Bilstol

M-40436293

Andre møte med forumet
Hei:)

Litt tidlig enda, men mtp alle tilbud fremover har jeg tittet både på vogn, bilstol osv. Vogn bestemte jeg meg for ganske fort, men bilstol er en helt annen sak. Det er så mange forskjellige, og mye positivt og negativ om de ulike over alt..

Så derfor tenkte jeg at jeg kunne spørre her, kanskje spesielt til dere som har barn fra før, eller førstegangs som har kjøpt/vet hvilken de vil ha. Jeg har hovedsakelig tenkt på vendbar bilstol, men er åpen for å høre for/imot dette og. Eventuelt noen tips på noen gode vendbare bilstoler. :)

Jeg er på akkurat samme sted som deg. Vogn er greit, men bilstol blir jeg helt svimmel av.

Vi hadde først sett for oss en som er vendbar, men så ble vi fortalt at det ikke er nødvendig første året da man vanligvis setter babyen i bilstolen før man setter den inn i bilen. Så vendbar er mer anvendelig og nyttig ved bilstol #2 (etter 1 år)

Utenom det er jeg helt lost på hva man burde gå for :oops:

Husk at basemonterte bilstoler må testes i bilen for å sjekke om de får rett helling, også de med isofix :happy:

Hei:)

Litt tidlig enda, men mtp alle tilbud fremover har jeg tittet både på vogn, bilstol osv. Vogn bestemte jeg meg for ganske fort, men bilstol er en helt annen sak. Det er så mange forskjellige, og mye positivt og negativ om de ulike over alt..

Så derfor tenkte jeg at jeg kunne spørre her, kanskje spesielt til dere som har barn fra før, eller førstegangs som har kjøpt/vet hvilken de vil ha. Jeg har hovedsakelig tenkt på vendbar bilstol, men er åpen for å høre for/imot dette og. Eventuelt noen tips på noen gode vendbare bilstoler. :)
Ja, har vært lost jeg og, men har venninner som enstemmig sier at babystol ikke trenger å være så vanskelig og at det ikke er nødvendig å gå for det dyreste, men at man bør gå for gode deals i starten, og heller investere i et godt sete som er tilpasset barnet senere, spesielt hvis man kjører en del.
De mener også at base som passer flere seter bør man ikke legge for mye vekt på, da barnene vokser ulikt, og har ulike behov i et sete etterhvert som de vokser.
De er i hvertfall ganske enige om at med babystol er det pris først (uten at man skal kjøpe plastsete fra Kina), og at de som selges i Norge uansett skal være godkjente.

Altså, jeg aner ikke, har ikke barn fra før, men det er nå i hvertfall de tingene jeg har hørt på :)

Vi trenger to, så har sett for meg at vendbar bilstol blir unødvendig å betale for, betaler heller ekstra for bilstoladapter til vognen :) Så får vi heller så når de vokser, og vi kjenner etter på behovet.

Hadde cybex cironia sist og var veldig fornøyd!

Anbefaler ALLE som skal kjøpe bilstol å lese http://www.dyrebarlast.org sine artikler om sikring i bil og babybilstol <3
Og trygg trafikk sine sider, de formidler samme informasjon, bare at dyrebarlast klarer å formidle det litt mer brukervennlig og tilgjengelig på sine sider!

Back
Topp