Forresten syns jeg det er kjempefint at partneren din signaliserer at han aksepterer (og kanskje til og med liker) denne delen av din seksualitet. Det er ikke noe du trenger å skjemmes over eller skjule. Er ikke det litt deilig?

Her tror jeg nesten du må hjelpe mannen din litt med å tenke over hva han egentlig sier... det virker mer som han tror at du har et ønske om å eksprementere enn at du faktisk stiller deg likt til begge kjønn kjærlighetsmessig.

Å si ja til det føler jeg er det samme som at min mann skulle sagt ja til at jeg skulle fått eksprementert med noen andre fordi jeg bare har vært sammen med han seksuelt. Uavhengig om det er mann eller kvinne. For for deg er jo dette likt sant?

For meg skal det seksuelle kun være mellom deg og mannen din. Det kan virke harmløst, men det kan også faktisk sette forholde i brann i etterkant. Ikke lek med ilden. Dere har tross alt et barn ilag.

Jeg er også biseksuell. Eller ja ihvertfall nysgjerrig på det samme kjønn. Dette var jeg helt åpen om , med kjæresten min fra starten av omtrent , eller ja tok vel en stund før jeg gadd å si noe om det.. Jeg fikk tillatelse til å ha sex med det samme kjønn av kjæresten min, og jeg var litt skeptisk da jeg var litt utro Hahaa . Men han fikk jo hele historien servert på fat og han kjøret meg til jenta også. Det gikk fint i ettertid og sexen våres ble jo bedre, han syntes det var veldig greit at jeg hadde gjort det , jeg hadde gjort :) .. Du kan sende pm hvis du vil .

Bare noen spørsmål som er verd å ta stilling til:
Hva gjør du om du liker det bedre enn det du og mannen din har seksuelt, men du elsker ikke henne men mannen din?
Hva gjør du om du vil gjenta det men mannen din sier nei?
Hva om mannen din ønsker noe i gjengjeld? Og hva vil det i så fall være?
Hva om han i etterkant blir usikker på din trofasthet?
Hva om du sitter igjen med følelsen av at du skylder han noe?
Synes du det er rett av deg å dra nytte av denne muligheten bare fordi han gir deg lov?

Ikke utroskap syns jeg ,men man må være 100% sikker begge to. Er det den minste tvil om du eller han vil så hadde jeg ikke gjort det.

Bare noen spørsmål som er verd å ta stilling til:
Hva gjør du om du liker det bedre enn det du og mannen din har seksuelt, men du elsker ikke henne men mannen din?
Hva gjør du om du vil gjenta det men mannen din sier nei?
Hva om mannen din ønsker noe i gjengjeld? Og hva vil det i så fall være?
Hva om han i etterkant blir usikker på din trofasthet?
Hva om du sitter igjen med følelsen av at du skylder han noe?
Synes du det er rett av deg å dra nytte av denne myligheten bare fordi han gir deg lov?
Sånn tenkte jeg også , da jeg og min kjære hadde den praten , vi snakket veldig nøye igjennom ting før ting skjedde og da snakker jeg lenge sånn ca over et år.
Viktig og kommunisere og være åpen og ærlig ihvertfall. Jeg skjulte ingen ting for kjæresten min ihvertfall. For vår del ble det brukt som et extra krydder i hverdagen , ikke at sexlivet var dårlig fra før. Men kjæresten min mente at hvis jeg virkelig hadde lyst , så måtte jeg jo få lov haha. Har ihvertfall ikke vært noen sure miner fra mannens side etter dette :) men nå er jo menn forskjellig da.

Ja det syns jeg er utroskap. Mulig mannen din ikke ser helt greia og tror du bare er tent på damer grunnet kropp osv, han ser vel kanskje ikke at du som bifil også tiltrekkes av mennesket. Kanskje ta en prat om dette? Så du vet han er 100%klar over hva han ber deg om[emoji4]

Gubben min synes det er helt greit uansett hva jeg gjør med kvinner, men ikke menn. Han er litt på at det er fordi han vet ikke om det er noe jeg føler jeg mangler i mitt liv ift seksualitet når han er mann, og jeg mangler jo ikke noe heller så det er egentlig greit. Jeg liker å kysse med jenter ute på byen, og det er helt normalt i vår omgangskrets selv for de som er hetero, men jeg kunne ikke tenkt meg noe mer enn kyssing og tafsing, fordi jeg stopper meg selv der jeg ville stoppet han [emoji14] Det kan også gjøre sexen litt morsommere av og til når vi kommer hjem fordi jeg egentlig har gått hele kvelden med lust på en jente [emoji23]
Han er heller ikke tilbøyelig til trekant, og da er det en klar grense hos oss.
Men akkurat sånne ting er så personlig og individuelt som man får det; og her må dere være enig om hva som funker for dere. [emoji6]

Jeg ser ikke helt hvorfor mannen din skal oppfordre deg til dette, bifil eller ei. Utroskap blir det ikke hvis dete er enige om det, men om det ikke er noe du ønsker, så hadde jeg bare sagt det.

Det et ikke utroskap. Men lurt å prate om mange ganger før man gjør noe. Må være enige om alt osv og selvfølgelig om han forventer å få lov til å være med andre også. Jeg har tillatelse til å være utro, men har aldri vært det. Har vært sammen med manne mon siden jeg var 20 så skjønner ikke helt hvor jeg skulle begynt heller. Hehe

Jeg synes det er så snodig at man kan tenne på at partneren har seg med andre folk, mulig jeg er rar men... Jeg ville spurt om han er like åpen for at du skulle ha sex med en annen mann. For for deg er jo kjønn ubetydelig? Skjønner han dette?

Back
Topp