Bilstoltråd - råd

Lillespira91

Betatt av forumet
Julistrålene 2025 ♡
Jeg trenger hjelp til tips og råd ang smale babystoler og smale barnestoler med sidestøtte for hodet som er fremoverlente til eldre søsken.

Jeg har en datter på 11 som skal sitte bak uten pute, på ene siden. Planen er så at sønnen min på 3(ikke så langt fra 4 når baby kommer) skal sitte i midten i fremoverlent sete. Deretter baby på ene siden i en babybilstol.

Vi har en Mitsubishi Outlander, men syns det er overraskende smalt i baksetet.
Derfor hører vi her om noen har noen smale bilstoler og anbefale til disse to barna mine som må sitte i bilstol enda en god stund :love017 :happy:

Skal også innom barnas hus for å se og muligens prøve noen i bilen, men ønsker være forberedt og gjerne hørt deres råd før det:Heartpink

Kom over en smal beltestol på Instagram for ei stund siden. Tinyseats 2 heter den.
Jeg har liten bil og har kikket meg ut besafe izi go, til baby. Det er den som er smalest i mine øyne.

Jeg trenger hjelp til tips og råd ang smale babystoler og smale barnestoler med sidestøtte for hodet som er fremoverlente til eldre søsken.

Jeg har en datter på 11 som skal sitte bak uten pute, på ene siden. Planen er så at sønnen min på 3(ikke så langt fra 4 når baby kommer) skal sitte i midten i fremoverlent sete. Deretter baby på ene siden i en babybilstol.

Derfor hører vi her om noen har noen smale bilstoler og anbefale til disse to barna mine som må sitte i bilstol enda en god stund :love017 :happy:

Skal også innom barnas hus for å se og muligens prøve noen i bilen, men ønsker være forberedt og gjerne hørt deres råd før det:Heartpink
Dette høres nesten ut som oss!:joyful: Men jeg tenker at datteren min på 11 skal sitte i midten, og at sønnen som blir 4 i sommer skal sitte på ene siden. Tenker da å snu han fremoverlent, muligens beltestol slik at datteren min fint kommer seg forbi til midten uten å klatre over.. Men vi har ikke testet om dette fungerer enda! Har en Volvo xc40, så ikke altfor god plass bak hos oss heller. Følger gjerne med på tips du får her!:)

Dette høres nesten ut som oss!:joyful: Men jeg tenker at datteren min på 11 skal sitte i midten, og at sønnen som blir 4 i sommer skal sitte på ene siden. Tenker da å snu han fremoverlent, muligens beltestol slik at datteren min fint kommer seg forbi til midten uten å klatre over.. Men vi har ikke testet om dette fungerer enda! Har en Volvo xc40, så ikke altfor god plass bak hos oss heller. Følger gjerne med på tips du får her!:)
Ja vi har også tenkt på om hun skulle sitte i midten, men tror det blir for trangt for henne. Håpte Barnas hus på forus hadde godt utvalg av smale stoler så vi kan få prøvd og se hva som fungerer best hos oss.
Si fra om du finner en grei løsning! :D

Det er veldig tidlig å snu en 4-åring, i tillegg til at det er lettere å justere plass med 2 bakovervendte. Vi kommer enten til å ha 4-åringen i midten i britax maxway, baby på en side og framovervendt sete på andre sida, eller ha babystol i midten hvis det fungerer å løfte setet inn. Når 11-åringen skal sitte uten pute tror jeg at jeg ville hatt babystol i midten.

Det er veldig tidlig å snu en 4-åring, i tillegg til at det er lettere å justere plass med 2 bakovervendte. Vi kommer enten til å ha 4-åringen i midten i britax maxway, baby på en side og framovervendt sete på andre sida, eller ha babystol i midten hvis det fungerer å løfte setet inn. Når 11-åringen skal sitte uten pute tror jeg at jeg ville hatt babystol i midten.
Vi må ha ny stol til han uansett da vi har ett med base som kan snus, det tar så mye plass nå vi ikke får brukt midtsetet, derav vil vi snu han så vi slipper kjøpe nytt innen ett år har gått. Han blir også ofte kvalm i bilen, så tror dette vil fungere bedre for oss:happy: Jeg har ryggproblemer som gjør babystol i midten umulig for meg, derav plasseringen vi har sett for oss.

Jeg vil egentlig helst bare ha ny bil med mer plass i baksetet, men det får jeg heller ikke mulighet til:smiley-ashamed004

Jeg har nå lest meg veldig opp på dette med bilstoler og fremovervendte i forhold til alder. Takk for du nevnte det! Nå ville jeg aldri snudd en 3 åring for alt i verden :smiley-ashamed004
Har bestilt meg Minikid 4 Max til han, som da vil bli plassert i midten, og en Maxi-cosi CabrioFix I-size til minsten som monteres på langt vi klarer til ene siden.

Trodde det var mer vanlig med beltefestede baser nå som før. Barnas Hus hadde tydeligvis ingen annen enn Stretch som babystol’s base kunne festes med bilbelte.

Back
Topp