Biltråd

FruMarihøne

Elsker forumet
Vi som prøver :)
Har selv en rav4 2006 modell og er strålende fornøyd! Lite problemer med den og god plass! Isofix fester er det og

Hvordan bil har du?
Vurderer du å byttebil før babyen kommer?
Fordeler/ulemper?

Jeg hadde en rav4 2006mod med en feil per 14. Dag omtrent hehe.. så jeg solgte den før den datt helt fra hverandre. Men hadde nok ett mandagseksemplar desverre...
Siden vi har tre jenter på 8, 9 og 12 fra før var det også lovlig trangt der bak. Vi måtte ha 7- seter likevel om vi fikk en til.
Gikk til innkjøp av en 2004 mod Mercedes viano, halvbroren til vito. Registrert for 8 seter men har tatt ut det ene for vi trenger bare 7. Super bil, strålende fornøyd og med plass til en liten ponni om jeg trenger det ;)

Vi har en Audi A6 stasjonsvogn 2016-modell og er strålende fornøyd med den :) Den har vi hatt i 1 år og kjørt fryktelig mye med. Kommer ikke til å bytte, og anbefaler den til alle! :)

Vi har VW golf sportsvan som vi har hatt i 2 år nå og er kjempe fornøyd. Utrolig god plass i baksetet til barnesete og vogn i bagasjerommet. Kommer nok til å beholde den en stund.

Jeg har en liten fireseters uten bagasjerom så jeg MÅ bytte bil før mai.
Mannen holder på bytte bil nå, fra en sedan til en annen, men det er nok plass til vogn i bagasjen og litt til.

Jeg vet ikke hva slags bil jeg skal ha, men det blir ikke stasjonsvogn. :)

Vi har en 2005 vw touran og en 2016 Skoda superb , to fantastiske biler plassmessig ! :D

Bytta inn VW Passat med en Ford Galaxy. Blir altfor trangt med 3 barneseter på rad i Passaten. Oog for lite bagasjerom:happy:

Hvilke seter velger dere i superben for å få rett helning på setene? Funnet noen med isofix som funker? [emoji38]
Nå har ikke jeg superb, men har hørt at ved babysete fungerer ofte Britax sin flexbase I biler med mye helling på setene. Vet at denne har blitt brukt i mange andre biler som har slitt med samme problem. Ved sete 2 har jeg ikke noe godt råd annet enn beltemontert med mindre det er en stol med mange stiller på hellingen som feks Cybex Sirona.

Hvilke seter velger dere i superben for å få rett helning på setene? Funnet noen med isofix som funker? [emoji38]

Vi har besafe modular sete til babyen i superben og storebror har enn så lenge en maxicosi stol der og en concord reverso i touranen :) begge ser ut til å passe godt ! :)

Jeg har en Mercedes a-klasse 2016 modell. Må ha ny før de små kommer. Kommer aldri til å få plass til tvillingvogn i bagasjerommet. Trangt baksete er det også. Hadde muligens godt fint med babystoler, men i hvert fall ikke når jeg etter hvert må ha to bakovervendte.
Aner ikke hvilken bil jeg vil ha, men må være en med stort bagasjerom og romslig baksete, og gjerne firehjulstrekk. Jeg er så blank når det kommer til bil, aner ikke hva som er bra og ikke.

Vi har en RAV4 2017 modell. men kommer til å bytte tíl en Tesla nå. Siden vi har flyttet utenfor byen, og trenger en el-bil nå :)

Vi har en Ford s max 2016 modell. 7 seter, så vi krysser fingrene for at det er nok plass når vi i mai skal ha inn 4 barn og en golden retriever... og to voksne selvsagt.

Vi har en Ford s max 2016 modell. 7 seter, så vi krysser fingrene for at det er nok plass når vi i mai skal ha inn 4 barn og en golden retriever... og to voksne selvsagt.
Vi kikker litt på den nå, men vi har to hunder, og 3 barn, så blir å legge ned eller fjerne de to bakerste setene (vet ikke hvordan det er i den bilen). En uten stol, en på putestol (eller hva det heter) og så blir det babysetet. Hadde vært fint hvis vi fikk plass :hilarious: Men har vel ikke råd før til høsten nesten år tipper jeg, men frem til det skal vi nok klare oss med de bilene vi har. Er dere fornøyd med bilen sånn ellers?

Vi kikker litt på den nå, men vi har to hunder, og 3 barn, så blir å legge ned eller fjerne de to bakerste setene (vet ikke hvordan det er i den bilen). En uten stol, en på putestol (eller hva det heter) og så blir det babysetet. Hadde vært fint hvis vi fikk plass :hilarious: Men har vel ikke råd før til høsten nesten år tipper jeg, men frem til det skal vi nok klare oss med de bilene vi har. Er dere fornøyd med bilen sånn ellers?

Vi er veldig fornøyd!! Null problem å legge ned de bakerste setene og ha hundebur der i stedet. Det har fungert ypperlig for oss med tre barn og hund. Og det er en veldig god bil å kjøre men vi er spent på om vi klarer å finne et stort smalt bur slik at vi kan legge ned bare ett av de bakre setene. Gjenstår å se

Vi er veldig fornøyd!! Null problem å legge ned de bakerste setene og ha hundebur der i stedet. Det har fungert ypperlig for oss med tre barn og hund. Og det er en veldig god bil å kjøre men vi er spent på om vi klarer å finne et stort smalt bur slik at vi kan legge ned bare ett av de bakre setene. Gjenstår å se
Så bra, da må vi titte nærmere på den. :happy:

Jeg har Toyota auris 2012 og samboer har Volvo v50 stasjonsvogn 2007 så vi har nok plass :) litt usikker på om jeg får inn en bagvogn i Toyota’n men det er ikke krise om det ikke går :) er barn nr.2.

Back
Topp