Biplacenta

Mammaatt86

Blir kjent med forumet
Noen flere enn meg som har fått beskjed på oul om at de har en ekstra morkake? Hovedmorkaken var på fremre vegg og den minste på bakre.... Må tilbake på ekstra ul og samtale i uke 32 pga. at det kan være blodårer som ligger på tvers over fødselskanalen, i forgreningen mellom de to. Aldri hørt om det før, jeg! :-O
 
Noen flere enn meg som har fått beskjed på oul om at de har en ekstra morkake? Hovedmorkaken var på fremre vegg og den minste på bakre.... Må tilbake på ekstra ul og samtale i uke 32 pga. at det kan være blodårer som ligger på tvers over fødselskanalen, i forgreningen mellom de to. Aldri hørt om det før, jeg! :-O

Jøss det har jeg aldri hørt om før! Hva skjer i såfall hvis det ligger blodårer på tvers av fødselskanalen da? Er det slik at det utgjør risiko for større blødninger eller noe sånt?
 
Herreminhatt! Aaaaldri hørt om!
Så facinerende. Skriv gjerne oppdatering på hvordan det går! :p
 
Det stemmer! Forsøkte å spørre litt om hvorfor det har blitt sånn, men det visste ikke jordmora... Fikk heller ikke vite hva man evt gjør med det, men det er kanskje snakk om keisersnitt? Rare greier....
 
Nei dette har heller ikke keg hørt om. Synes jeg har lest myye om graviditet og fødsel, men aldri kommet over noe slikt. Så fint du får ekstra oppfølging.
 
Det har jeg aldri hørt om!
 
Aldri hørt om men tenkte med en gang om det kanskje har vært tvillinger der en ikke har utviklet seg? Evt en ekstra celledeling eller noe da morkaken ble dannet som førte til en tvillingmorkake uten foster? Bare tatt ut av luften dette altså, så blir spennende å høre hva de sier. Håper alt går greit mtp fødsel iallefall :)
 
Håper de sier noe mer i uke 32! Veldig betryggende at de sjekker litt ekstra.... Kanskje det var tvilling? Hadde en blødning i uke 7-8, legen mistenkte SA, men så bankende hjerte på tul i uke 8 :)
 
Håper de sier noe mer i uke 32! Veldig betryggende at de sjekker litt ekstra.... Kanskje det var tvilling? Hadde en blødning i uke 7-8, legen mistenkte SA, men så bankende hjerte på tul i uke 8 :)
Kan jo være det da. Ble litt nysgjerrig på om babyen har navlestreng til begge, eller om den ene bare sitter for seg selv
 
Aldri hørt om! Godt du får ekstra oppfølging, håper du får litt mer info etter hvert :)
 
Back
Topp