Biltur med baby

tonjecathrine

Forumet er livet
Oktoberskatter 2014
Septembergull'17
Idag kommer mamma ned og må hentes på Gardemoen, tar 1t og 40min hver vei. Skulle egentlig ikke være med, men blir tussete av å gå hjemme hele dagen..
Kan jeg og baby være med? Sånn ift kjørelengde? Vi har en maxi cosi cabriofix bilstol som han sitter godt i. Vi skal også innom ikea, men da tenkte jeg å vente/puppe i bilen mens mannen løper inn kjapt.
Leser så mye rart på internett... dette er jo et engangstilfelle på lenge at han skal være med på lang tur.
Hva tror dere?

Så lenge babyen viser at han er fornøyd og siden dere skal ha en pause på veien så ville jeg ikke stresset. Da får han strukket seg litt ut og :) Vi er i sverige med lillegutt nå. Tar 1,5 timer å kjøre, og han sov hele veien. Nå kjørte vi bare en vei i går og skal hjem i dag, så ble bare 1,5 timer.

Jeg sier bare kjøre på. Vet ikke hva slags rare ting leser du på internett. Jeg slutta å lese lenge siden.
Det er fint plan at du skal ta ammepause og mest av babyer roer seg ned i bilen. Min sover med en gang bilen starter ;)

Her sovner også lille i bilen med en gang, og sover som en stein til vi løfter han ut av stolen.
Nei på internett sto det noe om at max 15min om dagen og at de måtte ligge i vognbag (???!!!) osv.... nei, tror vi blir med og overrasker den nybakte mormora ♥

Det med max 20 min ee gamle råd, men som mange fortsatt tror stemmer. Nå sier de som jentene over har sagt: så lenge babyen er fornøyd så kan man kjøre, også tar man pauser hvis de virker misfornøyd. God tur :)

Var på kurs med fysioterapeut her etter storesøster ble født, tilbud her i kommunen, hvor de snakker om alt sånt og der sa de at man sier ca 30min i bilstol, men skal du kjøre Oslo-Trondheim er ikke det noe problem så lenge du ikke gjør det hver dag. Så lenge baby er fornøyd:kjør i vei :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Go for it! Me kjørte samme avstand på lørdag uten problem. :)

Snakket med fysioterapeut og Kiropraktor om det sist, og så lenge man ikke kjører lange strekninger hver dag hadde det ingenting å si. Var bare å kjøre og la lille sove.

Tusen takk for gode råd jenter! Føler meg litt tryggere på at det er greit å ta med trollet i bilen :)

Men er det virkelig vanlig å la barnet ligge i vognbag med sikkerhetsnett over i bilen?? Ser mange tråder om det på ulike forum, blir helt sjokka :o

Tusen takk for gode råd jenter! Føler meg litt tryggere på at det er greit å ta med trollet i bilen :)

Men er det virkelig vanlig å la barnet ligge i vognbag med sikkerhetsnett over i bilen?? Ser mange tråder om det på ulike forum, blir helt sjokka :o
Jeg hadde ikke turt å hatt han i vognbaggen i bilen! Og håper vel i grunn ikke at folk gjør det, det kan umulig være trygt :(

Men er det virkelig vanlig å la barnet ligge i vognbag med sikkerhetsnett over i bilen?? Ser mange tråder om det på ulike forum, blir helt sjokka :eek:

Sniker fra november.
En brukte vel dette før, men ikke lovlig lengre. Leste nettop en artikkel på nettet om politiet som stoppet en bil med en baby på ett par dager i vognbag i baksetet. I stedet for å skrive ut bot, hjalp di familien med å få kjøpt en brukt bilstol i nærheten og sørget for at di fikk hentet den!! Godt politiet også kan bruke hode av og til :-)

Er jo di som bor lengre unna sykehuset enn 20 min, og di må jo komme seg hjem på ett vis..... Så lenge det ikke er lange turer hver dag så bør det kunne gå bra ei gang innimellom :-)

Sniker fra november.
En brukte vel dette før, men ikke lovlig lengre. Leste nettop en artikkel på nettet om politiet som stoppet en bil med en baby på ett par dager i vognbag i baksetet. I stedet for å skrive ut bot, hjalp di familien med å få kjøpt en brukt bilstol i nærheten og sørget for at di fikk hentet den!! Godt politiet også kan bruke hode av og til :-)

Er jo di som bor lengre unna sykehuset enn 20 min, og di må jo komme seg hjem på ett vis..... Så lenge det ikke er lange turer hver dag så bør det kunne gå bra ei gang innimellom :-)

Jeg leste også det der igår, bra politiet hjalp til! Men om de hadde gjort dette om det var meg eller naboen vet jeg ikke... uansett var det en flott ting å gjøre!

Jeg hadde ikke turt å hatt han i vognbaggen i bilen! Og håper vel i grunn ikke at folk gjør det, det kan umulig være trygt :(

Nei ikke jeg heller... selvom de har sikkerhetsnett vil de jo flakse rundt oppi bagen i svinger og bråstopp :/

Det er vel ikke forsvarlig? Eller lovlig? Bilstoler er jo laget for å beskytte babyen ved sammenstøt, og det er jo ikke bagen.

Det er vel ikke forsvarlig? Eller lovlig? Bilstoler er jo laget for å beskytte babyen ved sammenstøt, og det er jo ikke bagen.

Kan umulig være lovlig lengre... svigerfar foreslo dette da vi innså at vi måtte ha en annen bilstol enn den vi først hadde, at hvorfor vi ikke bare sikra baggen godt? Nei vettuhva, da kjøper jeg heller ny bilstol..

Idag kommer mamma ned og må hentes på Gardemoen, tar 1t og 40min hver vei. Skulle egentlig ikke være med, men blir tussete av å gå hjemme hele dagen..
Kan jeg og baby være med? Sånn ift kjørelengde? Vi har en maxi cosi cabriofix bilstol som han sitter godt i. Vi skal også innom ikea, men da tenkte jeg å vente/puppe i bilen mens mannen løper inn kjapt.
Leser så mye rart på internett... dette er jo et engangstilfelle på lenge at han skal være med på lang tur.
Hva tror dere?
De sier vel at man ikke skal la babyen være noe sørlig over to timer av gangen i setet... men med pause på veien så går nok det helt fint... :)

Men er det virkelig vanlig å la barnet ligge i vognbag med sikkerhetsnett over i bilen?? Ser mange tråder om det på ulike forum, blir helt sjokka :eek:
Som dei andre seie, så va da før i tio at ein hadde baby i baggen med nett øve. MEN, da går an å få spesialbag med seler i så e laga spesielt til transport i bil.
Eg ville likavel ikkje brukt ein sånn bag, mykje tryggare med bilsete :)

Kan umulig være lovlig lengre... svigerfar foreslo dette da vi innså at vi måtte ha en annen bilstol enn den vi først hadde, at hvorfor vi ikke bare sikra baggen godt? Nei vettuhva, da kjøper jeg heller ny bilstol..
Jeg vet at min mamma hadde meg i bagen når hun kjørte rundt på meg på 80-tallet, men ting har jo endret seg;)

Noen har jo to timer til nærmeste sykehus, og de må jo også frakte babyen hjem :) hadde bare sørget for noen pauser der baby får være utenom bilsetet :)

Back
Topp