Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Sikon
Dumt spm kanskje. Haha, men man kan bruke bilbelte på maxi-cosi setet fordi om man ikke bruker basen. Om basen står fast i vår bil kan vi feste setet med bilbelte i svigers sin bil for eks ?
ORIGINAL: Nyttårslykke
Dumt spm kanskje. Haha, men man kan bruke bilbelte på maxi-cosi setet fordi om man ikke bruker basen. Om basen står fast i vår bil kan vi feste setet med bilbelte i svigers sin bil for eks ?
Ja, maxi-cosi setet kan brukes helt fint uten base [:D]
Herlig ! Tungvindt om man må ta med sokkelen hver gang om man skal bytte bil ![:-]
ORIGINAL: elva
Man kan bruke maxi cosi både med og uten base. Men det er som nyttårslykke sier at setet står stødigere med base. Dersom man kolliderer står setet i ro hvis man bruker base. mens hvis man ikke bruker base, vil setet få seg en trøkk bakover. Men det skal jo være sikkert å bruke setet uten base også :-) Det er veldig lett å feste maxi cosi setet i bilen uten base. Men det er også lett å flytte basen over fra en bil til en annen. ;-) (har vært på barnas hus og kikket noen dager...og den ene dama som jobber der viste oss alt om hvordan bruke det setet..kjempegøy å få se litt før man kjøper)
ORIGINAL: Ephexita
Her snakker vi jo om base som ikke er festet ved isofix måten.
Disse basene er også festet med beltet, og hele basen vil, på samme måte som stolen flytte litt på seg, fordi beltet gir litt etter før det stopper.
Damen jeg snakket med sa at forskjellen på base og ikke base rett og slett var det at mange feilmonterer uten basen.
De setter inn setet med feil vinkel osv.
Vi har nå lært hvordan setet skal stå og er sikre på monteringen.
Vi kommer ikke til å kjøpe basen.
Hadde vi hatt isofix fester (bilen er en 2004 mod. er det mulig å ikke ha det?)
hadde vi selgfølgelig kjøpt basen med en gang.
Tryggere enn det får du det jo ikke.
ORIGINAL: Nyttårslykke
Her snakker vi jo om base som ikke er festet ved isofix måten.
Disse basene er også festet med beltet, og hele basen vil, på samme måte som stolen flytte litt på seg, fordi beltet gir litt etter før det stopper.
Damen jeg snakket med sa at forskjellen på base og ikke base rett og slett var det at mange feilmonterer uten basen.
De setter inn setet med feil vinkel osv.
Vi har nå lært hvordan setet skal stå og er sikre på monteringen.
Vi kommer ikke til å kjøpe basen.
Hadde vi hatt isofix fester (bilen er en 2004 mod. er det mulig å ikke ha det?)
hadde vi selgfølgelig kjøpt basen med en gang.
Tryggere enn det får du det jo ikke.
Det var ikke det hun der vi kjøpte setet sa... For med basen så kommer du i tillegg til beltet å ha den stanga som står ned i gulvet foran setet, som gjør at den bevegelsen blir helt annerledes enn uten base.
Aller tryggest er jo sånn isofix-fester, men har man ikke det i bilen så kommer man ikke langt...[:)]
Hm..
Jeg snakker bare utifra det jeg har lært på sikringskurs på Bilxtra (jobber der ved iden av bhg)
Og hun damen på barnas hus sa akkurat det samme.
Stangen tar av og overfører noe energi i et sammenstøt, men setet ville visst alikevel flytte på seg, nettopp fordi det tar litt tid før beltet strammer helt.
Meeeen, ingen tvil om at jeg hadde kjøpt isofix hvis denne dustete bilen bare hadde kommet med det[:'(]
*lurer på om jeg kan sveise fast egne fester selv*?
Jepps jepps [:D]
*lese over hva vi har skrevet*
Bare å sifra hvis du har lyst til å starte en egen diskusjonstråd. haha
Så at det var vi to som blei sittende på den om kjønn og. hehe
Alltid koselig med en diskusjon iallefall.
Meeeeen, nå er huet mitt tomt.. Har visst ikke normal kapasitet på hjernefronten for tia.