Bilstol!

Renge

Glad i forumet
Utmarsj 2024
Det er alt for mye å velge i, og det er vanskelig å få kontroll. :hilarious:

Vi har egentlig sett mest på Maxi cosi pebble 360 og cybex cloud t i- size.
Hva er forskjellen på disse? Og «trenger» man snufunksjonen? Hva er forskjellen på pebble 360 og 360 pro?

Hva vurderer dere, eller hva har dere kjøpt og hvorfor?

Det er alt for mye å velge i, og det er vanskelig å få kontroll. :hilarious:

Vi har egentlig sett mest på Maxi cosi pebble 360 og cybex cloud t i- size.
Hva er forskjellen på disse? Og «trenger» man snufunksjonen? Hva er forskjellen på pebble 360 og 360 pro?

Hva vurderer dere, eller hva har dere kjøpt og hvorfor?
Ikke kjøpt ennå, men har også kikket på (og fått demonstrert i butikk) Cybex cloud t i-size. Men veldig usikker på om man egentlig trenger alle funksjonene jeg også..

Her blir det cloud t :) har hørt fra flere at de angrer seg for at de ikke har snufunksjonen. Og at ligge funksjonen er veldig praktisk

• Liker
Reactions: MOK
Snufunksjon tenker jeg ikke er så nødvendig med babystol siden man uansett som regel bærer med seg hele stolen og fester babyen i bilstolen inne før man går til bilen. Det viktigste når dere velger er å teste bilstol med base i bilen for å se om den passer. Og for at den skal passe=være sikker, må den ha 45 grader helling. Ikke alle bilstoler passer dermed alle biler. Hvis dere derimot dropper basen og bare beltemonterer selve bilstolen, kan man som regel klare å justere seg til 45 grader.

Vi har forresten Maxi Cosi Coral som vi kjøpte før ettåringen ble født. Synes bæreinnlegget er genialt og brukte den funksjonen veldig mye! Spesielt gull å slippe å bære så tungt med et bekken som fortsatt var vond etter fødsel.

Vi tenker Avionaut Pixel Pro.

Forsovidt ukjend merke her i Noreg, men dei som kan mykje om bilstolar, seier det er ein god stol. Vil ha ein so lett som overhovudet mogeleg + at eg likar korleis ungen sitt i bilstolen pga det spesielle nyfødd-innlegget.

Ja, det er en hel jungel der ute!
Vi har ikke kjøpt enda, men tenker på Besafe iZi Go Modular X2 i-size da det var denne forsikringsselskapet anbefalte oss, i tillegg har vi hørt godt om Besafe stolene fra andre venner og familie.

Vi går for Cybex cloud T i-size. Eneste forskjell på cloud T i-size og cloud T i-size PLUS er visst materiale.

Velger den fordi:
1. trenger ikke adapter til vogna (Cybex e-Priam), den er bare å klikke rett på slik som bagdelen og sportsdelene er.
2. ikke lie-flat funksjon når montert i bil, men du kan bruke lie-flat funksjon når montert på vogn!

Mitt barn skal slippe å tilbringe mye tid sittende i bilstol utenom kjøring, men om jeg må ta baby ut av bil og baby sover synes jeg det er veldig veldig fint at jeg bare kan ta ut hele stolen og legge ryggen flatt så baby får strekt på seg og ikke blir «sittende» i 30/60 min på butikk. Skal vi bruke mer enn 30 min tenker jeg vi bytter til bagdel uansett, men ja, for en «skal bare kjapt innom» er det en funksjon jeg vil ha :happy:

Vi har og tenkt på Besafe iZi Go Modular X2. I de nyeste testene er den blant de aller sikreste og når NAF testet forgjengeren dens i fjor, med mer kraft enn de testes med for å godkjennes, så var den desidert den sikreste. Det er egentlig det eneste kriteriet for vår del.
Fint at den og kan festes i belter, siden vi har én bil med isofix-feste og én uten.

Ser ut til at stol+base har laveste pris noen sinne på Mimmis nå, så vi tenkte å stikke innom Barnas Hus og høre om de kan prismatche. Vil helst kjøpe i butikk om det skulle være noe.

Sniker fra Mai :) Vi hadde Axkid one + til første (desember 21), og savna max 5 ganger muligheten til å bære barnet i bilstolen eller sette den på vogna. Når neste kommer i mai så vil han/ho overta første sin bilstol og vi vurderer å da kjøpe Besafe Beyond til storesøskenet da den ser fantastisk ut :)

Noen som har erfaring med Cybex Aton B2 i-size? Vet den ikke har snufunksjon eller kan legges flatt, men litt usikker på hvor viktig disse funksjonene er for oss. Kommer nok uansett til å ta mest buss sånn i det daglige, og da blir jo hele vognen med liggedel med. Ser den er på tilbud til 1890 kr inkl. base nå, men usikker på om den er noe å satse på :think005

Noen som har erfaring med Cybex Aton B2 i-size? Vet den ikke har snufunksjon eller kan legges flatt, men litt usikker på hvor viktig disse funksjonene er for oss. Kommer nok uansett til å ta mest buss sånn i det daglige, og da blir jo hele vognen med liggedel med. Ser den er på tilbud til 1890 kr inkl. base nå, men usikker på om den er noe å satse på :think005
Hvis den passer i bilen (dvs får 45 grader helling), er det en god stol :)

Tror vi nærmer oss valget nå. Tenker kanskje cybex cloud. Men vet noen hva forskjellen er på cybex cloud t size og cybex cloud z2? :hilarious: :wtf: Orker snart ikke å tenke lengre, og det er alt for mye å velge mellom.

Tror vi nærmer oss valget nå. Tenker kanskje cybex cloud. Men vet noen hva forskjellen er på cybex cloud t size og cybex cloud z2? :hilarious: :wtf: Orker snart ikke å tenke lengre, og det er alt for mye å velge mellom.
Svarer på min egen jeg. Endte opp med cybex cloud z2. Til 4299 fra babycare. Litt billigere og fant ut at de er ganske like. Så da satser vi på at det blir bra!

Blir besafe easy go modular her, som vi også hadde til julekula vår, men solgte pga plassmangel.

Vi har en cybex cloud z som vi kommer til å bruke denne gangen også. Elsker den stolen :love7

Da har vi kjøpt besafe izi go modular x2! Min lokale Barnas Hus prismatchet prisen de hadde hos Mimmis og vi hadde et gavekort på 500kr, så ble en veldig ok pris :D

Vi hadde besafe izi go modular til første. Hun hatet den stolen så mye og gråt hele tiden så lenge nyfødtinnlegget var i stolen.
Vi endte med å kjøpe axkid one og byttet over da hun ble stor nok.
Nå planlegger jeg å kjøpe Britax Baby-safe 5z2. Vil ha mulighet for å kunne snu stolen på setet da vi ikke pleier å ta med stolen inn på butikken. Vil også ha mulighet for å kunne justere ryggen flat :happy:

Back
Topp