Bind etter fødselen

Ella~83

Glad i forumet
Noen som har peiling på hvor mye bind og hvilke typer man bør ha i hus til etter fødselen? Er helt grønn når det gjelder bind jeg. Har alltid brukt ob på dagtid og omtrent ikke blødd om natta slik at truseinnlegg eller veldig tynne bind har vært nok.
Kjøpte to pakker med Libresse nattbind i stad. De så nesten like ut, men den ene het maxi.. virker som de er tykkere. Tok derfor en av hver for sikkerhetsskyld.. men jeg bør kanskje kjøpe inn mer..?
Bør man forresten ha med egne bind på sykehuset?

på sykehuset er det bind, så jeg hadde ikke med der, eller jeg hadde vel med, men brukte det ikke[:)]
burde ha noen gigabind i begynnelsen, jeg blødde masse, og det kom klumper med levra blod ut, ikke pent[:-][8D]
tror jeg blødde veldig masse i ett par uker, så kanskje kjøpe litt så du har.

ORIGINAL: *Emma08*

på sykehuset er det bind, så jeg hadde ikke med der, eller jeg hadde vel med, men brukte det ikke[:)]
burde ha noen gigabind i begynnelsen, jeg blødde masse, og det kom klumper med levra blod ut, ikke pent[:-][8D]
tror jeg blødde veldig masse i ett par uker, så kanskje kjøpe litt så du har.

Gigabind = nattbind regner jeg med..? Men hvor lenge trenger man den største typen?

Det var bare ti bind i pakka, så jeg bør vel kjøpe noen pakker da. Bør vel bytte ofte.. Æsj.. Kjenner jeg gruer meg veldig til det klinet der altså.. [:'(]

Har lite lyst til å sende sambo ut for å kjøpe masse store bind til meg liksom, så det er nok greit å shoppe inn allerede nå.

Her hadde dei bind på sykehuset. Så der brukte eg det dei hadde.

Hjemme så kjøpte eg faktsik bare dei billige x-tra sine( på coop) og det holdt i massevis! Også nattbind om natten.

Etter 1 uke eller 2, så holdt det med truseinnlegg på dagen hvertfall.

hehe ja glemmer at ikke alle skjønner Martespråket[8D]
gigabind er det største, tror det heter goodnight maxi eller noe.
greit å kjøpe noen pakker ja, hvert fall til de verste dagene er over.

jeg brukte den største typen i nesten 2 uker, etter det blødde jeg mindre og mindre.

Nattbind og rosa med vinger. Mange som sier at saba sine er digg etter en fødsel[:)]

Brukte de gule lange fra libresse som de hadde på sjukehuset. Da jeg kom hjem gikk det i rosa med vinger [:)]

jeg brukte de de hadde på sykehuset... og vanlige dag bind når jeg dro hjem... libresse eller always eller noe... husker ikke... har libresse vanlige liggende... se på sykehuset er stoooore... og d er topp... for jeg blødde som en gris etter fødsel... klumper og levra blod, kunne nesten ikke dra ned trusa førd klaska i gulvet... [&o] så, sambo måtte faktisk hjelpe meg...[8|]klarte ikke gå på do eller noe selv...[:(][&:]

På sykehuset brukte jeg de "bleiene" de hadde der, det var egentlig lurt, men ikke superbehagelig.

Hjemme gikk jeg over til mine egne bind. Jeg bruker tøybind. De største jeg har er nattbind/postpartum-bind, altså ment for bruk etter fødsel (post partum) og de er stoooore, men de holdt. Og mer behagelig enn sykehusbleier. Så jeg antar jeg går får disse denne gangen også, men da uten tilgang på sykehusets bleier de første par døgnene siden jeg skal være hjemme. Jeg kan velge å kjøpe inn sånne, men tror jeg heller rett og slett går for "tøybleier", om bindene ikke holder det første døgnet kan jeg bruke brettebleier, gasbleier som kan kokvaskes, de blir nok rene igjen.

Jeg kjøpte inn tøybind fordi jeg ikke orket tanken på å gå med underlivet pakket i plast i 4-6-8 uker sist, og går aldri tilbake til engangsprodukter.

