Bilyd på hjertet

Bkno7894060

Flørter med forumet
Når babyen vår var 3 uker var vi hos fastlegen pga litt forhøyet temperatur, alt var fint og ingen infeksjonener, men hun fant en bilyd på hjertet. Vi skulle komme tilbake 2 uker etterpå (i dag) og bilyden var der enda.. legen mente dette var vanlig og virket ikke bekymra. Men henviste til sykehuset likevel. Jeg derimot er veldig redd for om hun kan ha alvorlig hjertefeil, eller at det er noe galt med hjerte. Men hun spiser godt og har lagt på seg 1.4kg fra fødselvekt. Andre som har hatt baby med bilyd på hjerte hvor det ikke var noe?

Det er veldig vanlig, mange vokser det av seg. Min 7-åring har hatt bilyd frem til for er par år siden. De tok ultralyd osv for å være helt sikre, det kan hende dere også blir tilbudt det.

eldste mi hadde bilyd på hjertet. Hun var nok litt eldre når de hørte det, men under året. Legen var ikke spesielt bekymret og hadde en forklaring på det som var vanlig. Ble likevel henvist til sykehuset for ultralyd som viste at ingenting var feil. Er ganske vanlig!:) virker som de hører forskjell på de ulike lydene også. Om det er en «vanlig» bilyd eller hull i hjertet eller lignende.

med det sagt hadde sønnen til ei venninne hull i hjertet. Måtte tettes med operasjon, men han er helt frisk i dag:)

Så senk skuldrene dine <3 det går nok helt fint!:)

Min gutt hadde bilyd på hjertet som ble oppdaget på barsel. Ble sendt til kontroll. De så et bittelite hull. Ikke noe farlig. Kom til å lukke seg selv. På kontroll da han var 6 mnd var hullet lukket seg, og lyden borte. Ikke noe mer oppfølging. Så lenge babyen din er frisk, spiser godt/legger på seg, ikke svetter og er blek/blå er det nok helt ufarlig :) Lykke til

Over 80% har en bilyd , så absolutt helt vanlig . Hadde det på sønnen min også . Ikke sjekket på flere år nå . Men faren min har byttet hjerteklaff og fått en del hjerteinfo siste årene . :Heartred

Back
Topp