Bilstolpose, ødelegger det sikkerheten??

gutt09jente11

Forumet er livet
Vi hadde ikke bilstolpose til storebror, brukte hjemmestrikka ullklær og ullteppe over, og ellers varmet opp bilen.

Nå har vi fått ei jente, og vurderer å kjøpe en bilstolpose. Ser noen lager selv også, som ikke er like tykk og sånt.

Noen som vet om dette påvirker sikkerheten for bilstolen? 
Vi har Maxi Cosi Cabriofix

Maxicosi har egne bilstolposer. (er nok ikke nødvendig å kjøpe maxi cosi sine da, mange andre poser på markedet også)  Men ungen sitter like fast som den ellers ville ha gjort, det er hull til selene på den. Husker ikke helt hvordan , men ungen satt fast so vanlig, ellers ville ikke jeg ha brukt iallfall.

Ja, vet det er hull til seler og sånt, men om det ødelegger at de ikke sitter helt inntil seteryggen som de ellers ville gjort.. 

Finnes en del dunposer ser jeg, men kunne egentlig tenkt meg en sånn tynnere pose.. Så om hjemmelagede poser funker??

Hadde en litt tynnere pose husker jeg.. (glemmer fort vet du). Tror ikke det kan være verre med en pose istedetfor masse yttertøy..... men det er min mening da, vet ikke hva ekspertene sier..

Trygg trafikk anbefaler minst mulig posete klær. sælen skal være nærmest mulig kroppen.
Så om valget står mellom en bobledress og en bilstolpose, ville jeg valgt bilstolposen..

Rakosy skrev:
Trygg trafikk anbefaler minst mulig posete klær. sælen skal være nærmest mulig kroppen.
Så om valget står mellom en bobledress og en bilstolpose, ville jeg valgt bilstolposen..

Signerer denne  
Vi hadde en hjemme strikka bilstolpose, Ikke særlig tykk, så selene satt på som vanlig

Hadde aldri bobleklær eller bobledress til storebror, bruker det ikke nå heller. Ikke jakke en gang. Han har bare hjemmestrikka ulldresser som vi bruker i bil på vinteren, for da sitter selene som de skal. :)

Back
Topp