Bilstoldilemma

Fru Riskorn

Forumet er livet
Vi skal kjøre en langtur neste helg. Vi skal ha med datteren vår på 3 år. Men, så har jeg et bilstoldilemma. Vi skal ikke kjøre vår bil, men prøvekjøre en VW Caravelle (9-seter).
Her er alternativene:

1) vi kan låne et bilsete av bilbutikken som skal låne oss bilen - dette vil sannsynligvis være bakovervendt, men jeg aner ingenting om merke eller historie til setet.

2) Bruke det forovervendte Maxi Cosi Priori som mannen har i sin varebil

3) På mystisk vis demontere BeSafe Easy Combi fra sin bakovervendte posisjon i vår bil, og på like mystisk vis montere den i lånebilen. Og så gjøre det omvendte når vi kommer hjem, Jeg ANER ikke hvordan man monterer eller demonterer dette setet og det ser sinnsykt avansert ut på bruksanvisningen!

Hvilket alternativ er best?

eg ville valgt alternativ 1, tror ikke de har noen dårlige bilstoler som de leiger ut.
tatt med bilstolen til alternativ 3 i tilfelle dere ikke er fornøyde

eg personlig hadde ikke valgt 2 siden det er snakk om en lang tur hvertfall

Jeg hadde nok valgt alternativ 3.
Det setet er ikke så vanskelig å montere som det ser ut.
Det tar litt tid, men det er ikke vanskelig hvis man tar det trinn for trinn

Takk for hjelpen! Har lastet ned bruksanvisningen nå, og det gjør det ikke mer sannsynlig at jeg demonterer og monterer det setet. Det er usannsynlig komplisert! Har hatt setet montert i bilen i to år nå, og har store planer om å bare la det stå montert til nestemann er ferdig med å bruke det om fire år[:D]

Eneste alternativet er å la dem på butikken gjøre det.

begynner å skjønne hvorfor dette setet fikk lav karakter på brukervennlighet og fare for feilmontering...

Back
Topp