Biopsi av livmorhalsen

janett85

Gift med forumet
Andre her som har gjordt dette??? Og hvor lang tid tok det føre dere fikk svar på prøvene..
Jeg var å gjorde dette på onsdag, men siden jeg endte opp med å spy som en gris og besiveme etter at jeg hadde reist meg, fikk jeg ikke spurt om når jeg kan forvente å få svar..

Eventuelt de som vil fortelle: Hva var deres svar på prøvene..??

takk[:D]

Ingen???

Dytt..

Har ikke så veldig mye å bidra med, men har tatt selv i høst.. Og ble også veldig dårlig.. Men husker ikke hvor lang tid det tok.. Fikk et brev i posten jeg om at jeg hadde forandringer, tror det var grad 1 eller 2.. Kan være det tok en uke eller noe sånt..? Men har fått beskjed om at jeg må ta den om igjen 6 uker etter fødsel siden jeg var gravid når den ble tatt. (Vi visste ikke det da) Men om det er alvorligere grad av forandringer vil jeg jo tro de er raskere, eventuelt at legekontoret kanskje ringer deg?

Hei! Tok biopsi i februar. Det tok ca 5 uker å få svar, dette fikk jeg beskjed om på forhånd så tror det er vanlig tid. Fikk svar og trengte ikke ta ny prøve før etter graviditeten. Dette er noe veldig mange er igjennom hvert år og de fleste går over av seg selv. [:)]

Om graden hadde vært alvorligere hadde jeg ikke kunne ventet til etter fødsel med å følge opp dette.

oki, takk for svar begge to.. Da reiner jeg med at jo lenger tid det tar jo mindre alvorlig er det kanskje??? hmmm, jaja, får vel bare smøre meg med forventer ikke få noe svar før over påske da...

Tar vel kansje 1 mnd da.. men kan bli noe lengre siden det er påske. -Ventetiden vil variere for hvor man tar disse prøvene henne, tenker lokalisasjon i landet.

Synes du skal ta det med ro og nyte påska!

Om det skulle vise seg å være et "negativt" svar på biopsien, at det er noe muffins der, blir du kalt inn til konsultasjon og videre konisering. Dette er en VELDIG vanlig prosedyre og gjøres hele tiden. Mange kommer ut uten å trenge noe videre behandling, men det er veldig greit å vite at celleforandringer i livmorhalsen blir tatt så på alvor at de ikke stopper og venter, men sender hver kvinne til viidere utredning.

Lykke til[;)]

ORIGINAL: Freaky*Nurse*Flode

Tar vel kansje 1 mnd da.. men kan bli noe lengre siden det er påske. -Ventetiden vil variere for hvor man tar disse prøvene henne, tenker lokalisasjon i landet.

Synes du skal ta det med ro og nyte påska!

Om det skulle vise seg å være et "negativt" svar på biopsien, at det er noe muffins der, blir du kalt inn til konsultasjon og videre konisering. Dette er en VELDIG vanlig prosedyre og gjøres hele tiden. Mange kommer ut uten å trenge noe videre behandling, men det er veldig greit å vite at celleforandringer i livmorhalsen blir tatt så på alvor at de ikke stopper og venter, men sender hver kvinne til viidere utredning.

Lykke til[;)]

Takk for svar..

Ja jeg skal nyte påska, har fått litt mer ro på meg nå, var værre når jeg fikk beskjed om at jeg måtte inn til biopsiog fra til da,men etter at det var gjort fikk jeg liksom litt mer ro på meg, og fikk også lest en del og fikk litt mer kunnskap..Var veldig urolig før siden begge mine oldemødre døde av det og det er fler i slekta som har hatt kreften, men blitt friske og i tillegg tildet har jeg også HPV virus...Så er ganske inni risiko sonene, men legger det til side fra til jeg får svar..[:)]

Når jeg tok biopsi så tok det ca. 4 uker før jeg fikk svar [;)]
Og jeg hadde CIN 3 grad og HPV 16 eller 18(husker ikke helt hvem av dem). Jeg ble henvist videre til laserkonisering, men fant ut dagen før operasjonen at jeg var gravid [:o]
Ble sendt videre til Radiumhospitalet for flere prøver, men der fikk jeg beskjed om at det kunne vente til etter fødsel [:D]
Så her skal det ikke gjøres noe mer før etter nurket er født, men de ville jeg skulle ta ny celleprøve midt i svangerskapet [;)]

Back
Topp