Bilstoler - liste fra produsent

Aaavinter

Forumet er livet
Oktoberfruene 2018
Junispirene24❤️
hei.

Ser det flere steder feks hos barnas hus står at det finnes lister som sier noe om hvilken bilstoler som passer best til ulike bil modeller. Men hvor i alle dager finner man disse listene? Noen som vet? Barnas hus sine sider ga utrykk for at det kunne privatpersjoner sjekke ut .

Hmm, dette vet jeg ikke, men uansett, så anbefaler jeg deg absolutt å teste setet i din bil før du kjøper. For du vil ikke få levert tilbake et sete som er pakket ut..

hei.

Ser det flere steder feks hos barnas hus står at det finnes lister som sier noe om hvilken bilstoler som passer best til ulike bil modeller. Men hvor i alle dager finner man disse listene? Noen som vet? Barnas hus sine sider ga utrykk for at det kunne privatpersjoner sjekke ut .
Her er iallefall listen for minikid

Vedlegg

Men ellers vet jeg ikke helt hvor man får tak i de
Denne fant jeg på Facebook-gruppen "bilstoler"

Der kan det godt være at de finnes flere.

Hmm, dette vet jeg ikke, men uansett, så anbefaler jeg deg absolutt å teste setet i din bil før du kjøper. For du vil ikke få levert tilbake et sete som er pakket ut..

Er klar over at det er best å teste det i bilen å slik, men eneste barnebutikken her jeg bor har begrenset utvalg av merker så det hadde vært interresant å kunne finne ut om noen av de andre popilære merkene som vi vurderer sterkt er kompatible til bilen vår:-)

Feks britax må bestilles på nett om vi skulle velge et sete fra de:-)

Er klar over at det er best å teste det i bilen å slik, men eneste barnebutikken her jeg bor har begrenset utvalg av merker så det hadde vært interresant å kunne finne ut om noen av de andre popilære merkene som vi vurderer sterkt er kompatible til bilen vår:)

Feks britax må bestilles på nett om vi skulle velge et sete fra de:)
Da skjønner jeg :)

Men ellers vet jeg ikke helt hvor man får tak i de
Denne fant jeg på Facebook-gruppen "bilstoler"

Der kan det godt være at de finnes flere.

Etter jeg fikk sett axkid listen du delte forsto jeg at jeg hadde gått helt feil frem for å finne ut av dette, jeg har googlet og gått inn på bilprodusentenes sider, inne på produktet feks hos barnas hus etc, MEN, da har jeg funnet ut at jeg må gå inn på produsent siden, fex cybex, inn på selve setet jeg ville se på feks sirona s i-sizer og Der finner jeg listen jeg var ute etter, samme med britax etc.

hei.

På produsentens nettsider ligger de stort sett, ihvertfall har jeg funnet britax og besafe sine der. Men listene er ikke utfyllende, det er viktig å huske på!

Dog er det stort sett kun isofix det er viktig på, beltemonterte stoler er mer anvendelige mtp biltyper stort sett. Men stort sett går det bra siden man med flere isofix-stoler kan justere ligge/sittestilling slik at man får reddet inn endel, men det fungerer ikke i alle biler.

Hvis du spør i en av bilstolgruppene på facebook har mange der erfaring med spesifikke biltyper og passende bilstoler, så mulig det kan være til hjelp hvis du vil prøve der :)

Etter jeg fikk sett axkid listen du delte forsto jeg at jeg hadde gått helt feil frem for å finne ut av dette, jeg har googlet og gått inn på bilprodusentenes sider, inne på produktet feks hos barnas hus etc, MEN, da har jeg funnet ut at jeg må gå inn på produsent siden, fex cybex, inn på selve setet jeg ville se på feks sirona s i-sizer og Der finner jeg listen jeg var ute etter, samme med britax etc.

Selv om det står det kan monteres der og der betyr ikke det nødvendigvis er et godt sete for deres bil, bare at det er godkjent for bruk i de setene i den bilen. Feks vil noen baabystoler få for mye/lite helling pga plasseringa av isofixfestene. Så har du ikke mulighet til å prøve anbefaler jeg å spørre på forum eller i gruppa på Facebook om stoler som passer i bilen du har

Jeg ville prøvd og stoler ikke på den listen. Det står at det ene setet vårt går i alle biler vi er i nærheten av, men det gjør det ikke. Hvis vi tar det i mannens bil, svigerfar sin, mamma sin gamle eller mamma sin nye så kan ingen sitte foran. Det passer kun i de to bilene jeg har hatt med det setet. Jeg brukte den listen før jeg kjøpte stol i 2014 til eldste. Nå skal jeg kjøpe ett nytt. Vi har ett til som passer de fleste biler som mannen har i sitt.

Back
Topp