Biola kan forebygge barneeksem

Jeg husker den saken da den kom. Vi har astma, allergi og eksem i familien, så lille får det nesten garantert. Men det kan jo ikke skade å PRØVE å forebygge. Dessuten er Biola godt.

Gode nyheter [emoji4]
Jeg har aldri spist frokost før, men har i graviditeten begynt å ta meg ett glass Biola + kavringer til frokost (siden det er ett så viktig måltid og alt det der).. Kjekt at Biola skal være så bra [emoji106]

Hm. Skal prøves :) Har selv vært veldig plaget av eksem, storebror har barneeksem, då håper lille frøkna slipper unna.

Aldri hørt om det jeg heller. Men dersom det kan hjelpe. Så prøver jeg gjerne[emoji1360]

Godt mulig det kan hjelpe :)
Og slike råd er jo enkle å følge, gjer ikkje noko skade om det ikkje hjelp :)

Eg har lest at D vitamin tilskudd under svangerskapet kan forebygge atopisk eksem. Husker ikkje kvar eg las det men kan sjå om eg Finn artikkelen.

Lurt :) magen min liker også Biola så det er jo bare flott ;)

Det skader jo ikke å prøve :) Takk for tips!

Jeg har atopisk eksem selv og leste om dette ved forrige graviditet. Jeg valgte å ta prebiotika-tilskudd jeg da, altså idoform. Så får de gode bakteriene derfra. Storebror tåler alt og har ikke hatt tendenser til eksem, så har valgt å gjøre det samme denne graviditeten. Det kan ikke skade hvertfall:)

Jeg kjøpte tyggetabletter fra Idoform på apoteket i dag, krysser fingrene for at babyen slipper eksem og astma :angelic:

Jeg drakk Biola forrige svangerskap, men gutten min sliter med atopisk eksem på håndledd og føtter. Reagerer på ull uansett med bomull eller bambus innerst hvis han blir litt varm.
Men kanskje probiotika har bedre virkning.
Ingen i familien min som jeg vet om har atopisk eksem heller..

Back
Topp