Bilstolpose til baby 6 mnd? Hvordan holde varmen i bilstol?

Granskern

Flørter med forumet
Er det noen som har erfaring med easygrow mini posen? Hvor lenge kunne dere bruke den?
Har lest at det ikke er så ålreit å kle på baby masse tøy når de skal sitte i bilstol, så tenkte det hadde vært kjekt med en pose og easygrow mini var den lengste jeg fant. Passer denne gjennom vinteren til baby som blir 6 mnd i oktober?
Hvordan holder dere baby varm i bilstolen gjennom vinteren? Og hva med når man bytter til bilstol nr 2 som ikke tas med inn i hus? Da er jo bilstolen kald når baby settes i..

Håper noen kan hjelpe en førstegangsmor som er redd for at baby skal fryse [emoji85]

Ikke brukt det til noen av mine. Har hatt et godt teppe over de istedet. Ser for meg at det fort kan bli i ubehagelig varmt i en slik pose når bilen har gått litt. På kalde dager startet vi bilen noen min før vi kjørte så den ikke var kald.

Vi brukte bilstolpose når ungene satt i bilstol nr 1. Nr 1 brukte posen til han var ca 9 mnd og hadde mer enn god nok plass, men var liten for alderen. Åpnet posen underveis på bilturen hvis vi skulle langt. Nr 2 er født på sensommeren så hun sluttet vi med pose når hun var 7 mnd for da var det vår og for varmt til pose, men hun hadde god pass igjen til å vokse på, hun er på gjennomsnittet når det gjelder lengde. Når vi gikk over til bilstol nr 2 brukte vi teppe på kalde dager og lue + votter.
Vi hadde bilstolpose fra voksi.

Etter bytte til bilstol nr 2, tenker jeg tynn ulldress utenpå body og strømpis, pluss lue, ullsokker og votter og teppe i bilen.

Er det noen som har erfaring med easygrow mini posen? Hvor lenge kunne dere bruke den?
Har lest at det ikke er så ålreit å kle på baby masse tøy når de skal sitte i bilstol, så tenkte det hadde vært kjekt med en pose og easygrow mini var den lengste jeg fant. Passer denne gjennom vinteren til baby som blir 6 mnd i oktober?
Hvordan holder dere baby varm i bilstolen gjennom vinteren? Og hva med når man bytter til bilstol nr 2 som ikke tas med inn i hus? Da er jo bilstolen kald når baby settes i..

Håper noen kan hjelpe en førstegangsmor som er redd for at baby skal fryse [emoji85]
Vi hadde easygrow mini til frøkna i fjor. Det var veldig praktisk, og hun passa godt i den til hun var 10 mnd (72 cm), da bytta vi til stol nr to. Utfordringa hos oss var at snuppa er så vanvittig varm, så hun ble helt kokt av å sitte i bilen med posen åpen, for de er veldig varme og gode. Vi endte med å kun bruke pose på de dagene med 10-15 minus, utover det hadde vi lekedress fra janus utenpå inneklær, gode ullsokker, lue og et teppe over. Ssmme påkldeninga når vi bytta bilstol. Tok av teppet og lue når det var litt lunk i bilen

Aldri brukt bilstolpose her. Har aldri ytterplagg oppi stolen heller, men 1-2 lag ull. Nå har vi garasje til bilen da og webasto ellers da. Har hatt pledd i bilen på det kaldeste, men mini vil ikke ha på :p Han er veldig varm av seg da, og selv om det jevnlig var 15 minus hele fjorvinter var han aldri kald i bilen.

Vi blir å bruke bilstolpose. Åpner den bare og bretter til siden når det blir for varmt

Aldri brukt bilstolpose. ser ikke poenget med det [emoji848] det blir jo da bare fra husdøra og inn til bilen. Min hadde kokt i en. Slengte et pledd over han når vi gikk til bilen

Aldri brukt bilstolpose. ser ikke poenget med det [emoji848] det blir jo da bare fra husdøra og inn til bilen. Min hadde kokt i en. Slengte et pledd over han når vi gikk til bilen

Det er nok litt ulike behov. Vi fant ut at hvis vi satte babyen inn i en iskald bil på vinteren så ble et pledd for lite. For oss er det også litt avstand fra p-plass til helsestasjon og fra p-plass til besteforeldre.
Vi har 2 premature barn som er født på vår/sommer. Pga dårlig temperatur regulering hos premature ble bilstolposen brukt de første månedene selv på sommeren.

Back
Topp