Hmm.. Skjønner at det kan være lurt med et assortert utvalg av store bind.. Hehe [:D] Får se hva jeg finner i butikkene..

Ser helt klart poenget med tøybind i forhold til komfort og dette med plast, men det passer nok best for meg å bare kunne kaste de.

Fekk eit tips fra ei som nett har fått om at sa ba sine bind er tjukke og veldig mjuke og gode med tanke på at der sikkert er litt ømt der nede, har ikkje kjøpt inn enda men bør vel det snart

ORIGINAL: Ella~83

Hmm.. Skjønner at det kan være lurt med et assortert utvalg av store bind.. Hehe [:D] Får se hva jeg finner i butikkene..

Ser helt klart poenget med tøybind i forhold til komfort og dette med plast, men det passer nok best for meg å bare kunne kaste de.

Det forstår jeg veldig godt - jeg tenkte samme dur sist - men - jeg endte opp med å våkne på slutten av renselsen og dusje og gråte - fordi det klødde så fælt og var ubehagelig.. dusj hjalp littegrann iaffal.. jeg lurer på om jeg tok ibux en gang til og med fordi det var så fælt, og jeg klarte ikke sove.. [>:]

Etter renselsen tåler jeg ikke engangs lenger... Kan kanskje bruke 1 eller 2 iløpet av en dag.. men bruker jeg det i flere dager, så kommer kløen tilbake.
Derfor bruker jeg kun tøy nå...(før jeg ble gravid seff [;)] )

Og har sett for meg at jeg bruker de gigantiske bindene på sykehuset det første døgnet, deretter brukte jeg bare vanlig bind på sykehuset, og da kommer jeg nok til å gå over til tøy tenker jeg..

Man føler man har fått nok juling i underlivet, om ikke man skal gå å klø også.. Så - vil bare tipse om det, så du evt. er klar over alternativer om du skulle komme i samme situasjon.. har fått inntrykk av at det er ikke veldig uvanlig å få reaksjon på å gå med engangs i 6 uker så..

Det minner meg på at jeg kanskje må shoppe litt... [:D]

Nattbind funket supert for min del da jeg hadde født. Gikk kanskje med nattbind døgnet rundt i noen dager etter fødselen, og så gikk jeg over til å ha vanlige bind med vinger[;)]

Det som svært få tenker på, er dette: Dersom vannet går, så kan det renne noe VELDIG. Da hjelper det fint lite med nattbind[&:] Kan være lurt å ha et par sånne digre bind/bleier fra Tena Lady liggende. Jada, det er ikke mye sexy, men en virkelig god redning å ha når det nærmest fosser fostervann ut av deg (det skjedde med meg sist). Jeg rakk akkurat å få tak i noen slike på apoteket før det stengte, og var evig glad for at jeg fikk tak i dem!

ORIGINAL: *Emma08*

hehe ja glemmer at ikke alle skjønner Martespråket[8D]
gigabind er det største, tror det heter goodnight maxi eller noe.
greit å kjøpe noen pakker ja, hvert fall til de verste dagene er over.

jeg brukte den største typen i nesten 2 uker, etter det blødde jeg mindre og mindre.

Akkurat det samme her. Denne gangen tror jeg at jeg skal stjele med meg noen av de svære bleiebindene og nettingtrusene fra sykehuset til de første dagene. Ikke pent, men det er ingen som skal se heller...

Tips:
Saba + vanlig nattbind.
Første døgnene/uka blødde jeg som en gris, og etter et par dager med sykehus"bleie" gikk jeg over til Saba (som er supermyke og gode mot sting og såre underdeler, men ikke så "sikre" siden de ikke har plastikkbakside) i kombinasjon med vanlig nattbind.
Da fikk jeg mykheten fra Saba, og sikkerheten fra moderne bind med vinger og så videre. [:)]

Her har jeg pleid å stæsje litt av disse binda fra sykehuset og hadde med hjem...[:-]

Men sånn ellers så bruker/brukte jeg saba og libress/always nattbind...

Back
Topp