Bilulykke

Netta-Mor

Gift med forumet
Februarlykke 2016
Noen tips?
Er helt shaky etter jeg ble påkjørt bakfra i går..
Var ute å kjørte med junior på 11år, da vi stoppet for 2 fotgjengere. Bilen bak fulgte tydeligvis ikke med. Og smalt inn i oss bakfra i ca 50-60 km/t. Gikk forsovet greit med junior men han er også rimelig sjokkert enda..
Bilen er helt vraket bak..
Endte på sykehuset etterpå da jeg ble engstelig for den lille i magen. Ble tatt en haug med tester og alt så ut som det hadde gått bra med bebis.

Men er fortsatt litt utafor her hjemme merker jeg

Noen gode råd til å roe nervene?

Takk

Så bra det har gått fint med dere alle tre!!
Skjønner jo godt at man er litt shaky :nailbiting:

Men, det har gått bra, så prøv å fokusere på det, både for det selv og sønnen din :happy:

Kjenner følelsen.. Jeg var shaky lenge etter. Å plutselig sprakk bobla å jeg fikk ut all angsten og sjokket av. Grein masse og ble liksom ferdig med det. Men jeg var ikke gravid da. Men godt det gikk bra med alle, å man opplever sånt sjelden.

Tenker det er lov å reagere, da får man det litt ut av systemet :)

Ble også kjørt på bakfra i 50-60, før jeg fikk barn. Fikk litt sjokk og ble skjelven. Vondt i nakken, men gikk bra...
Godt det gikk så fint med dere!! Er lov å bli redd!

Jeg har vært i både kollisjon (som barn) og kjørt av veien selv.

Ja man blir shaky i lang tid.

Men det ALLER viktigste er at du kommer deg i bil og ut i trafikken igjen med en gang. For jo lenger du venter jo vanskeligere blir det og angsten blir verre...
Bare sånn til opplysning ;-)

Tror det er helt vanlig. Bra det gikk fint med dere :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ble også kjørt på bakfra i 50-60, før jeg fikk barn. Fikk litt sjokk og ble skjelven. Vondt i nakken, men gikk bra...
Godt det gikk så fint med dere!! Er lov å bli redd!

Så først i dag at jeg har fått et heftig blåmerke på kneet, og vondt på høyre siden i nakken.. Nesten litt sånn støl følelse. Noe som går over? Eller burde ta det opp med legen?
Første forsikringen spurte om var om det var personskade. Sa jo da nei. Men merket ikke det før nå utpå dagen :(

Så først i dag at jeg har fått et heftig blåmerke på kneet, og vondt på høyre siden i nakken.. Nesten litt sånn støl følelse. Noe som går over? Eller burde ta det opp med legen?
Første forsikringen spurte om var om det var personskade. Sa jo da nei. Men merket ikke det før nå utpå dagen :(
Ta kontakt med legen så raskt som mulig, tilfelle senskader. Så får de skrevet det i journalen din :)

Jeg ble påkjørt som fotgjenger, ikke i veldig stor fart, ble mest i sjokk, og sa også at det ikke var personskader, for det føltes ikke sånn da. Men merket at jeg etter hvert ble veldig stiv og støl i hele kroppen, særlig i nakke etc. De sa på Volvat at det var helt normalt, fordi kroppen spenner seg så i det det skjer. Jeg følte meg mørbanka i flere dager / uker? og måtte gjøre strekkøvelser for nakke og skuldre, men det gikk over og tror ikke jeg har fått noen varige mén. Men det er jo greit og få sjekket. Det er lov til å skylde på at man var i sjokk ift forsikringen hvis det skulle vise seg at man faktisk fikk en skade.

Tusen takk for delte erfaringer :)

Ringte å informerte forsikringen for sikkerhets skyld. De var kjempe koselige! A-hus var også strålende i natt, de tok masse målinger samt innvendig og utvendig ul. Var godt å se lille frøkna hadde det bra hvertfall :) litt øm i magen men det skulle ikke være noe farlig :)

Jeg drar til legen på mandag, samt fysioterapeuten min. Håper ikke dette varer lenge. Sliter nok med bekkenløsning etc fra før. Trengte liksom ikke noe mer nå :)

Hadde samme opplevelse i mars.
Er fortsatt i behandling hos fysioterapeut og kommer til å være det en god stund fremover pga skuldersmerter.

Følg opp skaden og kom deg bak rattet igjen raskt er mitt tips :-)
Lykke til,håper du ikke vil slite lenge med vondt :-)

Det er lov å være shaky, og sinna, og gråte!!

jeg ble også påkjørt på samme måte bakfra. Av en jævla idiot! Jeg reagerte mest med sinne, så jeg kjente ikke hvor vondt jeg fikk før ambulansen kom.

Viktigste er vel å innse at det IKKE var din feil, og å komme seg inn i en bil å begynne å kjøre igjen snarest mulig.

Jeg er forresten fortsatt redd når jeg kjører i kø gjennom byen og noen kommer litt fort bak meg.... Tror aldri jeg blir kvitt den ekle følelsen.

Så bra at det gikk bra med dere alle tre! Mitt tips er:ut å kjøre igjen så raskt som mulig.
Jeg ble påkjørt bakfra i fjor- av et vogntog og han sendte meg inn i bilen foran. Bilen var ganske smadra. Jeg har lang vei til jobb og jeg måtte ut å kjøre med det samme etterpå, tok noen uker før jeg turte å ligge i fartsgrensa. Jeg kom fra det hele uten en skramme, men hvis det kommer senskader så er det hvertfall ført inn i journalen min hos legen.
Nå som føret er det samme som i fjor på samme tid er jeg nervevrak. Kjører på jobb med nervene utpå kroppen. Klarer ikke å ha vogntog/trailere/lastebiler bak meg uansett føre, så kjører alltid ut og slipper de forbi.
Nå som jeg er gravid er det antakeligvis verre enn det hadde vært vanligvis.
Dessverre tror jeg en slik opplevelse blir sittende i kroppen uansett.

Jeg ba gubben kjøpe ny bil til meg for sikkerhets skyld hehe, orker ikke tenke på det hver gang jeg ser bilen :)

Jeg ba gubben kjøpe ny bil til meg for sikkerhets skyld hehe, orker ikke tenke på det hver gang jeg ser bilen :)
Ja, jeg så helst at min bil ble kondemnert da jeg ble påkjørt. Men vi fikk den tilbake igjen. Vi kjøpte den for 150 000, den ble reparert for 100 000... Jeg følte meg overhode ikke trygg i den, men fikk hvertfall nye piggdekk (hadde uten pigg i fjor), så føler hvertfall at bilen sitter bedre på veien nå. Og så prøver jeg å fokusere på alle gangene jeg har kjørt uten at noe har skjedd-selv om det er vanskelig da den ene negative hendelsen dessverre virker større enn alle de andre positive opplevelsene i bilen, på veien...

Det var jo rart at forsikringen ikke kondemnerte bilen med så store tap?

Bilen min er en 2014 Toyota Auris. Og reparasjonen kommer sikkert på rundt 100 000 sa gubben. Godt med forsikring :) får leiebil i morgen hvertfall.

Det verste var egentlig den hjelpeløshet følelsen. Jeg så det kom til å smelle i en brøkdel av et sekund. Og med 2 barn i bilen (1 inni og en utenpå). Uten mulighet til å gjøre noe som helst for redde situasjonen.

Tror det hjelper på litt med ny bil :)
Og prøver å snakke masse med junior om det som skjedde.
Merker han har behov for det :)

Back
Topp