Bilstolpose

Det kommer nok litt ann på hvor man bor om man trenger. Og noen her vil sikkert få mars barn også. Men enig med deg at man sannsynligvis ikke trenger dun/termo:-)
Vi bor i Tromsø, her er enda minusgrader enkelte dager i april. Men jeg tror fortsatt ikke jeg blir å trenge pose, siden vi klarte oss fint hele vinteren gjennom med første uten sånn pose. ;)

Jeg tror ikke det er nødvendig for aprilbebisene!
Blir jo fort varmere i været og husk at de små skal ikke pakkes inn for mye heller!

Hadde god bruk for det til augustbarnet vårt,men det skulle ikke mye tøy på han før det ble varmt.

Lykke til med valgets kvaler!;)

Jeg tror ikke det er nødvendig for aprilbebisene!
Blir jo fort varmere i været og husk at de små skal ikke pakkes inn for mye heller!

Hadde god bruk for det til augustbarnet vårt,men det skulle ikke mye tøy på han før det ble varmt.

Lykke til med valgets kvaler!;)
Derfor vi valgte å ikke ha bilstolpose sist. Jeg syntes det var så kjekt å nappe av henne dyna/pledd når bilen ble varm. Men i en sånn pose ser jeg for meg at det er litt vanskeligere å regulere når det er varmt i bilen? Man kan åpne den, men den sitter fortsatt tett rundt babyen og avgir endel varme...

Vi har kjøpt Stokke Down Sleeping Bag. Har termin tidlig i april og bor v sjøen, så her er det kaldt i april. synes det er kjekt å ha en litt varm dunpose på starten, så får vi heller droppe den de varme dagene (om vi blir heldige med vårværet) ;)

Hadde til førstemann, men brukte den nesten ikke på nr 2. Fikk derimot strikket dress/ pose av mamma,
Med hull til beltet, som var genial! Er en dress med armer (og hette), men beina er "pose" i stedet for bein. Laget i nydelig ull:)

Har en fra storesøster, men hun er født i slutten av oktober. Da var den gull verdt!
Men nå trenger jeg nok ikke det. Fordelen med å ha termin helt i slutten av april også :p
I år brukte vi jo faktisk dunpose til soving langt ut i mai, så det var en kald vår, men tviler på at jeg kommer til å trenge denne for neste unge.
Det som er genialt ved den er at man slipper å kle på ungen ytterklær, som man jo ikke skal ha i bilstolen under beltene.
Har tenkt at jeg kommer til å bruke den til neste vinter igjen, men som det blir nevnt over her bygger den jo såpass i bilsetet at det kan bli trangt når ungen er et halvt år.. Så kanskje jeg heller investerer i en strikket bilstolpose etterhvert, for det er så mye enklere enn å kle av og på ungen når man skal ut og inn av bilen! :)

Fikk marsbarn sist og hadde ikke pose. Brukte bare et ullpledd over han, det fungerte fint:)

Har hatt både septemberbaby og novemberbaby før, men har aldri følt behov for bilstolpose (ikkje heilt overbevist om at det fantes då eldste blei fødd, eller kanskje det berre ikkje var vanlig her...). Har alltid bilstolen ståande inne så den ikkje er kald, og så har vi ullteppe over babyen ved behov. Strikkejakke og -bukse eller ulldress på babyen viss det er kaldt.

Vi forvarmer alltid bilen så ser ikke poenget i å ha poser. Kjører på med teppe og lue fra huset og til bilen, og så kan vi ta av teppet eller legge det litt ned når vi har fått inn alle mann og komt i gang på turen :)

Vi forvarmer alltid bilen så ser ikke poenget i å ha poser. Kjører på med teppe og lue fra huset og til bilen, og så kan vi ta av teppet eller legge det litt ned når vi har fått inn alle mann og komt i gang på turen :)

Jeg tror vi også kommer til å gjøre det sånn... Og så er jeg veldig glad i strikka klær så om han har tynn ull innerst og strikka bukse og jakke som lag nummer to er vel ikke det for tykkt under beltet? Og så et pledd over det igjen... Eventuelt en strikka pose...

Jeg har strikka mange bilstolposer og liker de veldig godt.

Men ungen kommer i april, og de første ukene er det ikke SÅ mye farting. Våre unger har vært for stor til babystolen ved ca 9mnd. Tror kanskje det holder med tynne ullklær...

Har voksi move etter storesøster født i januar.. Kan jo fortsatt være veldig kaldt på den tida der, så utelukker ikke å bruke den litt. Fordelen er jo at da trenger man ikke kle på baby så mye.

Har voksi move fra storesøster som ble født i slutten av juli. Ingen regler her på nordvestlandet som sier at det blir varmt i april og mai! Eller juni og juli, for den saks skyld :O Vi hadde stor glede av den. Kommer til å bruke den denne gangen også.

Back
Topp