Biltips :) 4 hjulstrekk og 3 unger

Dragemamma

Forumet er livet
*MIA*
Er det noen som har tips til biler som har 4 hjulstrekk og plass til 3 barneseter?

En av bilene skal vi bytte ut senest til sommeren fordi 3.mann kommer til våren, og nå når snøen har kommet så kjenner jeg på at jeg godt kan tenke meg at vi har en bil med 4 hjulstrekk.

Vi har ikke økonomi til å kjøpe NYbil, så det blir å lete hos forhandlere og på finn ;) Men greit å få den hjelpen man kan med hvilke typer jeg kan titte etter :)

Volvo V70 med awd eller XC70 er awd biler/en slags 4x4 og er absolutt plass til 3 barneseter i :) de kan du få fra rundt 150.000 og opp til en halv mill eller mer ;)

Som nevnt over her går det fint i volvo xc70.
Men det en også skal være klar over er at det er svakhet med girkassene til xc70. De ryker på rundt 200 000. Så du må enten kjøpe en såpass ny så det er lenge til det skjer, eller en som har skiftet girkasse.

Du kan skjekke ut Nissan x-trail, VW Passat 4motion, Mercedes e-klasse 4matic, Mitsubishi Pajero, Toyota Landcruiser, Skoda superb, Volvo xc70 og xc90.

Som nevnt over her går det fint i volvo xc70.
Men det en også skal være klar over er at det er svakhet med girkassene til xc70. De ryker på rundt 200 000. Så du må enten kjøpe en såpass ny så det er lenge til det skjer, eller en som har skiftet girkasse.

Nå spørs nok det veldig på modell og om det er automat eller gir det er snakk om ;)

Nå spørs nok det veldig på modell og om det er automat eller gir det er snakk om ;)

Årsmodell du tenker på? Mye mulig det har blitt endret på på de nyeste modellene.
Trodde problemet gjaldt begge girkasser?
Men da er det kanskje bare automatkassene.

Uansett, så er det noe som er verdt å sjekke opø :)

Skal også kjøpe bil nå, å tenker på å ha en som jeg kan ha noen år frem i tid. Om vi skulle bli en familie på 3 eller flere. Skal av å se på Nissan x-trail :) men vet jo ikke om man får plass til 3 barneseter. Men vet det går fint med 2 :)

Skal også kjøpe bil nå, å tenker på å ha en som jeg kan ha noen år frem i tid. Om vi skulle bli en familie på 3 eller flere. Skal av å se på Nissan x-trail :) men vet jo ikke om man får plass til 3 barneseter. Men vet det går fint med 2 :)

jeg har aldri prøvd å ha barneseter i en x-trail(hadde ikke barn når je hadde det) men den er absolutt mye større i baksetet enn mange andre 4*4 :)
Var iallefall god plass til 3 digre mannfolk baki der uten at de klaget på dårlig plass :p

Vi trenger bare 1 barnsete iom st de to store ikke bruker barnseter lenger.
Vi har Toyota Landcruiser 90 og er veldig fornøyd med den. Lillebror sitter i midten bakovervendt (babysete) og da er det grei plass til en voksen på hver side iallefall.

BMW x3 eller x5 :)
I en X5 er det kanskje plass, men ikke i en X3. Kommer selvfølgelig an på setene da, men vi har en nyere X3 og 2 seter baki. Hadde aldri fått inn ett sete til baki der. Det er super trangt, er ikke plass til noen i midten en gang. Og da har ikke vi de største setene på markedet heller ;)
Drømmen her er en Volvo XC70 :)

Back
Topp