Bilstoler på sydenferie?

gutt09jente11

Forumet er livet
Neste år, hvis vi skal til syden, hva skal vi gjøre med bilstoler?

Kommer til å være to stk Britax TWE. Kan man legge dem to sammen og putte dem i en prampack? Kan jo ikke garantere hvordan de vil bli behandlet, men ikke aktuelt at de ikke skal være sikret i bil der nede :O

Jeg hadde putta dem i prampacken.

nå hadde vi tvillingvogn, surfebrett, 4 pakker bleier, leker, babygrøt, vippestol og gedigene badehåndklær i vår prampack, så det bør gå med bilstoler og.

nå droppa vi bilstoler for det hadde ikke gått med tvillingvogn og to barn + pikkpakk OG to bilstoler om vi skulle farte rundt.

Ja, det gjør det nok :) For legge dem to sammen liksom.. men blir jo et utrolig styr å ha med seg på selve ferien :S Men samtidig, hva skal man gjøre da? De kjører jo enda verre der nede..

Har aldri hatt med meg bilstol på sydenferie. Har uansett bare tatt buss til/fra hotellet.
Ene gangen da vi skulle på tur så fikk vi låne bilstol av noen bekjente.

Skal dere leie bil? Og hvor skal dere?

Vi skal ikke leie bil, vil jo sikkert bli buss til hotellet, men skal de ikke sikres i de bussene da? :S Og kanskje vi må ta taxi og sånt?

Hjelp, har ikke tatt buss med ungene her i Norge en gang, og i Hellas, Tyrkia osv kjører de jo som gale..

Blir jo utrolig mye å dra med seg da, men vil jo ikke sløve med sikkerheten.

For kun buss til og fra flyplassen hadde jeg ikke giddet. Om det blir en del bilkjøring hadde jeg tatt med enten babybilstol eller en pute, hadde ikke giddet å dra på de klasse 2 setene

Skjønner helt klart tankegangen... Men i syden er det ikke alltid belter i bussene.. Og dersom dere skal ta taxi til en annen plass, hvor skal du da gjøre av bilstolene imens? De kan jo ikke stå i taxien til dere skal hjem... så jeg ser ikke noe vits i å ha med seg bilstol så lenge ikke man skal leie egen bil der nede.

En annen ting er at jeg ikke hadde turt å sendt bilstolene med bagasjen i fly.. Heller ikke med en prampack.. Trygg trafikk anbefaler å bytte ut seter som har vært i kollisjon i 25 km/t. Og i et fly er det jo umulig å vite om setet har blitt behandlet på en slik måte at det tilsvarer en kollisjon i 25 km/t..

Hmm, huff nei.. Kjenner jeg gruer meg virkelig.. Men da er det sikkert bedre med buss enn taxi der nede da.. 

Uten seter! Kommer til å spy :P

Hva med å vente et eller to år til med sydentur?

Har tenkt det samme selv og vi endte opp med Danmarksferie hvor vi kan kjøre egen bil med våre bilseter.

Har virkelig så lyst til å dra neste år, jenta vil være 2 og gutten nesten 4.. Jeg og mannen har ikke vært på sydenferie sammen enda, og neste år planlegger vi å dra med to vennerpar som også har barn.

I år blir det ikke sydenferie, men har virkelig så inderlig lyst neste år. Dritt lei trøndersommer og alt som følger med den :p 

Caffa skrev:
Da vil jeg tipse dere om noe GENIALT!!

Sekker til barna som også er godkjente som barneseter ;)

Sjekk ut: http://www.nikknakk.no/products/boostapack-gronnsort

Jøss - om dette virkelig er lovlig er det jo genialt!!

Til TS: Om dere planlegger godt på forhånd og bare skal ta taxi til og fra flyplass, så kan du helt sikkert bestille taxi med barnesete. De aller fleste hoteller har vel airport-service? Koster kanskje mer, men det blir i allefall meget mye enklere!

Back
Topp