Bilstoler

Mikii

Flørter med forumet
Kan noen hjelpe meg i bilstoljungelen? Dette er nytt for meg :)
Jeg ser noen bilstoler er fra 0-13 kg og de har sånn bøyle til håndtak og stillingen er mer liggende.
Men så ser jeg det er noen bilstoler fra 0-18 kg, og det står jo fra nyfødt på dem også. Men det ser jo ut som denne type stol så sitter babyen mer oppreist.
Hvorfor kjøpe en stol kun opptil13 kg om man kan ha en stol helt til 18 kg?
Hva er forskjellen liksom?
Hilsen nybegynner :) :)

De færreste av stolene i gruppen 0-18 er anbefalt for babyer under 6 mnd. De er vektgodkjent, ja, men babyen bør kunne sitte greit før man bruker de. Mulig det har kommet noen nye modeller helt i det siste som faktisk kan brukes fra nyfødt i den gruppen stoler, men de aller fleste kjøper egen babystol først (0-13).

De færreste av stolene i gruppen 0-18 er anbefalt for babyer under 6 mnd. De er vektgodkjent, ja, men babyen bør kunne sitte greit før man bruker de. Mulig det har kommet noen nye modeller helt i det siste som faktisk kan brukes fra nyfødt i den gruppen stoler, men de aller fleste kjøper egen babystol først (0-13).
Okey!! Tusen takk for svar! Skulle bestille 0-13 fra Barnas Hus, men så ser jeg jo det er flere i vektklassen 0-18kg. Ble jo helt forvirret :) :) men da vet jeg det!! :)

Er førstegangs. Men valgte sånn med bøyle fordi jeg ønsker å enkelt være baby rundt i bilstolen når vi skal reise rundt. Tenker det må være enkelt å ta med på HS og på besøk etc. Kan også monteres på vogn-understellet.

Gikk for izi-go(?) fra besafe. Da trenger man ikke by base til neste stol

Den vi bruker som nummer 2 (concord reverso) har eget spedbarnsinnlegg og kan brukes fra fødselen av. Det er imidlertid ikke et alternativ her, siden jeg da måtte ha bært med meg ungen ut og festet henne i bilstolen i bilen. Babysstolen setter man jo ungen i inne og bare klikker på plass i bilen. Myyyyye enklere... :)

Er førstegangs. Men valgte sånn med bøyle fordi jeg ønsker å enkelt være baby rundt i bilstolen når vi skal reise rundt. Tenker det må være enkelt å ta med på HS og på besøk etc. Kan også monteres på vogn-understellet.

Gikk for izi-go(?) fra besafe. Da trenger man ikke by base til neste stol
Det var den stolen jeg tenkte å kjøpe også- men ser den er utsolgt nu.
Ja smart at man kan beholde basen til neste stol :)

Det var den stolen jeg tenkte å kjøpe også- men ser den er utsolgt nu.
Ja smart at man kan beholde basen til neste stol :)

Nå har vi jo ikke fått prøvd den enda (og ikke pakket den ut heller, sånn helt i tilfelle..) men den ser veldig fin ut!:)

Back
Topp