Bilstolpose

Er det godt nok med en som er strikket?
Det vil nå jeg påstå at det er :) du kommer helt sikkert til å starte bilen litt før dere reiser, og det er ikke så langt fra bilen og inn dit man skal som regel, og er det ekstra kaldt kan man legge ett teppe til over eller lignende :) Også skal helst ikke barn under 1 år være ute når det er mer enn minus 10 :)

Jeg håper det er godt nok! Jeg har i hvertfall planer om å bruke min hjemmestrikkede bilpose (med teppe over dersom det er veldig kaldt) :)

Ok :) takk for svar. Føler meg veldig uerfaren på sånt :p

Har hatt strikka-pose til de to eldste og skal strikke til mageboeren også. Er utrolig praktisk til så mye, bruker den i vogna (sammen med vognpose) også når det er kaldt.

Er en ting gubben har kommentert at vi må ha denne gangen også, og det er sånn posegreie for å bruke i bilen ;)

Du finner ut av alt etter hvert:)
Det som funker for andre er ikke sikkert funker for deg og din baby. Så lytt til deg selv og prøv deg frem. Det kommer til å gå såå fint:)
Ja vi får satse på det :p :) tror det største for meg er å lære å ta ting som det kommer.

Vil tro strikka er like bra som alt annet:) er jo bare å bruke ekstra teppe om det er veldig kaldt ute:)
Her må småen ut uansett temperatur, om jeg skal få vesla i barnehagen og få reist på butikken når mannen er på jobb:p

Ja vi får satse på det :p :) tror det største for meg er å lære å ta ting som det kommer.

Jeg har det også sånn :) Er en skikkelig kontrollfreak og liker at alt er perfekt. Det å skulle ta ting som de kommer er kjempe vanskelig. jeg prøver å øve meg litt på det i ulike situasjoner, slik at jeg skal mestre det bedre i situasjoner med babyen seinere :)

Jeg har aldri hatt bilstolpose.
Mine unger klarte at helt fint likevel, det er jo bare å kle på dem litt mer enn de har inne, noe utenpå bodyen. Også har jeg strikket teppe til dem.

Om man vil ta babyen bare i innetøy og opp i stolen midt på vinteren er det greit med en pose av et slag, og det er vel fordelen med sånn dunpose, man bare legger baby oppi som den er, og lukker. Jeg har aldri sett problemet i å ta på en liten jakke eller dress. Joda, om de sover er det sikkert fint, men mine sov vel aldri så tungt at de kunne flyttes likevel, så jeg kunne likegjerne ta på jakke.

De skal ikke være særlig ute under ti minus nei, men gå til bilen kan man jo. Det må man jo. Og i bilen er det ikke ti minus.

Det er helt mulig å ha baby om vinteren uten en dunpose i bilen, selv om det sikkert er praktisk. Jeg vet ikke om vi ender med en denne gangen, men vet vi klarer oss uten.

Jeg har jo hørt at man skal ikke kle på for mye plagg når de sitter i bilstol siden da er ikke beltet eller stolen like sikker. Skal jo være så nærme kroppen som mulig, men det gjelder sikkert tykke dresser/yttertøy..

Jeg har jo hørt at man skal ikke kle på for mye plagg når de sitter i bilstol siden da er ikke beltet eller stolen like sikker. Skal jo være så nærme kroppen som mulig, men det gjelder sikkert tykke dresser/yttertøy..
Ja. tykke klær "bobledress" og tykke jakker skal ingen, voksne eller barn ha i bilen. Ei tynn strikkajakke eller dress går fint. Og pledd eller pose, da har man selen under/inni posen.

Vi har dunpose. Men det er fordi vi var på hytta i 25- grader og snø storm når storesøster var 5 mnd. Vi var der alle 3 under pappa permisjonen. Så da måtte vi ha det. Man kan jo kjøpt på det hvis det blir behov for det. Vi hadde ingen planer om å kjøpe det men så ble det sånn. Hehe.

Back
Topp