Bilstolpose

Belka

Betatt av forumet
Er det noe man trenger? Kjekkt å ha? Eller klarer man seg helt fint uten?
Lurer da spesielt på Odenwalder, helårs :)

Jeg har to barn, et sommerbarn og et vinterbarn. Har aldri hatt pose og aldri sett behovet med det. Jeg har tatt på en ulldress og en lue. Hvis det er så kaldt at det er is på bilen har jeg startet bilen før jeg setter ungen ut uansett. Det blir ganske fort varmt i bilen, så en pose har jeg ikke brukt penger på.

Vi har kjøpt. Tenker pga sikkerheten også... De skal jo ha selene så nære kroppen som mulig, det blir vanskelig med masse klær på... Så jeg syns bilpose er helt genialt... Blir ikke like varmt med et teppe over stolen, syns nå jeg da...

Kjøpte en billig en på jollyroom, så er spent å se hvor mye den blir brukt. Er jo veldig ok med tanke på sikkerheten. Å slippe å pakke på så mye klær hver gang vi skal ut døra

Man klarer seg vel uten, men jeg syns den var kjekk å ha :)

Jeg syns det er bedre å bruke en ulldress eller fleecdress bare og evnt et pledd over. Varmer opp bilen først om det er kaldt uansett, og da blir det aaaltfor varmt for snuppa mi med noe mer ihvertfall.
Jeg har en slik bilposedress, med armer, som jeg fikk i gave, men syns det blir for trangt i babysetet. Også måtte jeg klippe hull for at selene skulle komme inntil babyen.

Bilstolpose var noe drit :P Tok mye plass i setet og var kronglete å bruke nedi der, og så ble baby fort varm og ikke bare-bare å kunne stoppe og åpne opp posen osv.
Så jeg satte baby nedi og hadde et oppvarmet ullteppe over, og hun hadde ullundertøy og en genser og hun klaget aldre, for bilen var varm før hun rakk å begynne og fryse :)

Vi hadde det til lille som er født I januar. Synes den var genial! Så slipper man å prakke på mini så mye klær! :)

Jeg synes pose er helt fantastisk! Brukte ulldress og pledd i starten, men lille haaater å kle på seg og vi er ute og kjører veldig ofte, så det ble praktisk med pose. Jeg har også travelsystem på bilstol og vogn, så det er veldig greit når man skal på butikken og slikt, bare stappe ungen i posen - tut og kjør. ;) Jeg har en varm unge, så har bare body og strømpebukse oppi (+lue og votter). Varmer opp bilen på forhånd, så drar ned glidelåsen med en gang. Han sover veldig godt oppi posen også, blir lunt og godt.

Klarte oss fint uten til vår januarjente, men nå som det blir mye kjøring i forbindelse med levering og henting i barnehagen til eldste ser jeg absolutt nytten i en bilstolpose. Derfor har jeg kjøpt bilstolpose til vår februarbaby :) Det kan dessuten bli ganske kaldt her oppi nord :)

Back
Topp