Bilstol???

Menthi

Første møte med forumet
Hei,
hvilken bilstol har dere valgt? Jeg er så usikker.. Jeg har sett på Maxi Cosi Cabrio, Britax, og Acta Graco m/base. Kan man forresten feste Acta Graco uten basen?

Takker for svar!! [:)]

Jeg brukte Maxi Cosi til førstemann, og bruker den til andremann nå.
Er mye inn og ut av bilen, så det hadde nok vært greit med en som hadde basen stående fast i bilen.
Vet ikke om du kan bruke stolen uten base[8|]

Vi har kjøpt Britax. Så den hadde vunnet en del tester, så vi håper å bli veldig fornøyde.[:D]

Gleder meg hvertfall stort til å begynne å bruke det!

Støtter deg der!
Vi har brukt Britax på vår minste datter.
Vi valgte denne stolen fordi den kom best ut i tester
Og det beste av alt er at vi er meget fornøyde med stolen.
Stolen er kanskje ikke den aller mest lettvindte, men vi har valgt å
sette sikkerheten til vår lille høyere, enn at vi skal ha det lettvindt.

Vi har 2004-modellen. Men 2005-modellen har en basestasjon med ISOFIX,
som kan festes fast i bilden. Dermed er denne stolen plutselig blitt meget enkelt
og lettvindt i bruk også.... uten at det går ut over sikkerheten.

Det er en jungel av babyutstyr og bilstoler, og det er vanskelig å velge.
Stolen skal jo også passe i bilen, samtidig som den skal være trygg for den lille.
Men vi har iallefall ikke angret på valg av bilstol.

Lykke til med den lille og valg av bilstol...

Med vennlig hilsen
Lehcar

Det var godt å høre!!!!!

Sikkerhet en det aller viktigste for oss også!
Håper på å bli like fornøyd som dere!!!!

Har først fått egen bil nå,så det er først denna gangen det er aktuelt å kjøpe egen bilstol...
Tidligere har vi vært borti maxi cosi og cam,erfaringa fra de er at det blir ille tungvindte ut og inn av bil.
Så nå når vi skal kjøpe blir det graco med base!!![:)]
Skal visst være litt vrient å feste basen,men utrolig kjekt med det klikk systemet på selve setet- og det har kommet bra ut i tester...[;)]
Men uansett er det viktig at du føler setet passer riktig inn i bilen deres,og at du vet dere får riktig feste mulighet. Som noen bemerker noen biler har korte seler...
Så i butikken har du full rett til å låne med deg sete ut for å prøve det i bilen- gjerne med hjelp![;)]
Lykke til med valget...[:-]

Back
Topp