Bilstoljungelen - Hjelp!

Line Albertine

Forelsket i forumet
Junibollene 2023
Selv om jeg er 3 gangs, og burde være «dreven» på dette, så syns jeg det er veldig vanskelig med bilstol! Disse izi /i-size stolene «fantes» ikke da jeg fikk barn i 2016….

Vi ønsker en bilstol med følgende kriterier:
-Babybilstolen må kunne tas ut av bilen med ett klikk, og bæres på armen!
- Må kunne festes med adapter på vognen vår, Bugaboo Fox 3.
- Kan gjerne ha en base som kan brukes på stol nr 2! (vi får store barn (4500g/54cm ish) så kan bruke babystolen kortere enn gjennomsnittet) - så gull med samme base.

Noen som har tips? ☺️

Bilstol nr 2 med en slik base vil jo ikke kunne vare ut bakovervendtperioden, så økonomisk sett er det mer økonomisk å kjøpe en beltemontert stol som er stor nok til at dere ikke trenger flere stoler :happy:

Det viktigste er at det er rett helling når den er montert i basen, og det må prøves i hver bil, ca 45°. Har funnet ut at 3 punkts og 5 punkts sele ikke har noe å si for sikkerheten, men at 3 punkts sitter bedre over skuldrene om baby har litt chunky lår, og den kan da vare lengre om dere allerede får litt stor baby :happy: vil også henge meg på at økonomisk sett er det beltestol for resten av perioden som er lurest etter babybilstol, da ender du opp med to bakoverstoler totalt, og ikke tre :happy112

Har kjøpt cybex cloud Z og skal ha sirona som går i samme base. Hadde sironamed forjemann for mange år siden og angrer ikke, fikk tak i en pent brukt bakovervendt for det siste året han kunne sitte bakovervendt. Har litt lyst på en til, og mannen er litt vi venter å ser, om vi skal ha to så kjøper jeg nok en besafe som vi hadde sist til eldste, da har jeg bilstol til de kan snu.

Jeg får lett betennelser i kroppen, så jeg verdsetter høyt og kunne vri setet så lenge som mulig.

Vet ikke om den passer til vogna da

Vi har kjøpt besafe modular x1, eller hva den nå heter. Best i test hos naf, kan festes med adapter til fox-vogn, og basen kan brukes til stol i neste størrelse

Bilstol nr 2 med en slik base vil jo ikke kunne vare ut bakovervendtperioden, så økonomisk sett er det mer økonomisk å kjøpe en beltemontert stol som er stor nok til at dere ikke trenger flere stoler :happy:
Ja ett poeg der! Men vi har 2 biler vi vil bytte i mellom, så hadde vært kjekt med isofix base så lenge som mulig også. Ikke så glad i å feste med belter, men før eller senere må man jo det ☺️

Back
Topp