Bilstol!

Kaizer92

Blir kjent med forumet
Hvilke bilstol tenker dere?:)

Og for dere med 3 barn, derav en i beltestol fremovervendt og en i bakovervendt, hva går dere for? Denne bilstol jungelen er jammen ikke lett:dead:;)

Jeg har en fra før som jeg må se på om det er trygt å bruke fortsatt, synes jeg husker noe om at de ikke bør brukes etter så så lang tid.
Det er iallfall Britax Baby-Safe Plus SHR II.
Vi har også en framover og en bakover i baksetet, så dette må vi se på. Vi har egentlig en 7-seter, men bakerste rad er byttet ut med et hundebur.

Jeg har en fra før som jeg må se på om det er trygt å bruke fortsatt, synes jeg husker noe om at de ikke bør brukes etter så så lang tid.
Det er iallfall Britax Baby-Safe Plus SHR II.
Vi har også en framover og en bakover i baksetet, så dette må vi se på. Vi har egentlig en 7-seter, men bakerste rad er byttet ut med et hundebur.
På babystoler er anbefaling 5 år fra man tok den I bruk

Hmm, vi tok den i bruk midt i august 2018. :hilarious:
Vi tok i bruk vår i oktober 18
Men tror nok jeg bruker den til siste og. Vet jo hvordan den er blitt behandlet og oppbevart siden da. Den generelle anbefalingen til NAF er 10 år men så har det med bruken å gjøre og hvor gamel moddel det er i forhold til sikkerheten. Derfor mange sier babystol ca 5 år. Tenker jeg bruker dne første halvåret men bytter stol tidligere enn jeg pleier

På forrige hadde vi tre stoler bak i vår Ford s-Max. Hadde da en forovervendt 15-36 kg, en bakovervendt og en babystol med base. Det gikk veldig fint, men vi hadde tre hele seter i 2.seterad. Vil tro utfordringen er større om man har vanlig personbil med mindre sete i midten på 2.seterad.

Nå med nr 4 har vi bare en med beltestol 15-36 kg. Synes prisene for bilstol har steget vanvittig da! Her blir det nok BeSafe izi Go modular m.base eller Maxi cosi pebble 360 m.base. Litt over gjennomsnittet opptatt av bilsikring da jeg jobbet med barneutstyr for mange år siden, og det var mitt felt.. men det har jo skjedd litt ser jeg, på utviklingsfronten:)

Obs obs obs! Når det gjelder babystol kan dere kjøpe den sikreste som finnes på markede men det har desverre ikke noe å si om ikke stolen passer i bilen. Det aller viktigste dere gjør når dere vurdere stol er å teste den i bilen og se at hellingen blir riktig. For babystol skal det være 45 graders helling. Hvis den er er mindre vil hode til babyen falle frem og de vil kunne kveles. Dette er det og skremmende få i butikkene som vet nok om som selger bilstoler. Mangen biler i dag har så skrå seter at veldig mangen baser vil gi feil helling. Obs obs obs!!

Vi har kjøpt Cybex Aton 5 med base som kan festes både med belte og med isofix. Eneste jeg fant som har base som kan festes med belte, med 3 bilstoler bak blir det nok umulig å bruke isofix på noen av stolene. Usikker på om det blir 2 fremovervendt + baby eller om vi skal holde hun som blir 6 i august bakovervendt litt til, men tilslutt blir det uansett 2 fremovervent og 1 bakovervendt. Har Skoda kodiaq 7 seter, men trenger bagasjeplassen.

Hvilke bilstol tenker dere?:)

Og for dere med 3 barn, derav en i beltestol fremovervendt og en i bakovervendt, hva går dere for? Denne bilstol jungelen er jammen ikke lett:dead:;)
Ville fokusert på at alle stolene er beltemontert, da blir det bedre plass. Vi har axkid minikid, en besafe beltestol, og kjøpt en cybex anton q til den kommende etter tips fra lilleprinsen om at den tar liten plass og basen kan beltemonteres☺️

Har sett på cybex 5Z babysafe. Vi har Tesla x og der kan setene tiltes så får riktig helning uansett stol :-)

Vi har også britax. Vi har med base men må vurdere droppe den for å få plass til alle 3 i baksetet (har en som sitter fremovervendt og en som sitter bakovervendt :p ), og jeg som syns det var så herlig med base til nr2 o_O

Back
Topp