Bilulykke, bilstolen og forsikring?

mkrago

Elsker forumet
Min vimsete, klønete (til tider gjøk) og uheldige mann krasjet bilen sin på vei til jobb. Heldigvis gikk det ikke så fort, ingen ble skadet og ungene var ikke med. Det var helt og holdent hans feil og bilen er ganske herpa i front, men fult kjørbar. Slik jeg har forstått det hos trygg trafikk så anbefaler de at barneseter byttes ut så lenge det er mer enn kosmetiske skader, eller fart over 25 km/t. Nå er ikke gubben sikker på hastigheten, men bilen er stygg. Hele fronten er most og parkeringssensoren er helt ute av posisjon osv.

Hvordan er det med forsikring og bilstolene til ungene? Får vi dekket det på kasko? Må vi kjøpe de samme som vi har? Noen som vet? Begge holder på å vokse ut av stolene så jeg gidder ikke å kjøpe samme en gang til, da gir vi heller blanke og dekker alt selv. Må de sendes inn til kontroll/destruksjon eller lignende?

Jeg ville sjekker forsikringspapirene eller bare ringt forsikringsselskapet jeg, og hørt hva som står dekket på akkurat deres forsikringsbevis. Det er jo litt ulike faktorer som er inkludert hos de ulike selskapene.

Jeg ville sjekker forsikringspapirene eller bare ringt forsikringsselskapet jeg, og hørt hva som står dekket på akkurat deres forsikringsbevis. Det er jo litt ulike faktorer som er inkludert hos de ulike selskapene.

Ja, får bare gjøre det. Hadde bare håpet at noen kunne hjelpe meg litt på vei før jeg ringer de

Ville ringt forsikringsselskapet ja, men ofte holder det med kvittering på nye og bilder at de gamle har fått selene klipt av men det varierer jo fra saksbehandler til saksbehandler også.

Men alt over gangfart så er det anbefalt med nye bilstolen

Så bra at det kun var materielle skader da! Men kjipt likevel. Håper dere finner ut av det.

Ta kontakt med forsikringsselskapet, men får nok penger tilsvarende de stolene dere hadde minus fratrekk for alder på de [emoji846] Også må dere jo nok ut med egenandel

De fleste bilforsikringer har løsøre for inntil 10.000,-, så dette burde gå på forsikringen. Gjør det ikke det, så har dere kanskje reiseforsikring?

Back
Topp