Bind

Yucca1

Forelsket i forumet
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Hei! Mulig dumt spørsmål fra meg her:facepalm::angelic:
Hvilke bind kjøper dere inn? Jeg har aldri vært typen som bruker bind, har alltid brukt tamponger, så dette er en ukjent verden for meg:playful: har gått til innkjøp av store truser for å ha bind i, men lurer på hvilke bind jeg bør kjøpe. Tenker jeg må ha det i hus før fødsel, for om vannet går må jeg jo bruke bind. Jeg vil også trenge det etter fødsel.
Er det nattbind som er tingen? Typ libresse? Eller må jeg ha kraftigere saker fra apoteket?:nailbiting:

Om vannet går, så holder ikke det med vanlige bind :p
Men sånn til etter så har jeg brukt vanlig nattbind fra butikken etter de store som vi fikk på sykehuset. Har alltid stjelt med meg ekstra sykehusbind og truser for et par dager ekstra

Jeg har kjøpt nattbind til den første tiden, dagbind til når det blir mindre og truseinnlegg til når det bare er smårester igjen :hilarious: Synes det er litt deilig å slippe nattbind når det begynner å bli såppass lite! Men stjeler også med meg et par store bind fra sykehuset:)

Jeg bruker bind ved mensen til vanlig, og har måttet slutte med Always, for de er pumpa fulle av parfyme! Klør som et h*lvete etter få minutter! Anbefaler Libresse- men er førstegangs, så vet ikke størrelser etc..

Libresse synes jeg også er best!
Etter utskrapning/MA har jeg brukt nattbind på det verste og de vanlige etter noen dager:happy:
Stjelte også med noen fra sykehuset og tenker å gjøre det nå også, men de er så grusomt tykke, så håper å fort gå over til "vanlige " nattbind :shy:

Fikk anbefalt de tjukke bindene til Libresse etter første fødsel av jordmødrene på klinikken. Ikke sånne ultrathin, men de som kjennes mer ut som bomull. De absorberer bedre og er bedre for huden/sår.

Brukte de tykke nattbindene fra Libresse (ikke de tynne, som Eplete nevner) både etter vannavgang og etter de første dagene etter fødsel. Holdt godt til etter vannavgang (byttet hver andre time-ish) og i massevis fra tredje-fjerde dagen etter fødsel :) Brukte bind fra sykehuset de første dagene.

Brukte de tykke nattbindene fra Libresse (ikke de tynne, som Eplete nevner) både etter vannavgang og etter de første dagene etter fødsel. Holdt godt til etter vannavgang (byttet hver andre time-ish) og i massevis fra tredje-fjerde dagen etter fødsel :) Brukte bind fra sykehuset de første dagene.
Er forskjell på oss ja :hilarious: her ble alle håndkle i huset brukt opp, alle se store bindene jeg hadde spart etter første fødsel, å til slutt bleiene til eldste ungen :hilarious: skal sies at jeg var hjemme i ca 12 timer etter vannavgang da. Med første reiste vi inn rett etter vannet gikk, så da rakk jeg ikke å bruke så mye forskjellig i mitt eget hus :woot:

Er forskjell på oss ja :hilarious: her ble alle håndkle i huset brukt opp, alle se store bindene jeg hadde spart etter første fødsel, å til slutt bleiene til eldste ungen :hilarious: skal sies at jeg var hjemme i ca 12 timer etter vannavgang da. Med første reiste vi inn rett etter vannet gikk, så da rakk jeg ikke å bruke så mye forskjellig i mitt eget hus :woot:

Tydeligvis forskjell ja. Vannet hos meg gikk som en foss i do, og jeg var hjemme i 29 timer etter vannavgang før jeg ble lagt inn. Sendte mannen ut etter de største nattbindene han fant på Kiwi, tror han kjøpte hele partiet de hadde inne :hilarious:

Velger up&go fra tena de første dagene, orker ikke store truser og bind som ikke blir der de skal.
Så tykke bind fra libresse (natt) evt tena nattbind, etterhvert libresse av de tynne (natt og dag).
Tror jeg har i hus, så kan sende bilde evt :)

Hvis vannet går åpner du en bleiepakke og stapper bleie ned i trusa mens du venter hjemme/er på vei til sykehuset :-)
Etter fødsel er de tjukke vanlige bindene til libresse de beste. (Ikke de som heter Ultra thin). Nattbind kan også være greit å ha i hus :-) min erfaring etter 2 fødsler er at man blør mest de 2-3 dagene man er på sykehuset, og så roer det seg en del ned slik at man kan bruke disse vanlige men litt tjukkere bindene du får tak i på dagligvarehandelen :-)

På barsel brukte jeg alt etter hva det var behov for (fikk derfra), ellers uka etter fødsel brukte jeg tykke «tena lady» bind fra apoteket (samme som de minste har på sykehuset her). Og etter en ukes tid brukte jeg vanlige libresse nattbind

Sist brukte jeg attends soft 2 et par dager før jeg gikk over til vanlig nattbind fra always. Har kjøpt inn ny pakke med attends nå og kommer til å ta med på barsel. De var sykt gode å bruke fordi de er så tykke. Jeg ble klippt, og det var derfor godt med tykkere bind så det ikke var så vondt å sitte :p

Sniker. Da vannet gikk rant det gjennom alt jeg hadde av bind (også tykke tena fra forrige fødsel.) Endte med å ta bleie fra 2-åringen, den var gjennomvåt etter 30 minutter.

Jeg kjøpte faktisk tøybind til etter fødsel, det anbefales. Så deilig å slippe klamme plastbind.

Back
Topp