Bilstol

Snartmamma95

Blir kjent med forumet
✨️Julestjernene2023✨️
Hei!
Jeg har pørvd å lese meg litt opp på bilstol, men vil gjerne høre deres tanker. Vi bruker bil mye og kommer ikke til å kjøpe bilstol brukt.
Ønsker en man kan rotere slik at det er litt lettere å sette barnet i stolen. Tanker og erfaringer?
 
Anbefaler å melde deg inn i bilstol gruppa på Facebook :happy:
 
Vi hadde bebystol som vi klikket på vogna sist husker jeg:). Veldig lettvint. Også base til stolen da. Enkelt og fint. Det var vel Britax sin. Fulgte med Britax smile 3 vogna! :)
 
Vi hadde bilstol fra Silvercross når minsten var nyfødt til ca 1 år (uten rotasjon, jeg syns det går helt fint når de er så små). Nå bruker vi Cybex Sirona S2 i-size. Den er vi dødsfornøyd med så har den i begge bilene. Den kan roteres, og kan brukes fra 3mnd (fra nyfødt med nyfødtinnlegg) og til 4 år! Den er heller ikke altfor dyr og kommer med basen integrert. At basen er integrert gjør det vanskelig å reise med hvis man eksempelvis skal fly, derfor har vi hatt et lite avtagbart i tillegg. Men dersom man bare flyr en sjelden gang kan man evt leie et sete til en sånn reise. Anbefaler den på det varmeste :happy:
 
er d noen som har gode bilstoler for reise med fly? (SAS, Norwegian, emirates, klm)
 
Vi vurderer maxicosi pebble 360. Men litt usikker på om selene er for stive? Noen som vet?
 
Vi kommer nok til å gå for BeSafe. Jeg vurderer barnestolen som kan snus, BeSafe iZi Twist B i-Size, med tanke på enklere riktig sikring, da vi har relativt lav bil som gjør straming av selene knotete... Og det vil gjøre det enklere for besteforeldre å sikre riktig når de skal ha barnet med seg.
 
Er det en greie med bilstoler når man flyr? (Jeg er helt noob, så spør sikkert dumt) Må man ikke da reservere eget sete til dem i tillegg? Syntes jeg bare ser folk som har bæresele / små reisevogner. Alle tips for å gjøre hverdagen og reising med små lettere mottas med takk :laughing001❤️
 
Er det en greie med bilstoler når man flyr? (Jeg er helt noob, så spør sikkert dumt) Må man ikke da reservere eget sete til dem i tillegg? Syntes jeg bare ser folk som har bæresele / små reisevogner. Alle tips for å gjøre hverdagen og reising med små lettere mottas med takk :laughing001❤️
Vi har aldri reist med bilstol til baby. Jeg hadde baby på fanget, i eget belte, og ammet på vei opp og ned. Brukte bæresele på flyplassen.

Vi reiste med Britax two way i fjor (måtte ha med stolen dit vi skulle, og måtte uansett ha eget sete pga alder), og det var knotete å feste riktig på Widerøe-fly, men barnet satt mye roligere på turen.
 
Anbefaler å teste spesielt babystol i bilen og sjekk at den får riktig helling. Feil helling gir dårligere sikring. Vi hadde en besafe, men måtte bytte den grunnet ny bil som gav helling slik at mini hang fremover med hodet.
BeSafe generelt er gode stoler, men babystolen kan få feil helling hvis setene er skrå.
 
Back
Topp