Bilstoljungelen...

Frk.Friken

Flørter med forumet
Er helt forvirra i bilstoljungelen. Først hadde vi bestemt oss for å leie via if, men sete sleep er så så tungt og ikke få vi adapter til vogna. Så da er det på'n igjen, izi go eller maxicosi carbiofix med isofix base?

Kan også få kjøpt maxicosi med beltebase, men ser at da er sikkerheten dårligere, så tror nok det blir uaktuelt.

Ser ut til at de tre store (Besafe, Maxi Cosi og Britax) vinner testene annenhver gang.
Jeg valgte et som jeg likte best, tror ikke det er noe dårligere enn de andre :)

Ja har hørt at den de låner ut hos If er ganske tung, hvis du kjøper en selv så er de nye modellene lettere, men hun hos Babyshop trodde maxicosi var ca 400g lettere enn BeSafe. Men igjen så skal BeSafe være litt trykkere med at den har mer støtabsorberende puter i seg. Hun sa også at de fleste adaptorene som passer til maxicosi passer også til BeSafe, vi testet ut for Bogaboo cameleon og den passer fint til begge stolene ;)

Besafe izi sleep er ikke bare tungt. Men jeg synes barnet ikke sitter noe særlig godt i sete. Hodet til babyen hang veldig ofte fremover når hun sov. Sikkert et veldig godt sete, men jeg skal ha maxicosi denne gangen. ;)

Vi kjøpte Maxicosi Cabriofix på tilbud, etter at mannen leste en test av beesafe med isofix base, og bestemte seg for at den ville han ikke ha. Britax og Maxicosi har kommet ut likt på de fleste testene vi har funnet, og Maxicosi var på tilbud. Den er heller ikke så bratt i vinkelen som Britax, og noe større enn izi go-en. Vi likte heller ikke helt sleep varianten som en får leid hos if, så vi tenker heller revurdere leie når vi må opp en setestørrelse.

Hint: de selger besafe Izi go samt en stelleveske i pakkepris på 999,- på barnas hus nå så langt lageret rekker;)

Hint: de selger besafe Izi go samt en stelleveske i pakkepris på 999,- på barnas hus nå så langt lageret rekker;)

Er bare så forb@nnA over at nærmeste barnas hus er 3 timer unna! Men jeg vil ha det lille besafe setet, så det er bare 700kr i forskjell, så det skal jeg heller leve med :) I tillegg er jeg usikker på om jeg vil ha denne modellen eller om jeg vil ha sleep modellen :S

Last edited:
Kan tenke meg de går fort ja, jeg var heldig og så annonsen samme dag den ble lagt ut, og fikk mormoren og morfaren min til å dra og kjøpe det mens jeg var på jobb:) så jeg fikk tak i iallefall:)

Vi dro rett etter han var ferdig på jobb, fikk bilstol selv om det var få igjen, men mye av det andre var de allerede utsolgt for :(

Dere som har barn fra før; solgte dere bilsete i mellom, sånn at dere måtte kjøpe nytt til neste mann? Eller tok dere vare på dem?

Vi har tatt vare på maxi cosien etter storebror :)

Besafe izi go med isofix base :D tilbud på barnevognservice i alle farger + basen til 1999,- :D

♧ Sendt fra app'en ♧

Er basen inkludert eller er det 1999 for sete pluss isofix ?? Vi kjøpte det i dag skjønner du vi betalte ikke 1999:/

Basen inkl :) Den var kiip :(

♧ Sendt fra app'en ♧

Fikk Maxi Cosi cabriofix med base til jul, hadde ønska det ettersom de fleste jeg kjenner har brukt det og er fornøyd. I tillegg kommer det ut på topp i tester og har gjort det en del år. Kunne fått lånt svigerinne sitt, men må si at akkurat bilsete har jeg lyst p ha nytt. Ved da om det har vært utsatt for støt eller liknende...

Vi har en besafe izi go med isofix fra forjemann, når den blir for liten blir det en sirona til lillebror også. Storebror elsker den bilstolen og liker å kjøre bil etter at vi skiftet sete fra en annen besafe i samme vektklasse.

Back
Topp