Bilturer med de små!

milla1986

Elsker forumet
Jeg har snappet opp her på BV at de små ikke skal sitte lenger enn 1 time i bilstolen om gangen, men gjelder dette bare de første ukene, eller er han kanskje ""stor" nok nå til å sitte i den i 2 timer i strekk?

Tenkte oss en tur til Svergie i morgen, å det er vel ca 1 1/2 til 2 timers kjøretur (avhenger litt av kø)
Mini er alltid så rolig i bilen, å sover så godt.. SÅ synes det er litt ergelig å vekke han etter en time, for så å kjøre en halvtime...[&:]

ORIGINAL: Charlottis

Jordmor og helsesøster har sagt til meg at så lenge hun sover kan hun gjerne ligge der (det kan fort bli opp til 3 timer). Er hun våken må hun opp å strekke på seg i blant hvis turen blir lenger enn en time. Halvannen- to timer bør ikke være noe problem. Han sier nok i fra hvis det blir ubehagelig for ham:)

Oki takk[:)]
Da tar jeg turen med god samvittighet om jordmor og helsesøster har gitt den beskjeden[:)]

Her tok bilturen hjem fra sykehuset 2 timer, så vi hadde ikke noe valg slik sett. Hadde selvsagt tenkt å stoppe for å amme og skifte bleie, men hadde ikke behov for det. Veslejenta sov hele turen. Hva som er anbefalt eller ikke, vet jeg ikke [8|]

Jeg ville nok kjørt tror jeg. Men jeg har litt dårlig samvittighet når Linusen sitter lengre enn 1 time i bilstolen[8|]
Mamma=dårlig samvittighet[;)]

Jeg tror det går veldig fint altså..

Det er jo ikke noe man gjør hver dag liksom... :)

sist jeg var på 4 mnd kontroll med fysioterapeut prata ho om detta med bilstol. så sant barne sover og ikke klager så var d ikke no problem å kjøre 2-3 timer innimellom. burde ikke satse på så mye kjøring hele tiden kjønte jeg!

så tror fint dere kan kose dere på svensketur i morra[;)]

Tenker jo som dere; Kjører jo ikke akkurat så lange strekninger hver dag[:)]
Takk for svar jenter! Blir å kose oss i morra ja![:D]

Hele slekta til sambo bor på vestlandet, vi kjørte dit i januar. Det gikk helt fint det altså. Vi kjørte til han våkna, han fikk da mat og ny bleie. Også fikk han strekke litt på seg. Hadde 2 stopp på 1,5 time hver ca[:)] 
Han storkoser seg i bilen heldigvis. Fikk beskjed fra HS om at så lenge han var fornøyd var det ikke nødvendig og stoppe. Vanligvis er dette en bil tur på ca 7 timer, men med en baby tok det litt over 10 [8D][:D] 

Kjør til Svergie og kos dere som bare det[:D]

Jeg fikk også beskjed av kiropraktoren at de gjerne kan sitte en stund i bilstolen om de sover godt!!

(for Kasper er det bare fint mente hu, da blir hode hans støtta godt opp og han får ikke vridd hode til favorittsida/høyresida) (Emilian har vel også stivheter i nakke, så han sitter nok sikkert også greit med hode der og sover[:D])

God tur, kos dere[:D][:D]

Back
Topp