Bilstolpose

Apekatt

Apekatt
Juli13-jentene
Jeg har tenkt å sy en pose til å ha i bilstolen, siden vi har adaptere og ser for oss å bruke bilstolen på vognunderstellet til og fra garasjen (som ligger i enden av borettslaget mens vi bor i midten). Ser for meg å lage en med vannavvisende ytterstoff og fleece inni siden den for det meste vil bli brukt i sommer/høst.

I den anledning trenger jeg litt hjelp - er det noen av dere som allerede har skaffet bilstolpose? Vet det finnes noen tynne som hører med maxicosi, men også dunposer. Jeg trenger å vite hvor lange de er...
Og ifht dunposer, så er det vel mest aktuelt med lengden inni. Hadde også vært greit å vite hvor selehullene er plassert (altså hvor langt fra topp/bunn).

Ellers, noen som har ideer til gode løsninger? Tenkte kanskje å bruke delbar glidelås, slik at man kan ta av "toppen" når det er varmt uten å måtte tre ut alle selene.

Skl gi deg noen mål når jeg finner posen;)

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Skl gi deg noen mål når jeg finner posen;)

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Supert - fikk liksom ikke til å dra til barnas hus med målbånd, det ble litt rart...
Har dere brukt bilstolposen mye til de andre barna? Kjenner jeg er litt usikker på bruken her, men artig med syprosjekt da ;-)

Tenkte å lage et bilstol teppe med knyting - med et lag fleece og et lag bomullstoff (ser ikke behovet for vannavvisende stoff for oss siden vi bare kommer til å bruke det til/fra bilen). Da lages det som et formet teppe, med klaffer som kan legges over babyen og som kan knytes. Kommer til å sy hull til seler til slutt - måler etter bilstolen. :) Tenker det er greit å ha det tynt siden det er sommer, og så bruker vi evt ulltepper i også når det blir kaldere. :D

Har du søkt etter oppskrift på nettet? Har en venninne som sydde etter noe hun fant der :)

Har en bilstolpose etter vesla som vi fikk i gave. Det var forøvrig i fleece og ble klam og ubehagelig. Sikkert kjekk å bruke ute på korte turer inn i bilen osv men jeg vil ikke anbefale å ha på babyen en tykk pose i bilstolen.
De bør helst sitte med så lite som mulig fordi selene i bilstolen bør sitte kloss inntill kroppen uten klær i mellom men dette vet du sikkert fra før og det var jo i grunn ikke det du spurte om heller så. :P Hehe. ;)

Ååå - dere er helt fantastiske altså!

Et lite spm om tips - og jeg får masse nyttige tilbakemeldinger - helt genialt. Ang klam pose, så tenkte jeg kanskje å bruke ullfleece inni. Skal sy nytt trekk til vognposen også, og der har jeg kjøpt noe ullfleece/filt til å ha inni. Er så glad i å bruke ull selv, så har troa på at det regulerer varmen bedre for småen også.

Vi hadde bilstolpose sist og har kjøpt det igjen, synes det er veldig nyttig på høsten/tidlig vinter når de bruker babystolen. Sist hadde vi Odenwalder men jeg synes å huske at frøkna vokste ut av posen før vi byttet over til bilstol nr 2. Denne gang har vi bilstolposen fra Voksi og den virker varm og god. Disse posene er såpass billige på bruktmarkedet at om du ombestemmer deg å ikke orker å sy finnes de i hopetall :)

Vi hadde bilstolpose sist og har kjøpt det igjen, synes det er veldig nyttig på høsten/tidlig vinter når de bruker babystolen. Sist hadde vi Odenwalder men jeg synes å huske at frøkna vokste ut av posen før vi byttet over til bilstol nr 2. Denne gang har vi bilstolposen fra Voksi og den virker varm og god. Disse posene er såpass billige på bruktmarkedet at om du ombestemmer deg å ikke orker å sy finnes de i hopetall :)

Takker for tips, da har jeg i alle fall en backup!
For det er flere ting som skal syes, så bilstolpose blir litt etterhvert. Men etter eksamen i morgen, da skal jeg sette i gang syproduksjonen... Hvordan er voksi sine poser utformet? Som de vanlige posene?

Takker for tips, da har jeg i alle fall en backup!
For det er flere ting som skal syes, så bilstolpose blir litt etterhvert. Men etter eksamen i morgen, da skal jeg sette i gang syproduksjonen... Hvordan er voksi sine poser utformet? Som de vanlige posene?

Alle bilstolposer har vel samme utforming, må jo være litt annerledes oppe rundt hodet i forhold til vanlige vognposer så det ikke blir trangt når stolen har babyinnlegg, men ellers er de som mini-vognposer. De bilstolposene vi har hatt har ikke enkle selehull men på ett stort felt på underdelen kan man åpne og lukke med borrelås i forhold til hvor man trenger å ha selene, veldig enkelt system. Den vi hadde sist var dunpose, denne har ull i underdelen og dun i overdelen om jeg ikke husker feil. Fikk den med på kjøpet da vi kjøpte bilstolen i en nettbutikk så kunne ikke blitt mer fornøyd :D

Back
Topp