Bilstolpose og vognpose

Frostbite

Virgo and moon child ☾
Himmelbarn
♡ Babymais2026 ♡
Hei :happy:
Sitter å kikker på poser, og det er jo en jungel av det også :laughing002 Jeg vil ha en god vinterpose for å bruke i vognen, også vil jeg ha en tynnere sommerpose for å bruke på sommeren men også i bilstolen.

Har dere anbefalinger? Hvilke poser er dere absolutt mest fornøyd med og hvorfor?

Vi har en brukt voksi urban til vognen på vinter, kan absolutt ikke belage noe på den. Har ikke brukt vognpose når det er mildere vær eller til bilen, ettersom tepper alltid har funket mer enn godt nok for vår del! :happy:

Nå skriver du ikke hvor i landet du er bosatt, det er stor forskjell på Finnmark, Rogaland og innlandet i forhold til hvilke poser man bør satse på :happy:

Har prøvd fleire ulike og syns ingen slår Voksi Urban! Så god og varm. På vår/haust har eg Voksi Sky Light og ullpledd ved behov. Har også elska og brukt Easy Grow sitt stormtrekk (Cover me), og syns Minimizeren deira er topp både inni vognposane og ellers i vogna om vår/sommar/haust! Brukte den også til baby i vognbag før bærenest kom på markedet :)
Bilstolpose har vore meir meiningslaust for vår del. Vår første var varm og blei rasande i bilstolpose. Andre var prematur og “forsvann” i bilstolpose. Det gjekk utover sikkerheit. No har me kjøpt prematurinnlegg til bilstolen pga risiko for litt prematur baby igjen, og då er det heilt fraråda med bilstolpose. Heller ein ulldress tett til kroppen, ullhue og ullpledd over (meina eg) :Heartred

Har prøvd fleire ulike og syns ingen slår Voksi Urban! Så god og varm. På vår/haust har eg Voksi Sky Light og ullpledd ved behov. Har også elska og brukt Easy Grow sitt stormtrekk (Cover me), og syns Minimizeren deira er topp både inni vognposane og ellers i vogna om vår/sommar/haust! Brukte den også til baby i vognbag før bærenest kom på markedet :)
Bilstolpose har vore meir meiningslaust for vår del. Vår første var varm og blei rasande i bilstolpose. Andre var prematur og “forsvann” i bilstolpose. Det gjekk utover sikkerheit. No har me kjøpt prematurinnlegg til bilstolen pga risiko for litt prematur baby igjen, og då er det heilt fraråda med bilstolpose. Heller ein ulldress tett til kroppen, ullhue og ullpledd over (meina eg) :Heartred
Takk! :happy:

Hei :happy:
Sitter å kikker på poser, og det er jo en jungel av det også :laughing002 Jeg vil ha en god vinterpose for å bruke i vognen, også vil jeg ha en tynnere sommerpose for å bruke på sommeren men også i bilstolen.

Har dere anbefalinger? Hvilke poser er dere absolutt mest fornøyd med og hvorfor?
Hey! Vi har bugaboo poser til begge våre, da denne passer perfekt til bugaboovognen og de er veldig varme og gode. Har i tillegg en easygrow vinterpose som jeg ikke syns kan måle seg med bugaboo sine, men den er lengre, så da måtte vi ha en til siden største her sov i barnehagen til rundt 3,5 år.
I tillegg har vi faktisk fire easygrow vår/sommer poser, de har vi kjøpt brukt slik at vi har hatt en i hver vogn :joyful:

Vår førstefødte er januarbarn, og vi hadde derfor en bilstolpose fra voksi som vi var veldig fornøyde med. Den har vi ikke brukt til nr to som er oktoberbarn og heller ikke tenkt å kjøpe til nr tre nå siden det er maibarn. Vi har heller brukt ullteppene (barnevogn teppene) i bilen dersom det har vært kaldt :happy:

Her har vi både
Voksi Urban og Easygrow Nord. Er ingen tvil om hvem vi liker best og det er Easygrow Nord.

Barnehagen sier alltid at han er god å varm(barn nr 2 som bruker den nå)..
Kan være opptil over 20- her vi bor men er ikke langt ifra Oslo så er ikke Nord 20minus vil jeg tro..

Men i 7-9minus som det var denne uka brukte han kun ullsokker, ullstrømpebukse med ullbukse over, ullbody og en ullgenser(ikke strikk men som en joggedress men i ull)

Hva er egentlig den største forskjellen på Voksi Urban, Voksi Explorer, Voksi Move og Voksi City North, som gjør at de kan skilles fra hverandre? Dette er jo en skikkelig møkkajungel å orientere seg i :laughing002

Hva er egentlig den største forskjellen på Voksi Urban, Voksi Explorer, Voksi Move og Voksi City North, som gjør at de kan skilles fra hverandre? Dette er jo en skikkelig møkkajungel å orientere seg i :laughing002
Voksi Move er først og fremst ein bilstolpose. Voksi Explorer har medium isolering og vara til 3 år. Klara ikkje sjå om den er vanntett, står i alle fall ingenting om det.
Voksi Urban har vannsøyle på 8000, vara til 4 år og er den aller varmaste (maksimum isolering). Voksi City North har samme egenskapa som Urban her, men opning med glidelås til armane. Så dei kan sitta varmt inni posen med armane ut (aldri eit behov eg har hatt bruk for, men).

Her er Voksi sin temperaturguide: https://www.voksi.com/no/inspirasjon/voksi-temperaturguide/

Jeg sliter også litt med å orientere meg i denne vognpose-verdenen. Har sett litt på Voksi Carry, men så ser jeg at den kanskje ikke er kompatibel med 5-punktssele. Er det noe å tenke på, eller holder det stort sett med tre punkt?
Vi skal ha Cybex Talos som vogn, og den har 5-punkt. Men går kanskje an å droppe skulderseler om en har vognposen? Hva tenker dere? Noen som har erfaring med den posen?

Voksi Move er først og fremst ein bilstolpose. Voksi Explorer har medium isolering og vara til 3 år. Klara ikkje sjå om den er vanntett, står i alle fall ingenting om det.
Voksi Urban har vannsøyle på 8000, vara til 4 år og er den aller varmaste (maksimum isolering). Voksi City North har samme egenskapa som Urban her, men opning med glidelås til armane. Så dei kan sitta varmt inni posen med armane ut (aldri eit behov eg har hatt bruk for, men).

Her er Voksi sin temperaturguide: https://www.voksi.com/no/inspirasjon/voksi-temperaturguide/
Tusen takk!

Back
Topp