Bilstol

Lisee

Elsker forumet
Jeg har kjøpt en sånn bilstol for babyer, med base i bilen og bærbart sete. Så lurer jeg på hvor lenge jeg kan ha Eskil i dette setet uten at det er stygt for ryggen hans? Vi har ikke vært på bilturer noe særlig over 1/2 time enda. Hvordan gjør dere det?[:)]
Han er jo bare snart 6 uker, så jeg har så langt ikke ville hatt han så lenge i stolen. Mulig jeg bare er pysete?[8D]

Vi har et sånt sete vi også, det lengste jeg har kjørt med han i det er til oslo og tilbake, og nå snart skal vi kjøre til Seljord, tror det går bra jeg[:)]

Han her sover stort sett i bilen han, tror han sitter godt i sete, men ta ofte pauser om du kjører langt da vettu[:)]

Du ska egentlig ta pause etter 20-30 min. Med at du tar barnet ut av stolen så du kan få strekt litt ut ryggen. Men du kan kjøre på lengre turer med det. BAre du passer på å ta pauser[:)]

Jeg har ikke samme bilsetet, men vi har kjørt til Geilo (25mil en vei) da Thea var 2 mnd og det gikk helt fint! Thea sov det meste av turen! Men jeg vippa stolen mer ned, sånn at hun lå på ryggen, mer enn hun satt!

Det var en diskusjon her for en stund siden ang hvor lenge baby'r kunne sitte i bilstol av gangen, og da var det noen som at det ikke gjorde noe om baby'n satt i bilsete lenger enn 20-30 minutter... Jeg aner ikke, men har nå kjørt i ca.4 timer en vei, og skal kjøre lenger til sommeren. tror det går greit jeg!

Jeg har vært på flere langturer med Linnea i bilstol jeg.. Går så fint atte.. Hun syns det er deilig å kjøre bil og sovner med en gang..
Har pleid å kjøre i 1 og 1/2 time ca før vi har tatt pause.

Spurte helsesøster og hun sa at det var helt greit. Og babyen sa som regel i fra hvis det ble ubehagelig.
Gjør som Jordbæret sa, vipper sete mye bakover så hun ligger mer enn hun sitter.

Så du kan nok trygt reise ut på lengre turer Lisee! [:)]

vi å har bilsæte med base..jeg har kjørt  i 1 og 1/2 time vi også..gikk kjæmpe fint det..:)tror nok han sier ifra om det skal bli ubehagelig...

Back
Topp